Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har legat inne på sängen halva dagen som sällskap. Nu gick husse och la sig så nu får han vara sällskap och jag kan röra mig fritt :D

Gick en sväng med de andra hjndarna i skogen. Riktigt skönt att komma loss lite. Väntan är lite seg. Som när man väntade på tomten med de vuxna skulle hålla på och äta trist julmat i hundra år först! :meh:
Förra kullen så sa Polly till på kvällen att "nu matte - nu är nåt på gång" och låg sked med mig hela natten. Blev inte mycket sömn då hon typ väckte mig varje gång jag somnat. På morgonen tog vänner med sig en mycket ovillig Mini på promenad, så vi fick vara ifred lite här hemma Polly och jag - hon fick toa i trädgården. Inte förrän framåt 18 på kvällen satte det igång på allvar och då hade Polly varit ett klister hela tiden på mig hela dagen och blev förtvivlad om jag gick en meter från henne :D Jag va rätt mör i röven efteråt, då jag suttit på en täcke på golvet i rätt många timmar med henne där hon bäddade och bäddade ;)

Förra kullen så sa Polly till på kvällen att "nu matte - nu är nåt på gång" och låg sked med mig hela natten. Blev inte mycket sömn då hon typ väckte mig varje gång jag somnat. På morgonen tog vänner med sig en mycket ovillig Mini på promenad, så vi fick vara ifred lite här hemma Polly och jag - hon fick toa i trädgården. Inte förrän framåt 18 på kvällen satte det igång på allvar och då hade Polly varit ett klister hela tiden på mig hela dagen och blev förtvivlad om jag gick en meter från henne :D Jag va rätt mör i röven efteråt, då jag suttit på en täcke på golvet i rätt många timmar med henne där hon bäddade och bäddade ;)
Mamma Mu är rätt självständig av sig när det gäller allt här i livet. Hon vill gärna vara där vi är, men på lite avstånd.
Går ut en snabbis med 1-2 timmars mellanrum med henne. Mest så hon ska få röra på sig lite. Hon kissar och bajsar en löskludd varje gång. Travar med oss lite på gården och vi går 100-200m upp i skogsbacken här vid huset men inte mer. Tar ut henne själv så hon slipper skägget och Lilla S. Stundvis är hon med som vanligt i huset men annars är hon åtskild med grind. Hon kan fortfarande se, höra och nosa på de andra hundarna genom grinden om hon vill.

Mamma Mu är rätt självständig av sig när det gäller allt här i livet. Hon vill gärna vara där vi är, men på lite avstånd.
Går ut en snabbis med 1-2 timmars mellanrum med henne. Mest så hon ska få röra på sig lite. Hon kissar och bajsar en löskludd varje gång. Travar med oss lite på gården och vi går 100-200m upp i skogsbacken här vid huset men inte mer. Tar ut henne själv så hon slipper skägget och Lilla S. Stundvis är hon med som vanligt i huset men annars är hon åtskild med grind. Hon kan fortfarande se, höra och nosa på de andra hundarna genom grinden om hon vill.
Ingen självständig här inte - jag misstänker att Polly kommer föda ståendes i mitt knä även denna gång :D:p Men hon fixade allting annat i stort sett själv, så det gör inget :)

Vilken trasslig morgonrunda det blev... Skulle bara rasta hundarna runt huset, men under denna lilla promenad hann vi möta en galen hare tre gånger. Den sprang först sicksack mot oss, sedan från oss, sedan for den iväg in i en buske och ploppade ut på ett helt annat ställe (stället som vi hamnade på när jag tänkte gå en omväg runt gräsmattan där jag trodde att haren tänkte vara)... Sådär höll det på och då blev även mina hundar stökiga.

När hundarna gjort ifrån sig så skulle vi in igen, men precis innan vi kommer till porten (efter att jag slängt bajspåsen) så går Aysu ut på gräsmattan och där hamnar en stor hög med löst, stinkande bajs. Fattar inte vad hon fått i sig, hon brukar aldrig bli dålig i magen. Såå det var bara att gå in med hundarna och gå ut igen för att plocka bajs. Tror inte att någon granne hann se att jag lämnade bajshögen där första gången, det skulle inte ha varit bra om de gjort det...

Nu vill inte jag gå ut mer :D

Hon blev inte lite uppstressad av haren då? Min huligan stressbajsar om han blir uppjagad av något. :cautious:
Nä, det kan jag inte tänka mig. Dels är det något hon aldrig gjort innan vad jag kan minnas nu, dels syntes det på bajset att det innehöll.. något märkligt oklart vad :p Hon blir tex en miljard gånger vildare på lure coursing, (då skriker hon och kastar sig hejvilt åt tusen håll samtidigt eftersom hon vet att hon ska få jaga) men magen är ändå alltid stabil och bra.

