Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Faktum är att ingen person jag pratat med som inte kör vänstervarvet tycker att enorma pälsmängder är ett plus. Ser många hundar som är nertrimmade på sommaren samtidigt som folk inom rasen tar sig för pannan och menar på att pälsen fyller en funktion, ja kanske för 40 år sen när pälsen var lagom men inte idag när mängden päls mångdubblats.
Problemet är också att många hundägare faktiskt är för loja för att borsta pälsen så mycket så hunden slipper tovor eller samla på sig en filtmatta längs huden så för hundarnas skull skulle en måttlig och lättskött mängd päls vara att föredra.
Jag själv är för slö för pälsvård och har inte hundar som behöver det mer än möjligen i fällning. Nike som är makens agilityhund skulle behöva borstas men det löser vi genom att klippa ner henne istället.
Fy så hemskt! Men jag kan tänka mig att hon är väldigt nöjd?Min hund brukar inte rulla sig i saker men idag hittade hon en död fisk och den var tydligen oemotståndlig. Hon fick gnott in den ordentligt i pälsen för jag har inte lyckats tvätta bort stanken. Och nu har hon legat i min säng och snarkat under kvällen så den luktar säkert också fisk nu
Fast tittar du noga så ser du att den är klipptJag skulle föredra en hund som den här där man faktiskt ser benen!
Visa bifogad fil 83641
Mycket möjligt. Men poängen var att det finns pappisar som ser ut sådär utan klippning också.Fast tittar du noga så ser du att den är klippt
Får mig att tänka på en person jag träffade för många år sedan nu, som hade pappis och var upprörd över att folk försökte avla på sådana med för lite päls... De skulle ha jättemycket ansåg hon, för pälsen var en del av vad rasen var, typ. Jag var för ung och hade för lite kunskap för att kunna diskutera det ordentligt, men minns att jag blev väldigt förvirrad av resonemanget... Hon ville uppenbarligen ha vandrande pälsbollar.Mycket möjligt. Men poängen var att det finns pappisar som ser ut sådär utan klippning också.
Och att jag saknar de pälsarna eftersom jag har ett pälsmonster. Tycker inte att man ska behöva klippa en spaniel för att den ska funka i vardagen.
Alltså -trenden mot mer och mer päls är enligt min åsikt ganska ledsam
En del av min sorgsenhet är också den att de övergår till att vara små dockor som inte funkar i ett aktivt liv. De är (ska vara )glada arbetsmaskiner. Det är ju helskotta en spaniel!Får mig att tänka på en person jag träffade för många år sedan nu, som hade pappis och var upprörd över att folk försökte avla på sådana med för lite päls... De skulle ha jättemycket ansåg hon, för pälsen var en del av vad rasen var, typ. Jag var för ung och hade för lite kunskap för att kunna diskutera det ordentligt, men minns att jag blev väldigt förvirrad av resonemanget... Hon ville uppenbarligen ha vandrande pälsbollar.
Min häst fick ett sår där det nog kom in luft runt om, knastrade när man kände där. Det gick bort av sig själv ett tag efter att såret läkte och var aldrig några problem. Nu var hennes sår mycket mindre, behövde inte sys utan bara smörjas in.Igår kunde vi ta dränaget på Ivars sår. Det ser ut att läka fint men det låter precis som det är luft under huden på ett ställe, ca 15 cm från såret. Det låter liksom lite ihåligt och knastrigt när man tar där. Någon som varit med om något liknande?
Ingen ömhet, svullnad eller värme när man tar på stället och han har ingen feber. Tanken är att resten av stygnen ska tas på typ söndag.
Har ringt upp kliniken som sydde ihop honom men de skulle ringa upp under dagen.