Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här puddingen var på dw-promenad i går, och ska få träna mer styrka och teknik i dag.
Han blir så nöjd när han får jobba med kroppen, och det finns få saker som gör mig så nöjd som trötta och nöjda hundar :D

bill_dw_54a7cd5ce087c373b7ab6354.jpg

Och så har jag tagit mig an utmaningen att komplettera ett utställningsresultat på hunddata. Undrar om det kommer gå? Det borde väl rimligtvis fungera? Är det någon som vet? Jag vill lägga till domarens uppgifter om höjd och mentalitet, inte ändra själva resultatet eller så. Har mejlat arrangören och håller tummarna för att det går.

Och så har jag tagit mig an utmaningen att komplettera ett utställningsresultat på hunddata. Undrar om det kommer gå? Det borde väl rimligtvis fungera? Är det någon som vet? Jag vill lägga till domarens uppgifter om höjd och mentalitet, inte ändra själva resultatet eller så. Har mejlat arrangören och håller tummarna för att det går.

Har du det inskrivet på kritiklappen? (Har ingen aning om hur sådant fungerar) I så fall tycker jag att det borde gå.
Har själv haft problem med att Aysus resultat på hunddata inte stämt, för att arrangören missat att notera att hon fick cert (eller om det var r-cacil, minns inte nu, det var så mycket trassel :p ). Hur som helst så hade jag allt uppskrivet av arrangören i licensboken, så allt löste sig eftersom jag scannade in licensboken och skickade in det till arrangören.

Har du det inskrivet på kritiklappen? (Har ingen aning om hur sådant fungerar) I så fall tycker jag att det borde gå.
Har själv haft problem med att Aysus resultat på hunddata inte stämt, för att arrangören missat att notera att hon fick cert (eller om det var r-cacil, minns inte nu, det var så mycket trassel :p ). Hur som helst så hade jag allt uppskrivet av arrangören i licensboken, så allt löste sig eftersom jag scannade in licensboken och skickade in det till arrangören.

Japp, jag har kvar den. Tog en bild och skickade med den, men har inte fått svar än.

Snälla ta hem Bullen, så jag kan släppa min fixering! :nailbiting: :love:

Han ser ut (och beskrivs) som Monster light, jag står inte ut med att han fått spendera större delen av sitt liv där utan att han hittat ett hem! :arghh::cry::rage::down:

Alla hundarna där förtjänar givetvis att hitta bra hem, men Bullen får mig bokstavligen att gråta... Ja, jag är en fånig typ. :o

Låter exakt som min reaktion. Såg han i somras och såg sen för ett par veckor sen att han fortfarande är kvar.
Mitt hjärta blööööder.

Den här puddingen var på dw-promenad i går, och ska få träna mer styrka och teknik i dag.
Han blir så nöjd när han får jobba med kroppen, och det finns få saker som gör mig så nöjd som trötta och nöjda hundar :D

bill_dw_54a7cd5ce087c373b7ab6354.jpg

Men kritiker läggs ju inte in på Hunddata, endast själva resultaten?
Förr när det var obligatorisk mätning las även mankhöjden in, men inget som görs idag även om hunden blivit mätt.
Själv skulle jag önska att även kritikerna från domaren gick att se öppet, men så är det ju inte.

Förr när det var obligatorisk mätning las även mankhöjden in, men inget som görs idag även om hunden blivit mätt.
Själv skulle jag önska att även kritikerna från domaren gick att se öppet, men så är det ju inte.

Nej, det vet jag.
Men mätresultat registreras ändå om arrangören lägger in det, och eftersom den här domare än fyllde i både mätrutan och mentalitetrutan så borde det inte vara något problem att få in de uppgifterna, tänker jag.

Domaren som dömde dagen innan mätte Billy till 34 cm, vilket är fel - och det finns med på hunddata. Dagen efter var han tillbaks på sin vanliga höjd, så den uppgiften vill jag gärna ha registrerad. :)

Nej, det vet jag.
Men mätresultat registreras ändå om arrangören lägger in det, och eftersom den här domare än fyllde i både mätrutan och mentalitetrutan så borde det inte vara något problem att få in de uppgifterna, tänker jag.

Domaren som dömde dagen innan mätte Billy till 34 cm, vilket är fel - och det finns med på hunddata. Dagen efter var han tillbaks på sin vanliga höjd, så den uppgiften vill jag gärna ha registrerad. :)

Jag förstår! Har varit med om att de mätt ett antal gånger då båda mina är den mindre varianten samt även när jag ställt hane som är på gränsen till att vara för stor, men det har aldrig registrerats någonstans!

Hoppas det fungerar för dig :)
Vilken snygg logga du har fixat till DP-klubben förresten ;)

På wachtel läggs mätresultaten in, eftersom det är obligatorisk mätning på dom fortfarande :)

Nu är det "bara" 13 dagar kvar tills vi åker och hämtar våran prinsessa! :D
Än så länge känner jag mig lugn och förväntansfull. Gissar på att nästa vecka kommer bli både lång och påfrestande. ;)

Då har jag haft denna lilla kille i tre dagar nu.
DSC_0849_zps1n1aczts.jpg

Han är oerhört duktig måste jag säga kan sitt och ligg med godis nu och gå i koppel. Halsbandet är dock ett vidrigt kliande tortyrredskap.

Buster verkar hyfsat nöjd med sin nya kompis. Lite jobbigt med en lillebror som tar ens saker hela tiden och följer en vart man än går.

DSC_0796_zpscfcissya.jpg

Lille Tod är här igen, och stannar några veckor nu. Vi ska gå på valpläger tillsammans hos uppfödaren om ett par veckor, och sen är det bara en månad kvar innan tikvalpen kommer hit. Om Tod får stanna då återstår att se... Han är onekligen en fantastisk liten grabb som tar sig in i hjärtat på alla.
10915202_10152742452868666_1889983426514265295_n.jpg

Vi har varit ute i skogen tillsammans med en tik på 10 månader. Ciro som är bra tråkig tillsammans med andra hundar struntade i henne och fokuserade endast på att hänga i grenar, klättra i träd och jaga pinnar. 2 timmar och han ligger däckad i soffan upp och ner. Är så glad över att han äntligen är friskförklarad och fått upp hullet igen. Man börjar till och med se lite muskler på bog och lår! Så fort han har växt till sig lite mer ska vi se till att börja använda selen lite mer aktivt.

Och för att vara lite extra jobbig. Om 29 minuter är det "bara" 12 dagar kvar tills vi for ner och hämtar hem hund nummer 2, prinsessa nummer 1. Kan knappt vänta längre. M-å-s-t-e köpa mer leksaker ju!

Har tagit det otroligt jobbiga beslutet att omplacera vår heeler. :cry: Han har aldrig riktigt kommit överens med vår andra hane, men nu i helgen brakade helvetet lös av okänd anledning och nu tål dom inte ens att se varandra utan att det blir slagsmål. Allt känns bara helt svart just nu, han är verkligen min drömhund och det känns bara så orättvist att det skulle sluta så här. :cry: Hur hittar man ett hem för en prins som bara är värd det allra allra bästa?

Har tagit det otroligt jobbiga beslutet att omplacera vår heeler. :cry: Han har aldrig riktigt kommit överens med vår andra hane, men nu i helgen brakade helvetet lös av okänd anledning och nu tål dom inte ens att se varandra utan att det blir slagsmål. Allt känns bara helt svart just nu, han är verkligen min drömhund och det känns bara så orättvist att det skulle sluta så här. :cry: Hur hittar man ett hem för en prins som bara är värd det allra allra bästa?

Fick veta det igår och tycker så jäkla synd om dig - har varit i den sitsen, fast med en tik en gång i tiden och det var inte alls roligt någonstans:( Min erfarenhet är ju även att har den en gång gått så långt som det verkar ha gjort hos er, så är det svårt att någonsin få det lugnt och avslappnat igen. Lider verkligen med dig:cry:
Fina killen - blev lite sugen där när jag fick veta:nailbiting:

Fick veta det igår och tycker så jäkla synd om dig - har varit i den sitsen, fast med en tik en gång i tiden och det var inte alls roligt någonstans:( Min erfarenhet är ju även att har den en gång gått så långt som det verkar ha gjort hos er, så är det svårt att någonsin få det lugnt och avslappnat igen. Lider verkligen med dig:cry:
Fina killen - blev lite sugen där när jag fick veta:nailbiting:

Ja det gör så fruktansvärt ont, tårarna tar aldrig slut. Min underbara perfekta kille med världens snällaste ögon.. Aldrig hittar jag en hund som han igen. :cry: Men allt blev bara så tydligt i helgen, jag har två väldigt stressade killar som mår dåligt av att bo ihop, det är inte rättvist mot dem att ha det såhär. Och också vi har blivit otroligt låsta av hela situationen, hela livet handlar ju om att få hundarna att hålla sams och allt ska planeras in i minsta detalj. Och ändå skadar dom varandra med jämna mellanrum. :( Så hur hemskt det än känns så har han det bättre hos någon annan. :cry:

(Och om du är seriöst intresserad eller vet nån annan som kunde vara det så skicka pm!)

Ja det gör så fruktansvärt ont, tårarna tar aldrig slut. Min underbara perfekta kille med världens snällaste ögon.. Aldrig hittar jag en hund som han igen. :cry: Men allt blev bara så tydligt i helgen, jag har två väldigt stressade killar som mår dåligt av att bo ihop, det är inte rättvist mot dem att ha det såhär. Och också vi har blivit otroligt låsta av hela situationen, hela livet handlar ju om att få hundarna att hålla sams och allt ska planeras in i minsta detalj. Och ändå skadar dom varandra med jämna mellanrum. :( Så hur hemskt det än känns så har han det bättre hos någon annan. :cry:

(Och om du är seriöst intresserad eller vet nån annan som kunde vara det så skicka pm!)

Jag vet hur det känns har precis fått göra likadant. Skickar en styrkekram och du gör rätt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka