Jag har insett att jag verkligen måste köpa en bil, pengar finns knappt men jag går igenom min ekonomi och försöker hitta en lösning. Det är främst för hundlivet jag behöver bil. Vill också kunna handla när jag vill utan att behöva skjuts av mina föräldrar så klart, känns inget vidare kul att behöva vara beroende av dom när jag är över 30. Så klart jätte tacksam för deras hjälp och försöker tajma det med när dom behöver handla. Men det gör att jag bara kan handla allt utom småsaker 1-2 gånger i månaden och då blir det mycket på en gång.
Men mest vill jag kunna ta mig till träningar, kurser, tävlingar, träna själv på klubben, åka till skogen även på vardagar när andra jobbar och allt sånt. Så nu återstår bara att hitta en lösning och hitta en bil. Vore en frihetskänsla. Någon billig men bra, vet ju inget om bilar så får ta med min snälla lilla pappa och leta.
Funderar på hur stor bil jag behöver, dom åker ju i bilsele i baksätet som det är nu (en godkänd sådan såklart) men funderar på att ha en bur om det skulle behövas och speciellt som planen för nästa hund lutar åt en Aussie som känns för stor för sele i baksätet. Då känns en bur som en prioritet. Ibland åker jag ju med mormor och morfar och deras hund åker alltid bur så då är det ju också bra om dom åker med mig. Tror nog det får bli en med plats för bur redan nu i alla fall.