Nä, det kan jag inte tänka mig. Dels är det något hon aldrig gjort innan vad jag kan minnas nu, dels syntes det på bajset att det innehöll.. något märkligt oklart vad :p Hon blir tex en miljard gånger vildare på lure coursing, (då skriker hon och kastar sig hejvilt åt tusen håll samtidigt eftersom hon vet att hon ska få jaga) men magen är ändå alltid stabil och bra.
:D Hon har väl hittat något intressant att äta... ;)

Zvante har fått en infektion i tassen efter klokapselbrottet, så i eftermiddag blir det det femte veterinärbesöket på tre veckor... Extra kul när det är 45 min resa dit... Tycker så synd om Zvante och önskar att det kunde varit över för länge sen :(

Zvante har fått en infektion i tassen efter klokapselbrottet, så i eftermiddag blir det det femte veterinärbesöket på tre veckor... Extra kul när det är 45 min resa dit... Tycker så synd om Zvante och önskar att det kunde varit över för länge sen :(
Stackars Zvante. Krya på honom!

Har precis suttit i telefonkö till SAS för att boka plats till Dahlia som ska flyga med mig till Tyskland nästa vecka och hälsa på min släkt.
Winzi som ju är dräktig ska bo hos en kompis som hon älskar och där hon varit förut.

Vi laddar inför en jobbkväll idag, vilket betyder långpromenad och soffhäng tills det är dags att åka. Äntligen har värmen börjat komma tillbaka också!

Känns som att vi tar ett steg fram och backar två just nu. Är så jäkla bitter på allt också, givetvis inte jämtemot Riley, men allting som han reagerar på. Vill bara flytta ut i skogen och bli eremit, men inser att det hade bara förvärrat hela situation.

Får inte ihop honom heller. Fattar inte hur han kan vara så lugn och okej med vissa saker, men andra orsakar härdsmälta på 0.01 sekunder.

Försökte googla på kontrollbehov + hund för det är nog det han egentligen "har" men fick inte upp något vettigt... Första steget är nog ändå att gå igenom honom hos veterinär så han inte har ont någonstans eller att det är något annat. Dålig syn har han ju inte (ua, ögonen kollades i mitten av mars) och han har ua på armbågar och b på höfterna.

Nä. Förlåt för så trist och tradigt inlägg :(

Senast ändrad:
Ojdå! :laugh: Han har verkligen ingenting för sig.
Och det pga av att jag undrade om en medlem (som nu inte är medlem) gick ur på egen bevåg eller ej. Fick inget svar på det, fick min fråga bortplockad i tråden och ett meddelande, som jag inte öppnat än men som jag ser lyder att om jag har "åsikter eller frågor ska jag följa gruppens regler". Finner inte att jag brutit mot nån regel i min fråga, funderar på om jag ska svara det eller bara låta det vara (vill inte bli uppringd :nailbiting::nailbiting:).

Känns som att vi tar ett steg fram och backar två just nu. Är så jäkla bitter på allt också, givetvis inte jämtemot Riley, men allting som han reagerar på. Vill bara flytta ut i skogen och bli eremit, men inser att det hade bara förvärrat hela situation.

Får inte ihop honom heller. Fattar inte hur han kan vara så lugn och okej med vissa saker, men andra orsakar härdsmälta på 0.01 sekunder.

Försökte googla på kontrollbehov + hund för det är nog det han egentligen "har" men fick inte upp något vettigt... Första steget är nog ändå att gå igenom honom hos veterinär så han inte har ont någonstans eller att det är något annat. Dålig syn har han ju inte (ua, ögonen kollades i mitten av mars) och han har ua på armbågar och b på höfterna.

Nä. Förlåt för så trist och tradigt inlägg :(
:(:heart Hittade ni någon tränare?

Och det pga av att jag undrade om en medlem (som nu inte är medlem) gick ur på egen bevåg eller ej. Fick inget svar på det, fick min fråga bortplockad i tråden och ett meddelande, som jag inte öppnat än men som jag ser lyder att om jag har "åsikter eller frågor ska jag följa gruppens regler". Finner inte att jag brutit mot nån regel i min fråga, funderar på om jag ska svara det eller bara låta det vara (vill inte bli uppringd :nailbiting::nailbiting:).
När han sa så till mig sa jag emot påståendet att jag brutit mot reglerna ,sen kallade jag honom envåldshärskare och makthungrig .Fick inte ens ett pm :devil::(

När han sa så till mig sa jag emot påståendet att jag brutit mot reglerna ,sen kallade jag honom envåldshärskare och makthungrig .Fick inte ens ett pm :devil::(
Om det inte vore för den oerhört obehagliga risken att bli uppringd så skulle jag utan tvekan svara honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat