Tack - den behövde jag just nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack - den behövde jag just nu
Ja det kom så märkligt - efter vi sovit. Den hon törnade i tidigare på eftermiddagen var alldeles för lite för att ha gett så mycket smärta på en hund som nästan aldrig visar smärta ? Om det inte tog precis på en nerv, för efter 5 timmars rejält ont så har det nu börjat lätta en hel del. Hoppas det klingar av helt under natten, fast sån tur ska vi väl inte ha Oavsett så blir det bara korta rastningar i helgen och mycket vila.....och vila är inte bästa vännen till den mest aktiva hunden jag haft i mitt snart 52-åriga liv@russinbulle - vilken otur! Det är så extra jobbigt när man inte vet varför de är halta heller.
Nu är jag bara så galet less på allting - kan det aldrig få vara bra
Mamma-hund Polly har på något sätt lyckats skada sitt tidigare skadade och opererade ben, men riktigt hur vet jag inte. Jag vet bara att hon är väldigt halt och har väldigt ont
Hon var pigg och glad och sprang fint igår, mjuk och fin i morse och gick fint, likaså på kortisen på eftermiddagen. Sen sov vi middag en timma och när vi skulle gå upp igen var hon tvärhalt ? Det enda som hänt är att hon och Skalman retades om en leksak på eftermiddagen och Polly kutade efter när han snodde den - och gjorde en liten halvvurpa över en mattkant och åkte in i sängbordet - men inget hårt och bordet flyttade inte ens på sig och hon visade inget då. Men nu är hon mer halt och har mer ont än hon någonsin var före operationen av den trasiga senan och lösa broskbiten
Nu får hon vila över helgen och sen misstänker jag att jag får kontakta ortopeden igen på måndag
Fy så fruktansvärt tråkigt! Jag beklagar!Vi fick svaret från ortopeden på eftermiddagen.
Den ansåg att op inte skulle få Lilla S bra nog för ett aktivt liv. Bästa denne kunde göra för henne var kanske ett par år i lugnt tempo tänk koppelpromenader och soffmys a la pansionärsmops. (Uräkta om jag kränker en Mopsägare)
Nu ska ortopedens utlåtande till veterinär och försäkringsbolag.
Fy så fruktansvärt tråkigt! Jag beklagar!
Skickar en sån där Valliskram jag med (jag vet inte hur man gör dom)Tack - den behövde jag just nu
Skickar en sån där Valliskram jag med (jag vet inte hur man gör dom)
Vi fick svaret från ortopeden på eftermiddagen.
Den ansåg att op inte skulle få Lilla S bra nog för ett aktivt liv. Bästa denne kunde göra för henne var kanske ett par år i lugnt tempo tänk koppelpromenader och soffmys a la pansionärsmops. (Uräkta om jag kränker en Mopsägare)
Nu ska ortopedens utlåtande till veterinär och försäkringsbolag.
Ja det kom så märkligt - efter vi sovit. Den hon törnade i tidigare på eftermiddagen var alldeles för lite för att ha gett så mycket smärta på en hund som nästan aldrig visar smärta ? Om det inte tog precis på en nerv, för efter 5 timmars rejält ont så har det nu börjat lätta en hel del. Hoppas det klingar av helt under natten, fast sån tur ska vi väl inte ha Oavsett så blir det bara korta rastningar i helgen och mycket vila.....och vila är inte bästa vännen till den mest aktiva hunden jag haft i mitt snart 52-åriga liv
Åh så jag önskar att jag bodde så där på landet, med större utrymmeNu har jag fixat i hundhuset,satt upp "vindavvisare" vid hundgårdens ena sida (dom andra 2 sidorna är i lä redan)
From måndag ska jag inack. 4 luddbollar åt en vän, nu är jag allergisk mot luddbollar så därför kommer dom bo ute i hundhus/gård om vädret är bra tills vi ser om jag kliar ihjäl mig ,tack o lov så är dom redan vana med hundhus. (3 rums byggbod med samma standard som inne hos mig)