Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick mitt kennelnamn! :love: Skickade in en lista med ett kennelnamn, och det blev godkänt! Är nu stolt ägare av kennelnamnet Arrowtails! :D
arrowtailslogga3-copy.png

Kommer ju såklart dröja innan kenneln faktiskt sätter igång, men jag gillar att vara ute i god tid :angel:
Grattis!! Så fint namn :love:

Så himla skönt ändå! :)
Ja och han är sams med mig igen :love: Igår gjorde det ont i mitt hjärta, för han ville inte vara hos mig och trodde jag var orsaken till det onda - det gjorde ju ont när jag försökte lyfta honom (ur buren, ur bilen, bort från vägen där han först blev dålig) osv - han gallskrek om jag tog under magen/bröstet eller bakom rumpan, så fick lyfta i nacken till slut några gånger. Enda ställen som inte gjorde ont :cry: Till och med veterinären som matade honom med kontrast var bättre än mig igår :( Så han var lite skum på mig hela kvällen, men till natten så sov han tätt intill mig som vanligt :heart

Ja och han är sams med mig igen :love: Igår gjorde det ont i mitt hjärta, för han ville inte vara hos mig och trodde jag var orsaken till det onda - det gjorde ju ont när jag försökte lyfta honom (ur buren, ur bilen, bort från vägen där han först blev dålig) osv - han gallskrek om jag tog under magen/bröstet eller bakom rumpan, så fick lyfta i nacken till slut några gånger. Enda ställen som inte gjorde ont :cry: Till och med veterinären som matade honom med kontrast var bättre än mig igår :( Så han var lite skum på mig hela kvällen, men till natten så sov han tätt intill mig som vanligt :heart

Skrutt :(
Man känner sig hemsk när det är så. Otis åt ju påskliljor och blev förgiftad av det som 12-veckors, fick bli uppvätskad under huden. Herregud som han skrek! Mitt hjärta gick i tusen bitar och han ville knappt kolla åt mig förrän på kvällen dagen efter :(

Skrutt :(
Man känner sig hemsk när det är så. Otis åt ju påskliljor och blev förgiftad av det som 12-veckors, fick bli uppvätskad under huden. Herregud som han skrek! Mitt hjärta gick i tusen bitar och han ville knappt kolla åt mig förrän på kvällen dagen efter :(
Det känns så hemskt :(

Märkligt nog så brydde sig Skalman föga om uppvätskningen under huden - trots jättepuckel. Han sneglade dock en del på mig under tiden och undrade om jag skulle göra nåt dumt. men så länge jag bara höll mig till huvudet på honom så var det lugnt. Men jag har hål i ena handen idag efter ett bett jag fick när jag försökte lyfta honom ute när han bajjat en kaskad och jag skulle få in honom i bilen igen när vi skulle leta efter veterinär. Det visade verkligen hur ont han hade - lille gubben :heart

Idag är dock en annan dag och idag blev han helt plötsligt väldigt brådmogen och hänger med nosen mellan benen på Mini när vi är ute :cautious::o:p:nailbiting:

Hörrni, jag har en tid tränat med Lex att han står med framtassarna på en kloss/box och flyttar bakdelen runt. Tror jag förstått det som att det är bakdelskontroll man tränar? Men vad kan jag liksom ha det till?:D
( Ja, jag brukar oftast träna på sådant jag faktiskt vet varför jag tränar, men såg att alla andra gjorde så och då ville jag ju med testa:angel::D)

Hörrni, jag har en tid tränat med Lex att han står med framtassarna på en kloss/box och flyttar bakdelen runt. Tror jag förstått det som att det är bakdelskontroll man tränar? Men vad kan jag liksom ha det till?:D
( Ja, jag brukar oftast träna på sådant jag faktiskt vet varför jag tränar, men såg att alla andra gjorde så och då ville jag ju med testa:angel::D)

Jag använder klossen till att träna ingångar (höger och vänster).

Och till skyltarna sväng vänster i Rallylydnad.

Vad är det med folk och inte använda reflexer O_o
Mötte flertalet människor nu på kvällspromenaden, en del med hundar. EN hade en lysande lampa på sin hund...

En kvinna sa till och med att "oj, nu inser jag hur svart och mörk jag är" när hon mötte oss (jag såg dom i princip inte förrän dom var 3 meter ifrån...) gah!!! :banghead:

Vad är det med folk och inte använda reflexer O_o
Mötte flertalet människor nu på kvällspromenaden, en del med hundar. EN hade en lysande lampa på sin hund...

En kvinna sa till och med att "oj, nu inser jag hur svart och mörk jag är" när hon mötte oss (jag såg dom i princip inte förrän dom var 3 meter ifrån...) gah!!! :banghead:

Jag glömde faktiskt reflextäcken på mina ikväll, Men dom hade lampor på sig i alla fall. :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 271
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
754
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat