Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min BC-tik skulle passa in perfekt i det gänget bortsett från örontipparna.Visa bifogad fil 83573
Uppfödargrupp med shetland sheepdogs från 1947. Alltså... de ser ju riktigt läckra ut. Tycker det är kul med sådana här gamla bilder, samtidigt som man blir så otroligt frustrerad.
Skitsnygga! Men det finns ju fina shelties även idag, som även är bra mentalt - exempelvis @nordingran s snyggingar
Någon mer som har en snöätande hund?
Samma visa varje vinter! Hanen äter snö maniskt trots att han dricker vatten som vanligt. Det resulterar i diarré och blod i avföringen
Samma här, massor av snö går ner på promenaderna och under jobb, men aldrig sett att det ger diarré.Här äts det snö friskt. Men blodiga diarréer har vi inga?
Visa bifogad fil 83573
Uppfödargrupp med shetland sheepdogs från 1947. Alltså... de ser ju riktigt läckra ut. Tycker det är kul med sådana här gamla bilder, samtidigt som man blir så otroligt frustrerad.
Titta på våran Sheltie, typ 11 kg liten
Är du säker på att det är just snön och inte att han får i sig skräp eller så som gömmer sig i snön? Mina äter snö istället för att dricka tex när de sprungit, och det har aldrig gett några som helst bekymmer.Någon mer som har en snöätande hund?
Samma visa varje vinter! Hanen äter snö maniskt trots att han dricker vatten som vanligt. Det resulterar i diarré och blod i avföringen
Oh jäklar... Jag tror mina har förfalskade stamtavlor hela buntenPfft, det där är då ingen tvättäkta BC, det ser jag det!
Såhär ska de ju se ut:
Visa bifogad fil 83578
Tiken äter också snö men inte samma mängder, hon blir inte dålig i magen.Här äts det snö friskt. Men blodiga diarréer har vi inga?
De ser ut i pälsen som min gjorde kring halvåret . Nu är han lite pälsigare men tack och lov inte så långtjockhårig som jag sett att en del andra shelties är. Fast visst är det rätt mycket ändå .Visa bifogad fil 83573
Möjligt att han får i sig en del lera, vi har ju inte så mycket snö så ”gnagar” i sig från marken. Har koll på honom under promenader men när han går lös ute är han inte under samma uppsikt.Är du säker på att det är just snön och inte att han får i sig skräp eller så som gömmer sig i snön? Mina äter snö istället för att dricka tex när de sprungit, och det har aldrig gett några som helst bekymmer.
Wow vilken lagom pälsmängd! De ser ritkigt snygga ut!Visa bifogad fil 83573
Mina äter massor med snö men då dricker de ingenting inne iofs. De mår prima men måste ut och kissa oftare.Någon mer som har en snöätande hund?
Jaa, alltså jag trodde vid en snabb anblick att det var små BC på bilden . Öronen ser ju dock annorlunda ut.Min BC-tik skulle passa in perfekt i det gänget bortsett från örontipparna.
Visa bifogad fil 83573
Det har drabbat många raser.Helt galet hur man aktivt avlat fram all päls många har idag från det där...