Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jäklar du. Det kommer bli mycket vallhund av den där knodden med tiden.

Ja, brist på djurhantering är det inte tal om! Det är när man sett småvalpar göra sånt här som det känns hopplöst att lyssna på hur rasföreningar "bevarar vallningen" genom att göra "anlagsprov" med vuxna hundar som inte ens uppvisar en hundradel av det djurintresse och kommunikation som syns på filmen...

Usch... Vad hittar ni på sådana här dagar, när man knappt kan sticka näsan utanför dörren?

Vi har trååååååååååååååkigt! Och trickpyssel och liknande ersätter inte på långa vägar att få komma ut och röra lite på sig. :arghh:

Jäkla fånstorm. :cautious:

Usch... Vad hittar ni på sådana här dagar, när man knappt kan sticka näsan utanför dörren?

Vi har trååååååååååååååkigt! Och trickpyssel och liknande ersätter inte på långa vägar att få komma ut och röra lite på sig. :arghh:

Här gav stormen upp vid 15 ungefär, då tog jag ut Billy på en dw-promenad.
20 minuters promenad med kätting i blötsnö sög musten ur honom, han har rullat ihop sig i soffan och kommer att ligga där tills kvällspromenaden. :D

tung_de_54b145ae2a6b22aee4cf825d.jpg

Här gav stormen upp vid 15 ungefär, då tog jag ut Billy på en dw-promenad.
20 minuters promenad med kätting i blötsnö sög musten ur honom, han har rullat ihop sig i soffan och kommer att ligga där tills kvällspromenaden. :D

tung_de_54b145ae2a6b22aee4cf825d.jpg

Åh, avundsjuk! Snö har ni också! :arghh:

Här dämpade det sig något alldeles nyss, men jag litar inte riktigt på det... Sist det verkade lugnt nog för en kortare promenad så tryckte det på rejält igen efter ca 10 min, då fick det bli bråttom hem igen istället. Urk. :meh:

Åh, avundsjuk! Snö har ni också! :arghh:

Här dämpade det sig något alldeles nyss, men jag litar inte riktigt på det... Sist det verkade lugnt nog för en kortare promenad så tryckte det på rejält igen efter ca 10 min, då fick det bli bråttom hem igen istället. Urk. :meh:

Jag bor granne med ett ridhus också, rätt underbart när det är fulväder. Perfekt rastgård ;)

Tar på oss rejäla kläder och ger oss ut ändå! :) Vet inte hur illa stormen är hos dig iofs, men i de flesta fall finns det ju inte speciellt mycket begränsningar bara kläderna är rätt.

Tar på oss rejäla kläder och ger oss ut ändå! :) Vet inte hur illa stormen är hos dig iofs, men i de flesta fall finns det ju inte speciellt mycket begränsningar bara kläderna är rätt.

Det är inte blåsten eller regnet som är problemet, det är den kringblåsande bråten. Där hjälper inte kläder så mycket. ;)

Jag är inte särskilt väderskygg och trivs någorlunda i ruskväder, men här har jag lärt mig respekt för stormarna. Allt från flygande glasskivor till trädgårdsmöbler och trafikskyltar kan avlösa de lite vanligare trädgrenarna har jag fått upptäcka. Det är ingen höjdare att vara ute då.

Nu går strömmen lite av och till, så det verkar som det faller träd också nu. Borde inte finnas så många kvar. :meh:

Kanske är jag feg, men det är inte för att jag inte vill bli blöt eller kall som vi håller oss hemma utan det är för att inte få ett tak i skallen.

Vi har också varit ute i stormvädret. Inte för att jag njöt, men lite spring i benen vart de av med. Nu är alla utom valpen ute och leker för sig själva i snön. Valpens batteri är slut så han sover.

Det är inte blåsten eller regnet som är problemet, det är den kringblåsande bråten. Där hjälper inte kläder så mycket. ;)

Jag är inte särskilt väderskygg och trivs någorlunda i ruskväder, men här har jag lärt mig respekt för stormarna. Allt från flygande glasskivor till trädgårdsmöbler och trafikskyltar kan avlösa de lite vanligare trädgrenarna har jag fått upptäcka. Det är ingen höjdare att vara ute då.

Nu går strömmen lite av och till, så det verkar som det faller träd också nu. Borde inte finnas så många kvar. :meh:

Kanske är jag feg, men det är inte för att jag inte vill bli blöt eller kall som vi håller oss hemma utan det är för att inte få ett tak i skallen.

Oj, då förstår jag verkligen att du håller dig inomhus!

Jag har inte läst några nyheter idag, bara hört prat om storm men vet hur det brukar vara när det pratas storm i Sthlm... Tre snöflingor och en vindpust som puttar snöflingorna från ena sidan vägen till den andra innan fem bilar halkar av vägen i en seriekrock, ungefär ;)

Jagar ;)
Snöovädret kom dock inte hit förrän i sista släppet, typ vid 14-tiden. Det var ett helvete att köra hem dock.
Är glad att hunden är nöjd åtminstone till imorgon bitti...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka