Godkänd är godkänd
Utmärkt är utmärkt
Mvh, perfektionisten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Godkänd är godkänd
Utmärkt är utmärkt
Mvh, perfektionisten
Utmärkt är utmärkt
Mvh, perfektionisten
Jag kör gose-stundHur gör ni i pauser när ni tränar er hund? Ska hunden ligga ner passivt eller får den gå omkring och göra vad den vill? Vad gör ni själva?
Jag tränar lite tricks här hemma och försöker ta en paus efter några repetitioner men jag har svårt att förmedla till min hund att det är paus, hon väntar bara på att vi ska börja om igen och jag surfar på mobilen
@Red_Chili Varför vill du/ni bara tävla och inte träna? Varför vill du inte släppa henne själv? Lät intressant, jag som inte har någon aning om hur det funkar
Hur gör ni i pauser när ni tränar er hund? Ska hunden ligga ner passivt eller får den gå omkring och göra vad den vill? Vad gör ni själva?
Jag tränar lite tricks här hemma och försöker ta en paus efter några repetitioner men jag har svårt att förmedla till min hund att det är paus, hon väntar bara på att vi ska börja om igen och jag surfar på mobilen
Asså faraohundar
Har aldrig träffat en lugn haha!
Slut- eller viloord! Hemma/inne får hon gå runt, annars är det bur/uppbunden som gäller om hon ska vila. Är det paus för att jag ska bygga om etc kan jag lägga henne på kommando också.Hur gör ni i pauser när ni tränar er hund? Ska hunden ligga ner passivt eller får den gå omkring och göra vad den vill? Vad gör ni själva?
Tack för ett superbra svar! Mycket intressant, kul med bilder också!Utöver det som Fetanage skrev, så tänker jag även på att lure coursing alltid innebär en viss skaderisk, en risk som är högre än om du konditionstränar osv på annat sätt. Dessutom så tar det mig en timme att köra till träningen, enkel väg och själva träningen kostar sedan 50kr samt tar lååång tid. Ska jag åka på massor av träningar så blir det en del kostnader och när det inte behöver tränas så lägger jag hellre pengarna på tävling
Att jag inte släpper henne själv alla gånger är enbart för att jag ska kunna fotografera Träningsloppen är så korta jämfört med tävlingsloppen att det blir svårt att både fotografera och släppa. På tävling vill jag dessutom inte råka skylla ett eventuellt dåligt lopp på att det eventuellt blev något fel i starten, bättre då att jag släpper själv och bara kan vara arg på mig om det går fel. Du håller nämligen själv i hunden, inga startboxar eller så, och du ska släppa hunden på viss signal. Min Aysu är.. inte direkt lugn i starten, så risken finns att en ovan tappar henne och att starten blir kaos om de inte är beredda på hur hon beter sig.
Såhär kan det se ut när de springer på tävling (då springer de alltid två och två, på träning springer de ibland ensamma)
Här syns trasan som de jagar också:
Såhär ser det ut när man släpper dem. Till vänster i bild står @fetange med min Wahidah
En bild som visar att vissa hundar är "lite" vildare i starten än de två på bilden ovanför. Just de här två skrek(!) högt som sjutton och kastade sig runt helt hysteriskt hela tiden. Aysu är inte riktigt så vild, men hon hoppar rakt upp och studsar runt om man inte håller henne hårt.
Måste bara säga att jag är så vansinnigt nöjd med min foderåterförsäljare... Fick en ny omgång med 16 kg färskfoder idag, dock hade det visat sig att hon hade slut på den sorten jag fodrar med, så jag fick 16 kg av den dyra special-varianten istället för samma pris som för den billigare sorten jag normalt fodrar med.
Vad har man gjort utan fantastiska människor...