Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och Sparven var på agilityträning igår. Vi var bara 4, och det fanns en bana inne och en ute. Då banan ute inte var inhägnad körde jag inne hela tiden. Så bra träning för honom då vi kunde lägga upp träningen som vi ville (då de andra mest körde utomhus så klart). Fick även superbra paus-träning så vi var ensamma i pausrummet :D En så bra kväll, han är verkligen så kul att träna med och man märker utvecklingen hela tiden 🤩😍

Joel har åkt till en kompis på prov. Så tomt utan min Looooel 😪

Jag antar att det är för att han inte passar in i gruppen eller funkar i gruppen men det måste vara väldigt tufft att lämna bort en hund som du har haft så länge och som egentligen inte måste göra dig av med. Tur att du har andra hundar som kan trösta ☺️

Jag antar att det är för att han inte passar in i gruppen eller funkar i gruppen men det måste vara väldigt tufft att lämna bort en hund som du har haft så länge och som egentligen inte måste göra dig av med. Tur att du har andra hundar som kan trösta ☺️
Det är främst för hans egen skull, han förtjänar att vara någons nr 1, inte bara en i mängden som han blir här. Han är hos en kompis till mig så jag har kvar kontakten ❤

Hittade denna i butiken igår och tänkte på @tuaphua
Visst var den som dina älskade?

Torsten är högst förtjust i sin. Han stampar på den och han skäller. Helst ska jag klämma så den piper och sen kasta
DSC_0201.JPG

Heeeelt fantastiskt väder idag! Cyklade till sjön med Tay och Nessie där de fick plaska lite, totalt nästan en mil i varierande tempo (mestadels lugnt). Nu ligger de däckade här hemma 😁.
Måste fixa en cykelkorg eller kärra så jag kan ta med Nike också, hon är så liten och skulle säkert orka men roas inte av att springa brevid cykel.

Tay; badpojken 😁
20220421_132312.webp

Då blir det till att åka till tävling om ett tag..

Jag måste bara få skryta lite om min hund idag :love: Efter rastning så ville jag checka av lite fortgående och lite sitt, stanna osv. När vi kom till planen vi får vara på så var det en grannhund ute som skällde men med kampleksak under armen och fortgående så släppte han det direkt. Hade en vän med som filmade för jag ville ha en ”här och nu” att jämföra med senare. När vi var klara, men fortfarande på planen gick det förbi två hundar på cykelbanan precis utanför. Återigen, leksak och fortgående bort från dom och han släppte även dom, även om han i början låste sig på dom (vi var ju klara och skulle gå).

Jag är så jäkla stolt över både honom och mig för att det inte blev skall och ryck (hans ryck) och pip mot dom andra.

Har inte sett filmen ännu och det ser säkert förjävligt ut, men jag är ju faktiskt nybörjare som lär känna honom fortfarande. Och det var ju just en jämförelsefilm inför framtiden jag ville ha.

Jag är glad och stolt över oss båda idag.

Tiken som skadade sig illa verkar, precis som jag, fått vissa ”men” av händelsen.
Är tiken lös i tex grusgropen tittar jag på det sydda benet varje gång hon kommer till mig. Kallar in henne oftare än vanligt för att ha mer koll på henne.

Jag har uppmärksammat att hundarna inte leker hemma på tomten längre.
Idag släppte jag båda två i grusgropen och tiken ville INTE leka. Hanen brukar normalt sätt jaga henne och det gillar hon, då hon är snabbare. Men idag stannade hon och la sig i underläge flera gånger.

När hanen bjöd in till mer fysisk lek skrek hon ett par gånger och bet ifrån.
Hon är kontrollerad av veterinär två gånger, som säger att allt ser bra ut.
Upplever att hon blir rädd om benet i förebyggande syfte. Jag hoppas att både hon och jag kan få ”glömma” den här händelsen något..

Hittade denna i butiken igår och tänkte på @tuaphua
Visst var den som dina älskade?

Torsten är högst förtjust i sin. Han stampar på den och han skäller. Helst ska jag klämma så den piper och sen kastaVisa bifogad fil 89505
Vi har ngt liknande. Både en liten plockad kyckling i gummi och en lite större kalkon som också låter lite som en kalkon. Förfärligt högljudd!! 😅
ILY tycker bäst om kycklingen och Peb om kalkonen. Eller ja.. mest tycker ILY om mjuka leksaker. De kan man ju lemlästa.. 🙄😅
556DBCC2-D30C-4FDA-87B7-9C6A6EF297F3.webp

Jag måste bara få skryta lite om min hund idag :love: Efter rastning så ville jag checka av lite fortgående och lite sitt, stanna osv. När vi kom till planen vi får vara på så var det en grannhund ute som skällde men med kampleksak under armen och fortgående så släppte han det direkt. Hade en vän med som filmade för jag ville ha en ”här och nu” att jämföra med senare. När vi var klara, men fortfarande på planen gick det förbi två hundar på cykelbanan precis utanför. Återigen, leksak och fortgående bort från dom och han släppte även dom, även om han i början låste sig på dom (vi var ju klara och skulle gå).

Jag är så jäkla stolt över både honom och mig för att det inte blev skall och ryck (hans ryck) och pip mot dom andra.

Har inte sett filmen ännu och det ser säkert förjävligt ut, men jag är ju faktiskt nybörjare som lär känna honom fortfarande. Och det var ju just en jämförelsefilm inför framtiden jag ville ha.

Jag är glad och stolt över oss båda idag.
Har du nån som kan hjälpa dig med igp lydnaden? OM du vill fortsätta med den alltså. Den skiljer ju sig lite från vanlig lydnad (målbild etc).

Har du nån som kan hjälpa dig med igp lydnaden? OM du vill fortsätta med den alltså. Den skiljer ju sig lite från vanlig lydnad (målbild etc).
Jag är med och kollar på IGP-folkets öppna lydnasdträningar och är välkommen med min när jag känner mig redo. Just nu går vi ju allmänlydnad och IGP- folket kör efter det så jag stannar kvar och kollar. Dom är oerhört trevliga och medvetna om just våra problem, tränar en och en åt gången då andra också har reaktiva hundar (men störning kan tas in om man vill). Samt förklarar bra för mig om vad ekipaget som tränar tränar på. Dom vill gärna ha med mig som sagt så jag känner att jag är i goda händer med den gruppen. Så kommer nog hoppa med där om inte alltför lång tid :) Känner mig välkommen, då dom gärna vill ha fler IGP-ekipage. Jättebra gemenskap. Nu var det uppehåll över påsken men på måndag ska jag dit igen.

Jag lär mig massor bara av att vara med och titta. Och blir inspirerad.

Kommer det upp en grundkurs kommer jag hoppa på den. För JAG kan ju inte även om han kan.

Jag är med och kollar på IGP-folkets öppna lydnasdträningar och är välkommen med min när jag känner mig redo. Just nu går vi ju allmänlydnad och IGP- folket kör efter det så jag stannar kvar och kollar. Dom är oerhört trevliga och medvetna om just våra problem, tränar en och en åt gången då andra också har reaktiva hundar (men störning kan tas in om man vill). Samt förklarar bra för mig om vad ekipaget som tränar tränar på. Dom vill gärna ha med mig som sagt så jag känner att jag är i goda händer med den gruppen. Så kommer nog hoppa med där om inte alltför lång tid :) Känner mig välkommen, då dom gärna vill ha fler IGP-ekipage. Jättebra gemenskap. Nu var det uppehåll över påsken men på måndag ska jag dit igen.

Jag lär mig massor bara av att vara med och titta. Och blir inspirerad.

Kommer det upp en grundkurs kommer jag hoppa på den. För JAG kan ju inte även om han kan.
Härligt att höra 😊

Det gick super på tävlingen igår med Tay, vi kom på delad andraplats i ena starten på 97 poäng och 86 poäng och kvalificerat resultat i andra. Väldigt nöjd med hur bra han kunde koppla av på tävlingsplatsen och att han lyssnade så bra inne på plan.

Nike hade nån glädjeyra inne på plan och snurrade runt på ställen där hon inte skulle snurra men hon var himla glad iallafall 😆. Poängen blev ju därefter men jag är nöjd iallafall, kanske hade hon behövt värmas mer för att få ur sig lite av all energi.

Tay
20220421_215507.jpg

Vi har ngt liknande. Både en liten plockad kyckling i gummi och en lite större kalkon som också låter lite som en kalkon. Förfärligt högljudd!! 😅
ILY tycker bäst om kycklingen och Peb om kalkonen. Eller ja.. mest tycker ILY om mjuka leksaker. De kan man ju lemlästa.. 🙄😅Visa bifogad fil 89550
Alltså, blicken! :rofl: Hon ser ut som att hon planerar att springa ut och gräva upp alla rabatter så fort hon är färdig med att demolera leksaken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
2 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka