Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det som är fel? :(
Finns misstanke om L7/S1- syndrom.. Börjar märkas på honom att något felas i ländryggen. :(Så jag hoppas dem lyckas hitta felet, och att det på något sätt går att åtgärda. Han är alldeles för ung och har för mycket glöd i ögonen för att inte få leva sitt liv :(

:rage: Läser i doberman gruppen på FB och någons 9 månader har typ röjt runt och levt loppan osv, tydligt att allt är lämnat framme så hunden har möjlighet till att vara destruktiv. (Kartonger, flaskor osv) och alltså, många tips är bra... Andra är så jag drar öronen åt mig :banghead:

Finns misstanke om L7/S1- syndrom.. Börjar märkas på honom att något felas i ländryggen. :(Så jag hoppas dem lyckas hitta felet, och att det på något sätt går att åtgärda. Han är alldeles för ung och har för mycket glöd i ögonen för att inte få leva sitt liv :(
Fy så tråkigt :( Håller tummarna för er!

Alltså… Jag har ju separationsångest när det gäller hundarna och har dessutom levt länge med hund som inte kunnat vara ensam alls. Nu vet jag att hundarna är lugna i bilen även längre stunder, de sover hemma om jag går till tvättstugan, vilar lugnt hos min mor även om morsan inte är i samma rum när jag går till affären osv..

Idag lämnade jag hundarna hos min mor för att åka iväg och köpa en fåtölj till henne. En liten stund senare kom min mor ut och hjälpte mig hålla upp dörrar osv när jag skulle in, så då var ju hundarna helt ensamma en stund och det var dessutom hon som lämnade dem och låste dörren. De var helt lugna när jag kom tillbaka, men såklart nyfikna på nya fåtöljen.

Senare åkte min mor iväg och jag ville gå till affären, sååå jag kollade att det var lugnt hos hundarna i vardagsrummet (de är instängda där pga grinig katt) och traskade iväg. För första gången på.. jag vet inte hur länge, så kände jag mig lugn ute. Jag tänkte inte på att jag borde snabba på för att hundarna skulle slippa vara ensamma eller någonting! Det var otroligt skönt :banana:

Och jadå, de var lugna när jag kom hem igen. Valpen har visserligen tuggat sönder ett underlägg som man ska ställa varma tekoppar på, men det är verkligen inget som spelar någon större roll. Då börjar det ändå närma sig mattid för dem nu och de har blivit lämnade två gånger utan att jag rastat dem mellan gångerna osv. Känns otroligt bra!

Beslutsångest!
Hade anmält till unghundsträning på kappbanan. Nu såg jag att det ska vara LC-träning dagen innan…
Jag kommer inte åka på båda sakerna, så frågan är vad jag väljer…
LC-träningen är mycket längre bort, en timme extra i resväg enkel väg, men å andra sidan kommer nog hundarna få springa mer där och det kostar dessutom 30kr mindre per hund.

I morgon bitti är det dags för ännu ett veterinärbesök. Antingen har tanten öroninflammation eller så är det massa eksem i örat. Svårt att avgöra vilket. Rött, svullet och snustorrt är det efter att vi gjorde rent örat från svart/gult/brunt kladd. Flagar en massa gör det också :S
Uppepå det så ploppar det upp nya eksem överallt på henne. Hon kliar sig massor och hela ryggen, halsen och magen är helt "knottrig".
Är inte ens i närheten av roligt att ha hund just nu :(

Beslutsångest!
Hade anmält till unghundsträning på kappbanan. Nu såg jag att det ska vara LC-träning dagen innan…
Jag kommer inte åka på båda sakerna, så frågan är vad jag väljer…
LC-träningen är mycket längre bort, en timme extra i resväg enkel väg, men å andra sidan kommer nog hundarna få springa mer där och det kostar dessutom 30kr mindre per hund.
Och dom 30kr kör du lätt upp på den extra timmen......;)

Är inte prognosen ganska god numera för opererad L7S1? Har även hört om hundar som blivit hjälpta av rätt träning och klarat sig utan op.
Men det beror ju så klart på hur allvarlig skadan är.
Håller tummarna!!

Väntar och väntar och väntar. Mamma Mu är klar. Valparna kan komma när som helst nu. Hon går stelbent och kutryggit. Vulvan är mjuk och nästan hänger ner. Hon är lös i magen igen och försöker tömma sig. Magen har flyttat sig. Men hon äter och är glad. Tror iofs att det här hunden alltid kan äta och vara glad ;)

I morgon har sambon tagit ledigt. Nu turas vi om att ha stenkoll på henne.

Väntar och väntar och väntar. Mamma Mu är klar. Valparna kan komma när som helst nu. Hon går stelbent och kutryggit. Vulvan är mjuk och nästan hänger ner. Hon är lös i magen igen och försöker tömma sig. Magen har flyttat sig. Men hon äter och är glad. Tror iofs att det här hunden alltid kan äta och vara glad ;)

I morgon har sambon tagit ledigt. Nu turas vi om att ha stenkoll på henne.
Spännande :D

Veterinärbesök avklarat. Alltså jag vet inte vad jag har gjort för att få en hund med så mkt krämpor. Canaural och betnovat utskrivet för örat, Atarax och cortavance för klåda och eksem.
Sen ska en liten knöl vid ena juvret och en knöl på huvudet plockas bort om ett par veckor.
Rolig månad det här kommer bli.
Ibland börjar jag fundera på om det inte är dags att låta henne somna :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka