Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hyrorna för butikslokaler är högre än för lagerlokaler. En butik behöver ha sin personal närvarande på vissa specifika tider. Förmodligen också mer personal/såld grej eftersom kundservicen måste ske där och då, inte när någon har tid att svara på mail. Tycker inte att det är konstigt.
Såna bollar brukade vår cairnterrier få, inte helt lätt att befria honom från dem (duscha i ljummet vatten rekommenderas). Nuvarande hund är isländsk fårhund som älskar allt som är kallt och blött och har en EXTREMT funktionell päls. Har aldrig sett honom frysa (och då har han ändå vinterbadat!), men han såg faktiskt lite frågande ut igår morse på morgonpromenaden när det kom färdigblandat slask rakt från sidan (typ 20 m/s och snöblandat regn)!Torsten följde med ut till pannrummet. Tog sig hoppandes fram i djupsnön. Sedan ville han desperat in. Vilket är helt olikt honom
Inne insåg jag att han hade pingsbollar av snö på frambenen och hela magen. Stackaren. Det borde ha nypt i pälsen rätt rejält.
Jag har funderat på att borsta tänderna på valpis, tänker att det kan vara bra om hon blir så glupsk som vuxen att jag inte vågar ge rejäla, köttiga ben som jag annars upplever att är det bästa för tänderna. Hon tycker att det är jättejättekul att tugga på tandborste, men vet inte riktigt hur jag ska tänka med det hela Vad är det för tandkräm du har som hundarna gillar? Gör den något speciellt eller är den bara till för att vara god?Roy tycker inte om tandborstningen. Så fort han ser att tandborsten kommer fram springer han och gömmer sig men så fort jag ropar på honom så kommer han snällt. Han är dessutom den lättaste att borta tänderna på, han sitter så snällt och bara accepterar det, visserligen ser han extremt lidande ut men ändå. Sen hjälper det nog att han tycker tandkrämen är väldigt god!
De andra hundarna är precis tvärtom, de kommer springandes så fort de ser tandborsten men sen så är de ganska svåra att borsta tänderna på! Tror de mest är intresserade av tandkrämen.
Känns som att de flesta bolag höjer varje år? Jag har Agria på mina och det blir också rejält dyrare för varje år, samt att de ändrar de fasta självrisken så att den blir högre också. Den ena har dessutom varit skadefri länge nu men ändå höjs det något extremtModerna verkar tycka det är rimligt att höja försäkringen med över 20% varenda år. Börjar bli riktigt förbannad och funderar på om det går att byta bolag på en 7årig hund.
Synd när bolaget har varit jättebra i övrigt men jag kommer knappast fortsätta vara kund.
Ja, ringde kundtjänst och hon beklagade o verkade genuint med tycka att det började bli galet dyrt. Jag har med maxat den fasta självrisken och tagit bort liv för att komma ner i pris, sänkte från 90k till 60k i vetvård men vill inte sänka mer än. Kanske nästa år.. har inte heller nyttjat försäkringen så mycket.Känns som att de flesta bolag höjer varje år? Jag har Agria på mina och det blir också rejält dyrare för varje år, samt att de ändrar de fasta självrisken så att den blir högre också. Den ena har dessutom varit skadefri länge nu men ändå höjs det något extremt
Jag kontaktade mitt ombud och hon trollade med knäna så min premie (för samma försäkringsnivåer) blev billigare igen. Kan vara värt att prata med ditt ombud.Moderna verkar tycka det är rimligt att höja försäkringen med över 20% varenda år. Börjar bli riktigt förbannad och funderar på om det går att byta bolag på en 7årig hund.
Synd när bolaget har varit jättebra i övrigt men jag kommer knappast fortsätta vara kund.
Ja det kostar skjortan verkligen. Tycker det verkar vara samma hos alla bolag så jag vet inte om ett byte gör någon enorm skillnad på priset rent långsiktigt. Plus problemet med evtl reservationer om hunden inte varit skadefri.Ja, ringde kundtjänst och hon beklagade o verkade genuint med tycka att det började bli galet dyrt. Jag har med maxat den fasta självrisken och tagit bort liv för att komma ner i pris, sänkte från 90k till 60k i vetvård men vill inte sänka mer än. Kanske nästa år.. har inte heller nyttjat försäkringen så mycket.
Om folk slutade använda försäkringen för precis allt smått så hade vi kanske sluppit problemet.
Jag har tandkräm med köttsmak och jag tror den mest är till för smaken. Jag har barntandborstar och det går bra. Ingen av dom tycker det är super roligt men Milou kommer springandes så fort han ser mig ta fram sakerna för att tandkrämen är så god. Har Trixie tandkräm. Alvin rymmer istället.Jag har funderat på att borsta tänderna på valpis, tänker att det kan vara bra om hon blir så glupsk som vuxen att jag inte vågar ge rejäla, köttiga ben som jag annars upplever att är det bästa för tänderna. Hon tycker att det är jättejättekul att tugga på tandborste, men vet inte riktigt hur jag ska tänka med det hela Vad är det för tandkräm du har som hundarna gillar? Gör den något speciellt eller är den bara till för att vara god?
Men höjer inte Folksam också, eller menar du att du har samma pris varje år?Har Folksam och tycker inte de är så dyra. Nu har jag massa rabatt iom assistanshund men även utan den rabatten är Folksam mycket billigare än Agria som jag haft till tidigare hundar.
Jag har haft lite olika villkor så priset har ändrats pga det. De 2 år jag hade samma villkor ändrad sig mitt pris 100 kr/år. Jag har rabatt eftersom hemförsäkringen är hos dem och numera har jag rabatt även för assistanshund så nu är den riktigt billig.Men höjer inte Folksam också, eller menar du att du har samma pris varje år?
Vi har agria, där går det också två gråhundar på en labrador...Har Folksam på våra och har bara fått rejäl höjning på wachteln. Gråhundarna är löjligt billiga att försäkra i sammanhanget, går två gråhundar på en wachtel. Men vi har kanske haft tur?
De är friska helt enkelt, gråtussarnaVi har agria, där går det också två gråhundar på en labrador...