Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är glad att vi var ute rejält igår, det har börjat smälta och är is preciiis överallt nu. Så fruktansvärt halt och Lily kommer nog få sitt livs första dag utan lösspring nu, för jag tänker inte släppa henne på blankis...

Är glad att vi var ute rejält igår, det har börjat smälta och är is preciiis överallt nu. Så fruktansvärt halt och Lily kommer nog få sitt livs första dag utan lösspring nu, för jag tänker inte släppa henne på blankis...
Fullkomligt vidrigt ute idag! Går liksom inte att gå normalt någonstans 😩

@Sofie.S fy vilken hemsk upplevelse men bra agerat av dig som lyckades få in henne i tid :heart du har ju ingen ras som man direkt slänger upp i på axeln och springer hem med 😬
Jag försökte bara hålla henne uppe, så att hon inte skulle bli nedkyld av snön. När mamma kom med bilen fick vi kämpa för att kunna lyfta upp henne i hennes höga SUV.
Är glad att min mamma också känner till mina promenadvägar, så hon hittade mig snabbt ute i skogen.

Hunden har sovit under natten.
Såret vätskar dock väldigt mycket. Men sårvätskan är rosa/genomskinlig och tunn, så verkar inte vara något ”på tok”.
Känner mig dock som ett nervvrak, i skrivande stund ligger jag i soffan och tittar på henne när hon sover.

Hon har ingen aptit ännu men har varit ute och kissat.

I måndags fick vi ca 30-40 cm snö på en dag. Igår regnade det och idag har det varit typ 5 plusgrader ute, fram tills nu på kvällen, nu är det nere på nollan igen och har börjat frysa på😑 det är inte kul att vara ute! Kombinationen på dagens promenad var blankis där det är skottat, 2 dm slask där det inte är skottat men folk gått/åkt fyrhjuling och 3 dm blötsnö i skogen 🤦🏼‍♀️

Var till platsen idag och kikade, tre stora fläckar på grusvägen i snön syntes till samt spår av blod i diket men annars INGET. Följde hennes tassavtryck långt upp på kalhygget, men inga spår av blod. Inget skrot eller taggtråd.
Veterinären var fundersam över snittet, det var så rakt och ”fint”. Veterinären trodde inte att det var från pinne/gren.

Det gnager i mig.
Hon skrek när hon hoppade över diket och när hon kom fram till mig fick jag inte tag i henne först, hon bara rusade runt mig med benet i luften och skrek.
Jag måste förmodligen bara släppa den här händelsen men tankarna snurrar fortfarande.
Är bara så tacksam att hon lever. 💜

Var till platsen idag och kikade, tre stora fläckar på grusvägen i snön syntes till samt spår av blod i diket men annars INGET. Följde hennes tassavtryck långt upp på kalhygget, men inga spår av blod. Inget skrot eller taggtråd.
Veterinären var fundersam över snittet, det var så rakt och ”fint”. Veterinären trodde inte att det var från pinne/gren.

Det gnager i mig.
Hon skrek när hon hoppade över diket och när hon kom fram till mig fick jag inte tag i henne först, hon bara rusade runt mig med benet i luften och skrek.
Jag måste förmodligen bara släppa den här händelsen men tankarna snurrar fortfarande.
Är bara så tacksam att hon lever. 💜
Fy sjutton :( Hur mår hon nu?

Hon hade ett djupt och brett sår på frambenet. Veterinären sa att ”snittet” var väldigt rakt och funderade själv på hur det kan ha uppkommit.
Hon sprang på ett kalhygge och när hon kom nära mig hörde jag att hon skrek av smärta.

Jag ska ut imorgon till platsen och se om jag kan spåra blodet. Gnager i mig att jag inte vet vad som hände!

Så hemskt och så skönt att det ändå gick förhållandevis bra! :heart

Jag har jobbat mycket på kalhyggen och en möjlighet är en vass sten. Det är ofta skogsmaskinerna kör sönder block samt hällar och beroende på vad det är för berg kan det bli skärvor som skär som en kniv (det tillverkades ju knivar och pilspetsar av flinta). Jag har själv skurit mig rätt ordentligt på vassa stenbitar (numera har jag nästan alltid handskar när jag hanterar sten med färska brott).

Labben löper så det är ett konstant gnällande här hemma nu, gnäller inte den ena så gnäller den andra... Lillebror är som vanligt kär och vill pussa henne i öronen hela tiden medan storasyster mest vill ligga nära och mysa med sin människa. Våren är på intåg och dammsugaren går dagligen medan båda hundarna fäller.

Idag fyller Theo 2 år :heart Då det inte går att valla pga all is firade vi genom att gå en extralång promenad och sedan leka med favoritleksaken!
274826770_5193962217320641_492091615992306823_n.jpg

274807094_5193962970653899_92065732848584399_n.jpg

Lite NW här hemma i eftermiddag. Spännande att se skillnaden på hundarna. Humla blir astaggad när jag plockar fram grejerna och när hon får vänta på sin tur, men är inte så systematisk i sitt sökande. Filmade ett sök, och Humla hittade gömman efter 3 minuter och behövde startas om och få pepp längs vägen. Sparven hittade gömman på 10 sekunder :D Film - Instagram

Näst sista tillfället på lydnadskursen idag, som vanligt önskar jag att man varit lite piggare men har man jobbat tre nätter och sovit för lite så är det som det är..
Nessie skötte sig utmärkt men var ovanligt lugn, funderar på om hon sträckt sig lite nånstans när hon sprang lös på dagen eller om hon bara var medtagen av påtvingad dusch och fön. Fröken hade rullat sig i nåt äckel och STANK så det blev tre omgångar med shampoo samt balsam och sen även fön och borstning efter promenaden på dan. Hon kan ju iofsej ha ätit av äcklet också och kanske inte kände sig helt hundra sen. Hon var helt klart kränkt av borstning och fön men tänkte att jag skulle försöka borsta ur henne då hon börjat fälla nu.

Imorgon har jag halltid och ska köra igenom rutan, metallapport och cirkus med Nessie tänkte jag. De andra får träna lite klass 1 moment.

Nessie
20220222_163213.jpg

Ifrågasätter min egna karma idag.
Hemma med en jobbig förkylning, tiken är i höglöp och efter gårdagens besök hos veterinär är dräneringsröret borttaget = tvättning och massage av ett enormt äckligt (:grin:) sår som vätskar. Ja juste, hundvakten till min hane med enorm könsdrift arbetar långdag så honom har jag hemma också. Plus att mannen jobbar hela dygnet! Försöker vila upp mig innan barnen kommer hem från skolan.
Har fått möblera om för att kunna hålla hundarna isär och får ta med hanen på toalettbesöken.
Men annars då? Jodå! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 547
Senast: fixi
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 741
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 404
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar