Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon har gått lös med oss ute på gården i dag och ser bara allmänt nöjd och tjock ut. Tänkte att det skulle göra henne gott att röra på sig.
Ger mig tusan på att hon valpar under schäferslaget när husse är borta hela dagarna :meh:
Alltid gott när man är två.
Haha, ser bara allmänt nöjd och tjock ut. :D Det är klart att det är en fördel och trygghet i att vara två, men du fixar det säkert kanon!

Du får hojta om du vill ha erfaret sällskap.
Tack, det var ett väldigt snällt erbjudande :heart
Om hon bara ger tusan i att valpa mellan 04.00-16.00 så har jag iaf sällskap till på lördag em. Känns bra att det är en rutinerad tik som haft bra valpningar innan trots stora kullar.
Bara jag som är nojig nu när det är mitt älskade lilla hjärta som ska valpa :D

På Fredrik Steens blogg finns nu en bild på min ena uppfödning - Cookies kullbrorsa. En snygg kille, om än en jäkligt brötig tonåring just nu :)
Sk%C3%A4rmavbild-2016-05-19-kl.-12.30.18.png

Veterinärbesök avklarat. Alltså jag vet inte vad jag har gjort för att få en hund med så mkt krämpor. Canaural och betnovat utskrivet för örat, Atarax och cortavance för klåda och eksem.
Sen ska en liten knöl vid ena juvret och en knöl på huvudet plockas bort om ett par veckor.
Rolig månad det här kommer bli.
Ibland börjar jag fundera på om det inte är dags att låta henne somna :(
Usch, dessa jobbiga beslut :(

Happ. Nu har buken åkt upp och är stenhård. Inga krystvärkar ännu men det går att se lite aktivitet runt vulvan. Mamma Mu tar det med ro. Vill helst vara med och mysa i soffan men där vill inte matte ha några valpar.

Då får matte sitta i valplådan minsan :D
Jag har legat inne på sängen halva dagen som sällskap. Nu gick husse och la sig så nu får han vara sällskap och jag kan röra mig fritt :D

Gick en sväng med de andra hjndarna i skogen. Riktigt skönt att komma loss lite. Väntan är lite seg. Som när man väntade på tomten med de vuxna skulle hålla på och äta trist julmat i hundra år först! :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka