Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det var ds-gruppen så är kravet att man äger en ds. Många av schäfergrupperna jag är med i har samma krav dvs reggade hundar. Tex FM och andra får söka till andra grupper. Tror det är mest för att ha någon form av gallring.
Men hur vet admin om man har en eller inte? :confused:

En av de största anledningarna till att jag gick ur Facebook var just dessa grupper och hur personer inte kan föra vettiga diskussioner. Har också blivit både blockad och varnad.
En av de värsta grupperna tyckte jag var dvärgschnauzergruppen där man fick en hel maffia på sig (plus varningar) om man sa något som inte den stora massa (aka alla tanter) höll med om. Det hemskaste var en följetong som höll på i åratal om en urgammal och multisjuk hane som inte ens kunde gå själv längre utan åkte barnvagn, kräktes varje dag, hade problem med krampanfall etc. Det var som att alla bara bekräftade och hejade på den matten och om någon bara antydde något om avlivning blev man rent ut sagt massakrerad. Vidrigt och totalt oetiskt att hålla den stackars hunden vid liv.
Han är död sen länge. Led också med den hunden:(

Men med tanke på antal medlemmar är det bra klimat i den gruppen. Testa och gå med i en schäfergrupp :angel:

Blivit involverad i en diskussion på Vetbase, får se hur det slutar.

Sen ringde en person jag skrivit till som ville omplacera sin hund. Tyvärr var det inte intressant när jag under samtalets gång berättar att jag bor i lägenhet, har hund sedan innan, bor i stan.

Det har jag generellt inga problem med det jag reagerar över är att allt detta stod (såklart) i första mailet där jag berättar om mig själv. Varför slösa bort min tid och deras genom att inte ens läsa mitt första mail.

Galet att man kan anse att kupering är OK och jämföra det med sånt som är nödvändigt att göra :meh:

Har ju ingen insikt i den diskussionen, men allmänt tycker jag det kan vara värt att påpeka att även "kupering" kan vara nödvändigt att göra. Alltså amputera skadad svans (eller öron) av medicinska skäl.

(Jag är dock emot båda om det görs utan medicinska skäl, kan bara inte låta bli ett argument. :D)

Attans gick ur Vetbase pga verkade helt bananas men nu blir jag ju sugen igen! :D

Annars är jag fortfarande så nöjd med gårdagens träning med vår träningsgrupp i Rally. Första träningen på länge och Jussi var så himla pepp, fokuserad och framförallt märktes det hur himla kul han tycker det är :love:

Har ju ingen insikt i den diskussionen, men allmänt tycker jag det kan vara värt att påpeka att även "kupering" kan vara nödvändigt att göra. Alltså amputera skadad svans (eller öron) av medicinska skäl.

(Jag är dock emot båda om det görs utan medicinska skäl, kan bara inte låta bli ett argument. :D)

Ja att amuptera en skadad svans som inte lääääääker är nödvändigt för hundens skull :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 825
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar