Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såklart när man hittar massa rädslor på hundarna under MH är det defintivt MH:ts felEn uppfödare av collie skrev just i en av collie-grupperna på FB att MH var överskattat...
Såklart när man hittar massa rädslor på hundarna under MH är det defintivt MH:ts fel
Vad härligt!En uppfödare av collie skrev just i en av collie-grupperna på FB att MH var överskattat...
*tillägg, hon kanske inte var uppfödare, men ändå...
Jag hoppas också det. Har precis pratat med min veterinär, som inte tyckte vi behövde banka på stora trumman än och undersöka från topp till tå, ett anfall är inget anfall. Fruktansvärt obehagligt, jag har aldrig varit med om något liknande. Och så konstigt, det känns inte som EP heller.Fy vad obehagligt @lady_vip . Hoppas det var en engångshändelse.
Nä nu går jag och googlar kelpiekennlarDet måste vara fler än jag som ibland överväldigas av värme och kärlek för min fina hund. Vi hade en sån morgonpromenad idag. Hon var så duktig och följsam och vi njöt båda för fullt. Hon gick lös och lyssnade på minsta lilla ljud från mig. Hon är alltid duktig men vissa gånger känns det bara så där extra bra
Finns en e-uppfödare i en av de fb-grupper för schäfer som jag är med i som resonerar lika dant. Har av nyfikenhet kollat på en del MH på de hanar hen har till sin avel. Det är från mellanmjölk till rätt sorgliga MH.En uppfödare av collie skrev just i en av collie-grupperna på FB att MH var överskattat...
*tillägg, hon kanske inte var uppfödare, men ändå...
Finns en e-uppfödare i en av de fb-grupper för schäfer som jag är med i som resonerar lika dant. Har av nyfikenhet kollat på en del MH på de hanar hen har till sin avel. Det är från mellanmjölk till rätt sorgliga MH.
Vid ett tillfälle när MH disskuterades och hen idiotförklarade MH var det någon som som drog upp någon hane hen ägt och nyttjat mycket som tydligen hade ett riktigt risigt MH. Hen försvarade hunden sååå...han var faktiskt en jättetrevlig individ fast hans MH visade svagheter vilket hen tyckte var oviktigt. Hunden var ju trevlig och jättesnygg.
Längre in i disskussionen visade det sig att hen tagit ur hunden ur avel pga att han lämnade efter sig hundar med problematisk mentalitet.
Ändå stod hen på sig och tyckte att beslutet att avla på hunden var rätt och hen skulle tänka sig att prova igen på en hund med liknande MH
Nä nu går jag och googlar kelpiekennlar
Undrar lite hur jag ska presentera mig, kanske "Hej jag skulle gärna vilja köpa en lydig och snäll hund som jag ändå kan träna lite med. Har du någon lydig snäll hund till salu?"Den kennel Minn kommer ifrån finns tyvärr inte längre (RIP Maria ) Men det finns ju andra bra kennlar
Undrar lite hur jag ska presentera mig, kanske "Hej jag skulle gärna vilja köpa en lydig och snäll hund som jag ändå kan träna lite med. Har du någon lydig snäll hund till salu?"
Ungefär så har jag också funderat. Men hur krävande är krävande? Måste man vara total övermänniska för att klara ut dem?Haha ja det låter väl som en bra presentation Självklart har väl alla kelpieuppfödare en hel drös såna hundar på lager till salu
Ungefär så har jag också funderat. Men hur krävande är krävande? Måste man vara total övermänniska för att klara ut dem?
Har precis haft ett långt samtal med en väninna som nyss gått MH med sin Broholmer. Hon var SÅ arg! Hon har minsann en fantastisk hund, och spöken och kedjor var fånigt och irrelevant, hela provet borde göras om och moderniseras. Jag vet att hon fick 4 på skott, resten var nog inte heller så bra eftersom hon var så arg. Hon skulle minsann aldrig mer göra MH, och hon avlar visst på sin hund om hon vill, så det så!Såklart när man hittar massa rädslor på hundarna under MH är det defintivt MH:ts fel
En mildare variant låter väldigt trevligt. Nu är det ju inte aktuell än på några år, så jag hinner ju lära mig mer först. Vi får se.Det finns väldigt olika kelpies. Min förra var högintensiv och väldigt krävande, jätterolig att träna med men ganska jobbig att leva med. Hon var dock väldigt lättaktiverad för hon tyckte verkligen att allt var kul.
Min nuvarande är inte alls krävande, i vardagen är hon den lättaste hund jag haft men hon saknar tryck och galenskap i träning. Hon är glad bara hon får vara med och får springa lös i skogen.
Så nej man behöver inte vara nån övermänniska men självklart ska man vilja aktivera sin hund.
Härligt, för broholmer är ju så små och timida att det knappast är farligt att avla på en rädd sådan....Har precis haft ett långt samtal med en väninna som nyss gått MH med sin Broholmer. Hon var SÅ arg! Hon har minsann en fantastisk hund, och spöken och kedjor var fånigt och irrelevant, hela provet borde göras om och moderniseras. Jag vet att hon fick 4 på skott, resten var nog inte heller så bra eftersom hon var så arg. Hon skulle minsann aldrig mer göra MH, och hon avlar visst på sin hund om hon vill, så det så!
Personen är väldigt omtyckt i sina kretsar och säljer bra.....Men usch, det är ju så man blir mörkrädd Hoppas folk inser att dennes hundar inte är bra..