Inte trodde jag att vi skulle ha hund igen så snart efter att vår collie blev sjuk och avlivades. Inte trodde jag heller att jag skulle få chansen lägga vantarna på en superhärlig welsh corgi pembroke omplacering. Men plötsligt händer det och här är hon!
Av en slump så hämtade vi henne dessutom på vad som skulle ha varit vår collies 9-års dag. Katten är något skeptisk men vi är hoppfulla, hon älskade vår collie något otroligt. Vi behöver troligen lägga en del tid på ensamhetsträning eftersom hon kommer direkt från kenneln. Och träning i största allmänhet då hon varit en utställningsvovve som bara kan tre kommandon: Stå, gå och stanna.
Vilket fantastiskt leende. Hon ser ut som om hon kommit till himlen
Men stackars sonen @Voff . Inte lätt vara barn i en familj med byrackor
När jag var liten tyckte jag alltid att vår labbe var i vägen när jag lekte. Nu när jag är vuxen tycker jag mest det var charmigt och ångrar att jag inte gillade det mer då.
Det ar precis vad mina soner sager om var gamla Golden som inte lat dem simma utan vallade dem sakert upp pa land igen.
Jag är trött. Det är inte hundkräket!
Jag vill typ ha ett glas vin och en bra film, han vill... Vet inte, köra ett lydnadspass, nw, dra några km, trickträna, gå en promenad, träffa lite andra hundar och balla ur en stund, och så börja om igen? Suck. Kan man byta in honom mot en pekinges bara för en kväll eller något liknande?
Yes please ... en pekingese vore sa mycket enklare
Vi har haft en hemsk väckning mitt i natten, mellanhunden for runt i någon form av anfall när hon väl kvicknade till var hon desorienterad och aggressiv, vilket försvann på nån minut. Vi är ganska chockade fortfarande, vi blev så rädda av att vakna av detta. Hunden och husse sover på soffan och vi hoppas såklart på en engångshändelse, men det blir en grundlig undersökning på måndag.
Den enda förändringen är fästingmedlet (tablett som ska ges var tredje månad, ni vet, jag vill inte skriva ut söknamnet om jag inte vet) där jag nu har hittat anfall och neurologiska bekymmer som biverkningar va fan! Jag får ju inte ur henne tabletten, den fick hon ju för 2 veckor sedan!
Jag gav mina Nextgard harom dagen. Mandy har inte haft nagon reaction alls, men dagen efter var Diva var sa ur slag att hon lag en hel dag pa golvet (det hande inte ens nar hon var fullproppad med medicin for att halla henne lugn) Hon tog inte ens gods ordentligt och sprang inte efter bollen Det kandes som om min hund var utbytt.
Nu ar hon helt normal igen, men hon far definitivt inte nagon mer nextgard ... de har laskiga biverkningar nar man kollar pa natet ... och sist hon fick sin tablet sa fick hon ocksa mjall och torr hud, dock inga andra reaktioner. Torr hud fixade jag med kokos olja sa det tyckte jag inte var ett problem ... men att bara ligga och stirra var definitivt ett problem