Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är jag glad över min lilla gubbhund :love: Vi har spenderat dagarna på "landet" nu hos min farmor och farfar och han är så snäll och trevlig, tyst och lugn. Leker lite med vattenspridaren och vill att man kastar frisbee :p

Farfar har hållit på och maskinsågat och haft sig, och min gubbe säger inget! Precis så som det ska vara. Är så nöjd med min collie, känns verkligen rätt just nu. Uppfödaren har gjort ett kanon jobb! :up:

Senast ändrad:
Funkar bra med Lilla S. En å annan kissolycka, mest så glädjekissar men över lag går rumsrenträningen bra.
Gubben däremot ligger nu mera på sonens hatlista efter att ha brytit sig in på sonens rum och mördat Kissekott. Kissekott är en "ambulansnalle" sonen fick när han var två år och fick åka ambulans under ett kruppanfall. Kissekott har sovit i hans säng sen dess. Det har varit över timmen med gråt och sorgevrål.
När vädret blir bättre har vi bestämt att det ska bli en begravning. Tack och liv klarade sig hennes lilla ambulansväst och den har nu nallen Godan fått ärva.
Ja jösses....trodde väl att om nått skulle ätas upp så skulle det vara Lilla S som var den skyldige....inte den 8-årige Gubben.
Det är kul med djur:up:
Hahaha - stackars grabben då. NI får låta honom välja ut ett alldeles nytt gosedjur att köpa :)
Här har många småsaker i plast gått åt, men mest har det varitt fd kattf*n som var den skyldige (pica-beteende på den katten). Fas lego och annat som legat på golver har blivit rätt obyggbart pga hundarna :p

Jag är trött. Det är inte hundkräket! :arghh:

Jag vill typ ha ett glas vin och en bra film, han vill... Vet inte, köra ett lydnadspass, nw, dra några km, trickträna, gå en promenad, träffa lite andra hundar och balla ur en stund, och så börja om igen? Suck. Kan man byta in honom mot en pekinges bara för en kväll eller något liknande? :cautious:

Jag vill typ ha ett glas vin och en bra film, han vill... Vet inte, köra ett lydnadspass, nw, dra några km, trickträna, gå en promenad, träffa lite andra hundar och balla ur en stund, och så börja om igen? Suck. Kan man byta in honom mot en pekinges bara för en kväll eller något liknande? :cautious:
Kan du inte dra i dig en box och kolla en riktigt lång film? Skulle vara spännande att se vad som hände en lördagkväll med en understimulerad Monster. :)

Ge honom ett glas vin så blir det nog lugnt ska du se :D:p;)

Du kan ta skägget. Total arbetsvägran och han håller dig gärna sällskap i soffan med film och vin ;)

Hahaha - stackars grabben då. NI får låta honom välja ut ett alldeles nytt gosedjur att köpa :)
Här har många småsaker i plast gått åt, men mest har det varitt fd kattf*n som var den skyldige (pica-beteende på den katten). Fas lego och annat som legat på golver har blivit rätt obyggbart pga hundarna :p
Inga mer gosar som kan dö tack!!! Han har ett berg av gosedjur. Alla har namn och en historia. Han tar dom väldigt personligt. Han må fylla 11 om bara en vecka men han har kvar de där starka känslorna barn kan ha för sina favoritgosar. Och just Kissekott har varit med på otaliga resor och sjukhusbesök.
Sambon har spelat tv-spel med honom hela kvällen som distaktion och vi har tänt ett ljus för Kissekott. Vi slipper iaf att bära svart ;)

Ibland vill jag sucka åt mig själv.. har precis hur otroligt enkelt det är att bryta labben om han skäller/ fixerar vid hundmöten.. En enkel pipleksak och så är den andra hunden helt bortglömd.. varför har jag inte tänkt på att testa det innan :cautious:

Inga mer gosar som kan dö tack!!! Han har ett berg av gosedjur. Alla har namn och en historia. Han tar dom väldigt personligt. Han må fylla 11 om bara en vecka men han har kvar de där starka känslorna barn kan ha för sina favoritgosar. Och just Kissekott har varit med på otaliga resor och sjukhusbesök.
Sambon har spelat tv-spel med honom hela kvällen som distaktion och vi har tänt ett ljus för Kissekott. Vi slipper iaf att bära svart ;)
Jag har också kvar mina gosedjur och jag fyller snart 33 :angel: Fast det är bara en som är framme, resterande ligger i kartonger, men slängs eller skänks bort gör de inte :D

Vi har haft en hemsk väckning mitt i natten, mellanhunden for runt i någon form av anfall:cry: när hon väl kvicknade till var hon desorienterad och aggressiv, vilket försvann på nån minut. Vi är ganska chockade fortfarande, vi blev så rädda av att vakna av detta. Hunden och husse sover på soffan och vi hoppas såklart på en engångshändelse, men det blir en grundlig undersökning på måndag.

Den enda förändringen är fästingmedlet (tablett som ska ges var tredje månad, ni vet, jag vill inte skriva ut söknamnet om jag inte vet) där jag nu har hittat anfall och neurologiska bekymmer som biverkningar:nailbiting: va fan! Jag får ju inte ur henne tabletten, den fick hon ju för 2 veckor sedan!

Vi har haft en hemsk väckning mitt i natten, mellanhunden for runt i någon form av anfall:cry: när hon väl kvicknade till var hon desorienterad och aggressiv, vilket försvann på nån minut. Vi är ganska chockade fortfarande, vi blev så rädda av att vakna av detta. Hunden och husse sover på soffan och vi hoppas såklart på en engångshändelse, men det blir en grundlig undersökning på måndag.

Den enda förändringen är fästingmedlet (tablett som ska ges var tredje månad, ni vet, jag vill inte skriva ut söknamnet om jag inte vet) där jag nu har hittat anfall och neurologiska bekymmer som biverkningar:nailbiting: va fan! Jag får ju inte ur henne tabletten, den fick hon ju för 2 veckor sedan!
Just därför vågar jag inte ge tabletterna... håller tummarna att det inte är nått allvarligt :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka