Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog för givet att du var hästmänniska eftersom buke är ett hästforum i grund o botten :D

:D
Jag blev kidnappad hit av ulvspelare, jag undviker nogsamt alla hästdelarna av forumet - hund, senior och på sista tiden hem & hobby, det är de enda ställen jag hör hemma. :p

Tog för givet att du var hästmänniska eftersom buke är ett hästforum i grund o botten :D

Jag tycker inte du ska klandra dig själv! Du gjorde ju uppenbarligen mer än vad alla andra gjorde. Du har ju i första hand ansvar över ditt eget djur, hans välbefinnande ska ju inte åsidosättas för att du måste prioritera någon annans djur.

Om den är svårfångad eller ej beror mycket på hästens humör, vissa gillar att driva en till vansinne och andra blir överlyckliga när man kommer med en hink havre. Oftast är dom inte elaka iallafall. Men det kan vara bra att inte börja jaga hästen utan någon riktig plan, då stressar men den bara i onödan. Bättre att någon som vet kommer och hämtar den. Så länge man inte stressar den så rör den sig nog inte så långt ifrån hagkompisarna.

Ja, jag kanske ska se det så att det var ju bra att jag insåg mina begränsningar i alla fall, det hade ju kunnat gå mycket värre. Jag har som sagt dåligt samvete för att jag inte gjorde så mycket, men det är kanske läge att bara rycka upp mig. :o

Låter bra att de inte vandrar iväg så långt! När jag blev tvungen att gå så var den kanske hundra meter från hagen, förhoppningsvis höll den sig där tills polisen kom då. :)

Sådär, då var Aysu anmäld till årets första tävling! Så kul det var att på anmälan få klicka i att hon bara behöver ett cert till för championat och att hon har tillräckliga utställningsmeriter för championatet, det har jag inte kunnat göra tidigare :D
Har förövrigt tittat lite mer på de där tabletterna som går att ge för att skjuta upp löp på hundar, för att se om det skulle vara något inför EM, men nej, jag skippar nog det, jag är öht vääldigt skeptisk till att hålla på och "ändra" på kroppens funktioner sådär, oavsett om det gäller till människor eller hundar. Dessutom finns det ju alltid en risk för biverkningar och aldrig i livet att någon tävling blir viktigare än hälsan.

Igår och idag var jag ute och gick med en liten engelsk staffe. Första gången jag får bekanta mig med en sådan på nära håll. SÅ jäkla charmig hund :love: Den var bara lätt, glad, kontaktsökande, glad, pigg och framåt, glad... Nästan så att jag hade kunnat kidnappa med den hem ;)

Idag när vi gick på morgonpromenad märkte jag plötsligt att vår golden blivit oförskämt duktig fotgående! Mycket förvånad matte som gick och funderade på vem som kan ha tänkas tränat vårt flamsiga humletroll i smyg:o

Mycket roligt pågång i vår med utställningar, uppstart för drag på klubben och förhoppnings tas grönt kort då! Sen är det äntligen snart dags för MH igen, otroligt intressant och lärorikt med alla hundar man träffar där som figurant. Känns som min motivation till att bli mer aktiv igen med hundarna har vaknat till liv tillsammans med solen. Motivationen gick tyvärr i ide under vintern..

Vår i luften. :love:
Stora vovven är helt slutkörd nu efter en intensiv vecka. Vi har mer eller mindre bott i skogen.
Snart kommer väl detta eländiga väder igen. Bäst att njuta. :angel:

Inte för att vara någon glädjedödare men.. Idag snöade det här :D inte alls mycket, men visst var det snö. Och frosten ligger på bilarna än. Jag är inte glad. De senaste två dagarna har vi suttit i timmar i solen och passivitets- och socialtränat.

Jag blev kidnappad hit av ulvspelare, jag undviker nogsamt alla hästdelarna av forumet - hund, senior och på sista tiden hem & hobby, det är de enda ställen jag hör hemma. :p
*planerar* Ska få Monstermom hästintresserad, har man ett monster till hund så är inte steget så långt till hästar... :D En härlig ridtur i skog och mark och verkligen kunna låta monster få springa på och upptäcka naturen tillsammans med dig och så en liten snäll häst, det låter väl trevligt? :angel:

*planerar* Ska få Monstermom hästintresserad, har man ett monster till hund så är inte steget så långt till hästar... :D En härlig ridtur i skog och mark och verkligen kunna låta monster få springa på och upptäcka naturen tillsammans med dig och så en liten snäll häst, det låter väl trevligt? :angel:

Sorry, men häst har varit en stor del av min familjs liv och historia (skogsarbetare), min far är galen i dem, alla på byn är tokiga i travet, jag gick på ridskola(! :eek::confused::crazy:) några år som barn... Men nej. För mig är de stora, mystiska köttberg som kommer från en annan planet. När jag ser på en häst är det liksom ingen som tittar tillbaka. Jag fattar att för andra finns där samma kontakt som jag har med hundar, men den biten som gör det möjligt finns nog helt enkelt inte hos mig. :confused:

Jag tycker inte illa om hästar, men jag har inget intresse av dem och jag begriper mig inte på dem. De i sin tur verkar tycka illa om mig, dock. De försöker i regel ha ihjäl mig när de träffar på mig. :cautious: :laugh:

Sorry, men häst har varit en stor del av min familjs liv och historia (skogsarbetare), min far är galen i dem, alla på byn är tokiga i travet, jag gick på ridskola(! :eek::confused::crazy:) några år som barn... Men nej. För mig är de stora, mystiska köttberg som kommer från en annan planet. När jag ser på en häst är det liksom ingen som tittar tillbaka. Jag fattar att för andra finns där samma kontakt som jag har med hundar, men den biten som gör det möjligt finns nog helt enkelt inte hos mig. :confused:

Jag tycker inte illa om hästar, men jag har inget intresse av dem och jag begriper mig inte på dem. De i sin tur verkar tycka illa om mig, dock. De försöker i regel ha ihjäl mig när de träffar på mig. :cautious: :laugh:
Du har bara inte träffat rätt häst! :D När du träffar din själsfrände kommer du att förstå! :D (Bortskämda unge förresten, jag fick tjata mig till att få börja rida... :( )
Edit jag var tvungen att skriva begripligt åtminstone... ;)

Du har bara inte träffat rätt häst! :D När du träffar din själsfrände kommer du att förstå! :D (Bortskämda unge förresten, jag fick tjata mig till att få börja rida... :( )
Edit jag var tvungen att skriva begripligt åtminstone... ;)

Jag var enormt bortskämd! :grin:
(Höll på att dö flera gånger på ridskolan, bokstavligen... :cautious:)

:D

Är i Göteborg på praktik sedan några veckor tillbaka, och här skiner solen varmt och skönt :D
Hoppas på en bra hundhelg. Åker till Stockholm i morgon och ska hälsa på lillvalpen på vägen upp :love: På söndag är det utställning i Strängnäs, första gången i jaktklass för Ladda. Hela 7 wachtlar anmälda varav jag vet om en som ska ställas, så det blir skoj :) Har inte så höga förhoppningar på att hon ska få cert, men nu har hon iaf möjligheten.

Har provat att klicka friställandet nu några dagar, och hon är faktiskt inte dum när det kommer till kritan :D

Senast ändrad:
1517236_333065266889532_1406752170_n.jpg

Vad skulle jag göra utan dom här? :love::love::love:

Fick precis ett meddelande på facebook från en person som pluggar till veterinär och ville använda en av mina barf-bilder i något arbete hon håller på och skriver. Vanligtvis brukar jag vara skeptisk till att låna ut bilder, men att en veterinärstudent tänker skriva en större text om råfodring ser jag som så positivt att det tog mig ungefär två sekunder att svara "Det får du gärna göra!" :p Hoppas få läsa det hon skrivit sedan också, det vore jätteintressant!

Gaaah - superfint väder med strålande sol och vi kan bara promenera på tråkiga cykelvägar och inte mysa över fälten eller i skogen. Ska ta nya träckprover på Mini under lör, sön och mån och då får inte en endaste liten harskit slinka med:cautious: Nåja, helgen går väl fort.....:down:

Nu sitter en som varit med vid flera LC-EM-tillfällen och säger att han seriöst tror att Aysu skulle kunna prestera riktigt(!) bra där, för att banorna brukar vara på ett sätt som passar henne osv. Alltså. Jag har nog aldrig någonsin hoppats så mycket på att kunna komma till en tävling som nu. Så jäkla coolt bara att vara med på en så enormt stor tävling där alla Europas bästa hundar samlas, och om min lilla Aysu dessutom skulle lyckas bra i sådan konkurrens... Jag blir lite vimsig bara av att tänka på det :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka