Syster brukar ju låna Nessie en hel del så nu får hon prova på att ha en helt annan typ av hund. Dessutom blir det spännande att se hur det går I träningen för henne med Nano, det känns som att de är mer kompatibla där. Jag tycker jag gjort jätteframsteg med Nano i träningen sen jag tog över henne från husse men min syster har naturligt en högre energinivå än mig och verkar funka riktigt bra ihop med Nano i träningen.
Sen är det intressant att se hur hon fungerar utan sin flock, hon är ju den hund som varit minst ute på egen hand av våra hundar. Hittills så har det funkat jättebra hos syster, de tycker hon är väldigt lätt och okomplicerad att ha att göra med.
De kommer ju troligen skaffa en hund nr två i framtiden så nästa gång får de kanske låna hem Tay och prova på att ha bc en stund
.
Vi vinner på det genom att kunna jobba på Nikes onödiga larmade under tiden, Nano är egentligen den enda av hundarna som gått igång på det. Nu när hon inte får nåt gehör för det så har hon också dämpat sig vilket är skönt. Det inte ett enormt problem men ett litet irritationsmoment i vardagen som vi passar på att jobba extra på att få bort nu.