Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utveckla gärna :) Jag förstår principen med nostarget i handen men inte hur det ska få honom att ta med leksaken till mig så att säga.
Har jag en godis i handen tappar leksaken allt värde kanske ska tilläggas.

Kan han nostarget sedan innan? :) Annars börjar du att lära in det, helst ska han kunna "frysa" innan du går över till föremål.
Börja med korta avstånd - ge hunden föremålet - be om nosdutt - "loss"/"tack" eller vad du nu har för kommando. I början har du handen väldigt nära och allteftersom så utökar du avståndet :)

Kan han nostarget sedan innan? :) Annars börjar du att lära in det, helst ska han kunna "frysa" innan du går över till föremål.
Börja med korta avstånd - ge hunden föremålet - be om nosdutt - "loss"/"tack" eller vad du nu har för kommando. I början har du handen väldigt nära och allteftersom så utökar du avståndet :)
Tack för svar :) Nej, han kan inte det så det kan jag träna in! Behöver "bara" komma på någon belöning som kan fungera när leksaken kommer in i bilden sen för kommer godis fram tar han inte leksaken alls som sagt, det är därför det blir svårt att träna med leksaker/föremål... ;)

Nu åker dom tryggt!
YooDlSbh.jpg

Funkar dåligt tyvärr. Han tänker liksom ett steg för långt känns det som, så om han förstår att det kommer en ny leksak hos mig så är den första helt ointressant. Samma med godis, fast snäppet värre. Har han väl släppt leksak nummer ett tar han inte upp den igen förrns den kastas iväg och han släpper alltid den :p
Mitt skägg funkar lika dant.
Endast det jag håller i är intressant. Och godis blir aldrig mer intressant än saken han redan har.
Han kommer nästan hela vägen fram vid apportering men stannar ett par meter ifrån och lägger ner föremålet, sen backar han ett par steg och väntar på att jag ska gå fram och hämta. Har försökt vänta ut honom för att se om han kommer ta upp föremålet och flytta det närmare. Ibland flyttar han det nån halvmeter men sen blir det bara massa frustrationsskall.

Mitt skägg funkar lika dant.
Endast det jag håller i är intressant. Och godis blir aldrig mer intressant än saken han redan har.
Han kommer nästan hela vägen fram vid apportering men stannar ett par meter ifrån och lägger ner föremålet, sen backar han ett par steg och väntar på att jag ska gå fram och hämta. Har försökt vänta ut honom för att se om han kommer ta upp föremålet och flytta det närmare. Ibland flyttar han det nån halvmeter men sen blir det bara massa frustrationsskall.
Haha ajdå ;) Tage kommer bara och sätter sig vid mig och tittar frågande, typ "Vad ska vi göra nu då? :)" :D Godis för honom är dock alltid mer intressant än leksaker/föremål. Belöna med leksak fungerar endast hemma och ifall jag inte har godis. Knashundar di där skäggen :D:love:

Haha ajdå ;) Tage kommer bara och sätter sig vid mig och tittar frågande, typ "Vad ska vi göra nu då? :)" :D Godis för honom är dock alltid mer intressant än leksaker/föremål. Belöna med leksak fungerar endast hemma och ifall jag inte har godis. Knashundar di där skäggen :D:love:
De är minst sagt egensinniga:grin:

Idag har Tinja och jag fått börja träna sök på riktigt!
empty.gif
empty.gif
:D Och det verkar som att de faktiskt tyckte om mig, för jag får hänga på nästa gång också. En av dem i gruppen är till och med instruktör i sök!

Vi körde från grunden, så Tinja fick leta efter dem på enbart vittring. Lite sådär lagom enkelt när det knappt blåste och den lilla vind det var gick hit och dit. Ingen luring, ingen lockelse, en figge gömdes och Tinja fick själv hitta vittringen och ta sig ut genom helt eget intresse. Jag sa ingenting och hon var jätteduktig! Tog sig ut självständigt på djupet och hade inget behov alls att kolla på vad jag höll på med. Lekte och kampade som bara den med figgen. Min lilla räv
empty.gif
:love:

Imorgon är det dags för MH med Lillebror :nailbiting: Väääldigt nervöst även för mig som inte kommer gå med honom, men jag hoppas ju att det går bra. Vet att han är nervigare än Riley och mer rädd av sig, men ja, nervöst var ordet! Ska i alla fall bli kul att träffa alla halvsyskonen :)

Ni som avlar, har ni hört något om bravecto och att tikarna går tomma? vi hade avelskonferens i helgen och det var iaf en uppfödare som var helt säker att deras tik(ar) hade gått tomma pga bravecto. Vet inte om det finns något stöd för det dock..

Avlar inte och har inte hört nåt men tänkte ändå inflika att Bravecto är testat på avelstikar, fr.o.m. 1 mån innan parning t.o.m. laktation. Alla tikar i studien blev dräktiga. Det gör det förstås inte 100% säkert att Bravecto inte spelar in i dräktighetsresultat, men det talar iaf starkt emot det.

Nu är jag bara så galet less på allting - kan det aldrig få vara bra :(
Mamma-hund Polly har på något sätt lyckats skada sitt tidigare skadade och opererade ben, men riktigt hur vet jag inte. Jag vet bara att hon är väldigt halt och har väldigt ont :(
Hon var pigg och glad och sprang fint igår, mjuk och fin i morse och gick fint, likaså på kortisen på eftermiddagen. Sen sov vi middag en timma och när vi skulle gå upp igen var hon tvärhalt ? Det enda som hänt är att hon och Skalman retades om en leksak på eftermiddagen och Polly kutade efter när han snodde den - och gjorde en liten halvvurpa över en mattkant och åkte in i sängbordet - men inget hårt och bordet flyttade inte ens på sig och hon visade inget då. Men nu är hon mer halt och har mer ont än hon någonsin var före operationen av den trasiga senan och lösa broskbiten :(

Nu får hon vila över helgen och sen misstänker jag att jag får kontakta ortopeden igen på måndag :cry:

Mamma-hund Polly har på något sätt lyckats skada sitt tidigare skadade och opererade ben, men riktigt hur vet jag inte. Jag vet bara att hon är väldigt halt och har väldigt ont :(
Hon var pigg och glad och sprang fint igår, mjuk och fin i morse och gick fint, likaså på kortisen på eftermiddagen. Sen sov vi middag en timma och när vi skulle gå upp igen var hon tvärhalt ? Det enda som hänt är att hon och Skalman retades om en leksak på eftermiddagen och Polly kutade efter när han snodde den - och gjorde en liten halvvurpa över en mattkant och åkte in i sängbordet - men inget hårt och bordet flyttade inte ens på sig och hon visade inget då. Men nu är hon mer halt och har mer ont än hon någonsin var före operationen av den trasiga senan och lösa broskbiten :(

Nu får hon vila över helgen och sen misstänker jag att jag får kontakta ortopeden igen på måndag :cry:
biteme_bigarmhug.gif

Men va tusan! Vilken otur ni har! Håller alla tummar att det går över under helgen! :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 199
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat