Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
image_zpsafuro8z9.jpg

Alltså hur mycket större kan den bli?! Snart spricker hon stackarn...

Hur många finns där inne tror ni?

VILKEN BOLL! :eek: :D
Hur många valpar brukar de få på ett ungefär? :p

Helvete. Jag önskar att Aysu var långsammare... Faktiskt... Nu på träningen idag så sprang hon ikapp trasan på andra loppet, hamnade på den och gick omkull rejält. I nedförsbacke dessutom. Jag tror att hon är ok, men ska känna igenom henne riktigt noga vid kvällsrastningen. Nu ligger vi båda i sängen, hon för att hon är trött och jag för att mitt knä gör jävligt ont av okänd anledning... Inte är det första gången hon springer ikapp trasan heller, det gjorde hon på tävling en gång förut också, men då var det i en kurva så hon hoppade över den... Vet inte om de som kör trasan underskattar hennes fart eller om maskinerna inte klarar av att köra trasan snabbare... Något blir fel i alla fall, för hon är ofta läskigt nära även på raksträckor (m.a.o. Kommer hon inte ikapp för att hon genar. Hon genar nämligen inte). Fan.

Åh, vilken bra helg! :D
Vår lilla Otis är helt bedårande, uppfödarna är supertrevliga (skulle bara titta förbi en snabbis, stannade där i tre timmar..) och Ladda plockade första certet + CACIB på debuten i jaktklass idag. Hon skötte sig så himla bra :love: Hånglade bara lite med domaren och stod blickstilla vid mätning och tandvisning.

Helvete. Jag önskar att Aysu var långsammare... Faktiskt... Nu på träningen idag så sprang hon ikapp trasan på andra loppet, hamnade på den och gick omkull rejält. I nedförsbacke dessutom. Jag tror att hon är ok, men ska känna igenom henne riktigt noga vid kvällsrastningen. Nu ligger vi båda i sängen, hon för att hon är trött och jag för att mitt knä gör jävligt ont av okänd anledning... Inte är det första gången hon springer ikapp trasan heller, det gjorde hon på tävling en gång förut också, men då var det i en kurva så hon hoppade över den... Vet inte om de som kör trasan underskattar hennes fart eller om maskinerna inte klarar av att köra trasan snabbare... Något blir fel i alla fall, för hon är ofta läskigt nära även på raksträckor (m.a.o. Kommer hon inte ikapp för att hon genar. Hon genar nämligen inte). Fan.

Hur gick det med henne?

Hur gick det med henne?
(och till @Jenka)

Klämde igenom hela henne igår, böjde henne åt alla möjliga tänkbara håll så som fysioterapeuten gjorde när hon kollade hur bra rörlighet Aysu hade i kroppen osv. Märkte ingenting alls. Klämde igenom ryggen efter rastningsrundan också, inget konstigt där och hon går, vad jag ser, som vanligt. För att göra det hela bättre så har jag själv så galet ont i knät att jag knappt kan röra mig.. Som tur är kommer en av Aysus favoritpersoner hit om någon minut och tar ut henne på en timmeslång promenad så att jag kan stretcha henne sedan. Är allt som vanligt då, vid stretchingen, då kommer jag kunna slappna av på riktigt. Men fy vad läskigt det var när hon gick omkull igår. Hon riktigt voltade några varv och hade hon inte varit så bra i kroppen som hon är i grunden, då hade hon mest troligt gått sönder rejält där... Nu reste hon bara på sig och dödade trasan (som de stannade när hon flög omkull).

Måste bara inflika att jag är så stolt över min skrutt idag. Vi har under ganska lång tid haft lite olika åsikter om det här med kloklippning och han har inte riktigt velat sammarbeta. Har försökt haffa honom och passa på medan han ligger och sover på golvet, men på senare tid har det mest bara resulterat i en massa vevande med benen och att han försökt ställa sig upp. Så nu har jag helt enkelt börjat köra med att klippa klorna på honom medan han står. Det var inte lätt i början och iom att jag är ensam har det tyvärr blivit till att man helt enkelt fått klämma fast honom lite lätt mot en vägg med benet medan man klippt en klo i taget och sedan massa beröm efter varje klo. Men idag så lyckades jag faktiskt klippa båda framtassarna i ett svep medan han stod fritt i köket utan stöd av en vägg. När vi tar baktassarna vill han fortfarande gärna luta sig mot något, men han har iaf slutat försöka åla sig som en iller. Tror att stående kloklippning är den smidigaste vägen att gå med denna grabben, även om det innebär att matte får böja sig en del.

Idag fick Russel gå säsongens första spår! Blev ett 500 meter långt personspår där ungefär halva spåret gick över snötäckt mark, liggtid 30 min. Han klarade det på 19 minuter och gick största delen riktigt koncentrerat och fint. En vinkel genade han rätt hårt, och i slutet av spåret var det nåt vilt som brakade till en bit bort så då kom han av sig - men slutförde ändå spåret efter en stund även om koncentrationen inte riktigt var på topp längre. ;)

Nu har vi precis varit på cykeltur. Första gången sen förra sommarn och första gången i springern! Cykeln var lite läskig så han drog rätt mycket åt sidan i början innan han insåg att den inte kommer äta upp honom. Och så var det ju rätt svårt att komma ihåg att man inte fick tvärnita varje gång nån intressant doft dök upp på vägkanten.. ;) Men vi får träna vidare! Bra flås fick han upp iallafall fast det bara blev sammanlagt runt 15 min cykling under turen och nu har han däckat under databordet. :D Dessutom fick vi njuta av ett fantastiskt norrsken under turen. :love:

Funderar på hur farligt det är för hunden att sova varmt, eller snarare om de vaknar om det blir för varmt på riktigt?

Sigge sover i soffan där det på förmiddagen numera är värmande sol. (Ja jag sover gärna länge och jobbar oftast kväll). Givetvis har han andra liggplatser, möjlighet att röra sig som han vill osv men möts av en väldigt flämtig hund när jag går upp på morgonen. Visst, då dricker han vatten så är det lugnt sen men nu började jag fundera på om han faktiskt kan bli för varm där och om jag borde försöka dra för.

Igår kväll var båda mina killar riktigt billiga :devil:
Dem skrämde slag på en stackars katt som plötsligt dök upp bakom ett staket.. det blev livat..
Men en liten ljusglimt är att Lex börjar ta steg framåt i skvallerträningen!
På vår gata bor det en hund som nästintill alltid är ute och den skäller på allt och alla som går förbi, och det senaste verkar Lex ha kopplat ihop hennes skällande med att man ska gå till matte så får man godis!
Vår unghund däremot blir otroligt taggad av att gå förbi där och förvandlas till ett skällande monster.. vi får kämpa vidare, men ibland är han otroligt svår att bryta och få kontakt med så man känner sig lite handfallen:down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka