Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fint väder i dag. Sambon tog Gubben och Lilla S och gick de 2 km genom skogen upp till sjön så de fick bada lite.
Under tiden var jag hemma med tjockistiken och Skägget som fick strosa runt på gården medans jag försökte få bort gårdagens lösbajsar från gräsmattan. Skägget hann trampa in en igår i sina lurviga tassar och åkte då på en tasstvätt. Inte populärt!!

Lilla S sover nu gott hela nätterna och har inte kissat inne på två dagar.
Hon är otroligt kontaktsökande och lyssnar fint på lock och inkallning. Hon var lite tuff mot skägget de första dagarna men nu har hon taggat ner. Tror det var någon osäkerhetsgrej att hon var så kaxig. Nu är hon betydligt mjukare men tar ändå för sig mer i leken. Även Mamma Mu accepterar Lilla S bättre. Hon ignorerar henne helt enkelt. Och Lilla S är klok nog att låta det vara så.

Vi håller på med LC också :D vem är din vän? Eller vad heter hennes hundar eller någon annan ledtråd? :p

Kul med lite variation, LC är ju bara så häftigt! :laugh: Kan skicka PM med ledtråd om du vill.. ;)

Bokat tid hos ortoped är Ultuna, hoppas dem är bra där!
Och att finns några positiva besked att ge om Lexs framtid.
( men i ärlighetens namn börjar jag nästan gråta bara av att tänka på det.. Tänk om det inte finns något att göra för honom :cry:)

Ska hålla tummarna för att det blir bra besked! :heart

Bokat tid hos ortoped är Ultuna, hoppas dem är bra där!
Och att finns några positiva besked att ge om Lexs framtid.
( men i ärlighetens namn börjar jag nästan gråta bara av att tänka på det.. Tänk om det inte finns något att göra för honom :cry:)
Håller tummarna!

Morgonjogg stod på schemat och Milou verkade pigg och glad på den punkten. 2,5 km blev det. Han är riktigt duktig när vi springer faktiskt, 3e gången vi gör det :D
IMG_3685_zpsp1tk5uof.jpg

IMG_3684_zpsv3wtqsqs.jpg

och nu är det sovdags igen efter lite käk :p
IMG_3687_zpsk5fkdrer.jpg

Haha, men hej! Är det du som är du?! Vi följer ju varann på insta! Jag har inte gjort kopplingen innan! :laugh:

(Random inlägg, check)

Hängt med @Wingates och Ammo idag och fotat MASSOR! Alice har blivit rena supermodellen. Så fort jag sätter en kamera mot ögat så börjar hon posera :D Och jag har blivit följd på instagram av ett känt märke som gör hundgrejer :banana: Väntar ivrigt på att dom ska börj sponsra mig! :D (jag har ju ändå 78 följare :cool:)

La ett godissök också. Alice tyckte det var hemskt störande att det låg godis mitt i spåret! Man tappade ju all fokus och driv :D Så ska börja lägga svårare personspår istället, för näsan är det minsann inget fel på!

@TheaH Äsch, det är väl inget farligt att bli dokumenterad konstant /Riley

:angel: Vet inte hur många bilder jag har på honom men .... många är det :p

Jag har anmält till unghundsträningen på kappbanan nu :D Alltså, jag kommer skjuta skallen av mig om något hindrar oss från att åka. Jag har längtat som f*n efter att se Ebrah jaga trasa sedan det blev prat om att hon skulle flytta hit. Det är ju lite det som är hela vitsen med att ha en hund, att se den göra vad den ska göra. Jag är helt övertygad om att Ebrah kommer älska det, men ja.. ÅH VAD JAG LÄNGTAR! :bump::banana::bump::banana:
Ska försöka få någon annan att släppa henne så att jag kan fotografera. Förhoppningsvis blir det bildbomb på galen, jagande, ung saluki på söndag :D

Vi var nere på stan tidigare idag och tränade lite på att bara vara. Körde även igenom alla tricksen han kan för att träna lite med störning och det resulterade i detta. Hans favorit är nu rulla, vilket han gjorde i säkert 10 minuter utan uppehåll, mitt bland folket på stan :rofl: De tyckte iallafall att han var charmig!
IMG_3717_zps3wr1ipuz.jpg

IMG_3716_zpsav3shq2y.jpg

Ehm.. Båda hundarna sov så fint i sängen att jag inte ville flytta dem. Sååå nu ligger jag ihopknycklad tvärs över min 120 cm breda säng... Aysu ligger vid huvudändan och har tagit en kudde, Ebrah ligger vid min mage, hon flyttade närmare mig nyss. Mysigt, men tokigt trångt! Ska se om det går att fotografera med mobilen...

Idag när jag gick till bussen för att hälsa på @GardenAngel mötte vi ett 17 Maj tåg med orkester och allt på en smal gata i stan. Var oerhört tacksam över att Ammo är så trygg och han blev bara skeptiskt 1 gång när vi var tvugna att klämma oss i mellan några som tittade på & själva tåget samtigt som de började hurra och vissla i visselpipor. Det tog dock bara typ 3-4 steg innan svansen höjdes upp och han var som vanligt igen.
Filmade lite när det hände:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 912

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka