Tog för givet att du var hästmänniska eftersom buke är ett hästforum i grund o botten
Jag blev kidnappad hit av ulvspelare, jag undviker nogsamt alla hästdelarna av forumet - hund, senior och på sista tiden hem & hobby, det är de enda ställen jag hör hemma.
Tog för givet att du var hästmänniska eftersom buke är ett hästforum i grund o botten
Jag tycker inte du ska klandra dig själv! Du gjorde ju uppenbarligen mer än vad alla andra gjorde. Du har ju i första hand ansvar över ditt eget djur, hans välbefinnande ska ju inte åsidosättas för att du måste prioritera någon annans djur.
Om den är svårfångad eller ej beror mycket på hästens humör, vissa gillar att driva en till vansinne och andra blir överlyckliga när man kommer med en hink havre. Oftast är dom inte elaka iallafall. Men det kan vara bra att inte börja jaga hästen utan någon riktig plan, då stressar men den bara i onödan. Bättre att någon som vet kommer och hämtar den. Så länge man inte stressar den så rör den sig nog inte så långt ifrån hagkompisarna.
Ja, jag kanske ska se det så att det var ju bra att jag insåg mina begränsningar i alla fall, det hade ju kunnat gå mycket värre. Jag har som sagt dåligt samvete för att jag inte gjorde så mycket, men det är kanske läge att bara rycka upp mig.
Låter bra att de inte vandrar iväg så långt! När jag blev tvungen att gå så var den kanske hundra meter från hagen, förhoppningsvis höll den sig där tills polisen kom då.