Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
:(:heart Hittade ni någon tränare?

Nä, vi gjorde ju inte det. Ett tag kändes det som att det verkligen vände, men just nu är en extremt svår period. Allt och alla är ju ute också så stundvis är det jäkligt tufft. Ett + är iallafall att vi får bättre kontakt och samspel, han söker upp mig oftare och kommer snabbare på inkallning.

Nu har vi gått bph, och bortsett från ett moment känner jag igen min hund även på pappret och tycker att han är rättvist bedömd. Roligt var det! Dock blev det i sista sekund ändringar så vi fick gå in utan att han var ordentligt rastad vilket jag tror gjorde fokuset lite si och så. Mitt popcorn :love:

@Voff - nu är ni lite sega. Går tanten fortfarande och kniper eller är ni fullt upp i något :D
Hon kniper. Njuter väl av att vara i centrum. Hoppas vid min gud att hon börjar pluppa ut puppisarna i natt eller i morgon bitti. Har haft brorsdottern här över dagen som hjälp med hundrastning mm och det vore kul om hon fick vara med om detta innan hon åker hem i morgon.

Nu har jag också fått meddelande av admin på vetbase :nailbiting:
Välkommen i klubben. Han har nu även ett nytt alias. Nått tjejnanm och Johansson i efternamn. Profilbild med en kattunge och en hund typ staffe på en äng. Pluttisnuttigt så ingen ska misstänka nått. Han nyttjar tydligen profilen på sidor han blivit blockad på :cool:

Usch! Idag hände något jag aldrig vill ska hända.
Winzi som är 5 veckor dräktig hade ett krampanfall :cry:
Vi var på långpromenad där hundarna var lösa som alltid. Inget onormalt hände under promenaden men jag har ingen koll på om hon kan ha stoppat i sig något då hon gick lös.
När vi kom hem märkte jag efter 5 min att hon satt och dreglade och var alldeles blöt och skummig i skägget.
Trodde direkt hon blivit ormbiten men hittade ingen svullnad, puls och slemhinnor helt normala.
Så var det inget mer med det, vi åkte till jobbet, hundarna fick mat. Sen ringer en kollega och säger att Winzi precis krampat. Hon visste inte hur länge men hon slutade direkt när kollegan kom och blev snabbt normal igen förutom att hon var alldeles blöt runt munnen igen och verkade stressad.
Jag hade varit borta max 8-10 minuter.
Alla blodprover helt normala, negativt på droger i urinen. Tur att man var på jobbet mär det hände och har undebara kollegor som direkt fixar och trixar så man själv kan vara djurägare och inte veterinär för en stund.

Hon har varit helt normal sedan dess, ätit med god aptit. Håll nu tummarna innerligt för att detta var en engångshändelse!!! Speciellt med tanke på valparna (som jag vet lever då jag ca 20 min innan allt hände hade kikat med UL och sett valparnas hjärtslag). Det vore ju hemskt om hon skulle utveckla EP nu :eek: men en gång är ingen gång, som vi säger.

Ska försöka sova nu, har haft en stressig kväll på jobbet och imorgon bitti ska jag jobba igen. Hoppas Winzi också får sova hela natten!

Har röntgat prövohunden och la upp plåtarna på Facebook och frågade var folk trodde. GÖR ALDRIG DET! Vet inte vad jag tänkte, vet att folk bara gissar men många tror att det är riktigt dåligt. Nu sitter jag här med ångest och vill bara kräkas.

Vi var på långpromenad där hundarna var lösa som alltid. Inget onormalt hände under promenaden men jag har ingen koll på om hon kan ha stoppat i sig något då hon gick lös.
När vi kom hem märkte jag efter 5 min att hon satt och dreglade och var alldeles blöt och skummig i skägget.
Trodde direkt hon blivit ormbiten men hittade ingen svullnad, puls och slemhinnor helt normala.
Så var det inget mer med det, vi åkte till jobbet, hundarna fick mat. Sen ringer en kollega och säger att Winzi precis krampat. Hon visste inte hur länge men hon slutade direkt när kollegan kom och blev snabbt normal igen förutom att hon var alldeles blöt runt munnen igen och verkade stressad.
Alla blodprover helt normala, negativt på droger i urinen. Tur att man var på jobbet mär det hände och har undebara kollegor som direkt fixar och trixar så man själv kan vara djurägare och inte veterinär för en stund.

Hon har varit helt normal sedan dess, ätit med god aptit. Håll nu tummarna innerligt för att detta var en engångshändelse!!! Speciellt med tanke på valparna (som jag vet lever då jag ca 20 min innan allt hände hade kikat med UL och sett valparnas hjärtslag). Det vore ju hemskt om hon skulle utveckla EP nu :eek: men en gång är ingen gång, som vi säger.

Ska försöka sova nu, har haft en stressig kväll på jobbet och imorgon bitti ska jag jobba igen. Hoppas Winzi också får sova hela natten!
Fy vad otäckt. Hoppas det var en engångs företeelse.

Har röntgat prövohunden och la upp plåtarna på Facebook och frågade var folk trodde. GÖR ALDRIG DET! Vet inte vad jag tänkte, vet att folk bara gissar men många tror att det är riktigt dåligt. Nu sitter jag här med ångest och vill bara kräkas.
Vi är nog lugnare här om du vill visa. Håller tummarna att det inte är katastrof.

Vi är nog lugnare här om du vill visa. Håller tummarna att det inte är katastrof.
Tack. Veterinären tyckte inte det såg katastrofalt ut (mer vill de ju liksom inte säga) men folk gissar ända ner till E och det skrämmer skiten ur mig. Det gör visserligen D också. C kan jag leva med, det är inte avelsmaterial. Vill bara ha en hund som håller. Den högra höften är sämre än den vänstra så lär bli två olika bokstäver.

13227089_1018715091511066_8243490525048345729_n.jpg

Ikväll när vi kom hem efter att ha hämtat mamma på stationen så öppnade jag som vanligt bilburen och sa att hundarna fick hoppa ur. De brukar alltid alltid gå till grinden som är typ 2 meter bort men denna gången drog bägge :rage:
Lagotton kom inom en minut, labben var spårlöst försvunnen. Jag gick runt i byn och letade. Var upp till rejält fulla ungdomar som hade fest i bygdegården men de hade inte sett honom. En av tjejerna var jättegullig och sa att hon själv hade hund så hon skulle se till att de hjälpte till att leta.
Jag hann inte mer än vända hemåt så såg jag en bil rulla sakta sakta på vägen genom byn. Och intill bilen var labben!
När han såg mig sjönk han ihop och såg ut som om han brukar få stryk... Kopplade honom, sa vad jag tyckte och gick tillbaka till festen och berättade att han var återfunnen.
Han var nog inte borta mer än 5 min men oj vad mycket man hinner tänka på den tiden. Byracka!

Senast ändrad:

Men gud så gräsligt. Håller tummarna för att det var en engångsgrej och att puppisarna mår bra där inne

Tack. Veterinären tyckte inte det såg katastrofalt ut (mer vill de ju liksom inte säga) men folk gissar ända ner till E och det skrämmer skiten ur mig. Det gör visserligen D också. C kan jag leva med, det är inte avelsmaterial. Vill bara ha en hund som håller. Den högra höften är sämre än den vänstra så lär bli två olika bokstäver.

13227089_1018715091511066_8243490525048345729_n.jpg
Nån E ser jag då inte! Ingen D heller. Sen är SKK så jäkla hårfina mellan B och C att det många gånger är rena lotteriet så det är knappt lönt att tro nått.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka