Skittrist, hoppas att ni klarar er undan.Idag fick jag reda på att minst en hund i området har kennelhosta. Skitkul, tur att hundarna iaf är vaccinerade men med min tur får de säkert det ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skittrist, hoppas att ni klarar er undan.Idag fick jag reda på att minst en hund i området har kennelhosta. Skitkul, tur att hundarna iaf är vaccinerade men med min tur får de säkert det ändå.
NejdåTack för tipset Behöver jag vara orolig för att få mysko samtal och hembesök?
Det går ju att välja att enbart vara med i vanliga, vettiga grupper ocksåSådana här diskussioner hjälper mig när jag i mörka stunder börjar fundera på om jag ska ge mig och skaffa facebook i alla fall. Nej, det ska jag inte.
Det går ju att välja att enbart vara med i vanliga, vettiga grupper också
Är mycket nöjd med den dvärgschnauzergrupp jag är med i. Nära 2000 medlemmar och sällan tjafsTror jag inte på. Det förutsätter ju att det finns sådana, och det verkar inte sannolikt.
Jag har aldrig haft problem pga någon fb-grupp, däremot har jag tack vare Facebook fått hem totalt ca 200kg renkött till väldigt(!) bra pris, fått hem gratis hundmat från älg, nöt, rådjur och vildsvin, fått hjälp med att filma mig och Aysu på vår ena rallylydnadstävling... Sedan har jag tack vare Facebook bra kontakt med Zalas uppfödare, f.d. ägare till zalas syskon, ägare till nuvarande hundars syskon och släktingar osv. Så tja, jag gillar Facebook totalt settTror jag inte på. Det förutsätter ju att det finns sådana, och det verkar inte sannolikt.
Jag har aldrig haft problem pga någon fb-grupp, däremot har jag tack vare Facebook fått hem totalt ca 200kg renkött till väldigt(!) bra pris, fått hem gratis hundmat från älg, nöt, rådjur och vildsvin, fått hjälp med att filma mig och Aysu på vår ena rallylydnadstävling... Sedan har jag tack vare Facebook bra kontakt med Zalas uppfödare, f.d. ägare till zalas syskon, ägare till nuvarande hundars syskon och släktingar osv. Så tja, jag gillar Facebook totalt sett
Jag blev nekad inkomst till den Fick ett meddelande av admin att jag inte var välkommenÄr mycket nöjd med den dvärgschnauzergrupp jag är med i. Nära 2000 medlemmar och sällan tjafs
De flesta grupperna är riktigt trevliga. Är nog med i ett tjugotal.
Jag blev nekad inkomst till den Fick ett meddelande av admin att jag inte var välkommen
Taskigt!Jag blev precis välkomnad till den
Tror jag inte på. Det förutsätter ju att det finns sådana, och det verkar inte sannolikt.
Vet hur det är! I vår rasgrupp var det en 11 årig hund som hade problem med ryggen, kunde inte resa sig upp ibland och tappade bakbenen när hon gick (enligt ägarens beskrivning). Hunden blev undersökt av veterinär 1 som dömde ut hunden, han ville inte behandla för hunden skulle inte klara sig mer än någon månad när det började bli kallt. Veterinär två sa samma sak, hunden bör avlivas. Sen gjorde ägaren en efterlysning på fb efter en "bra veterinär"... Jag och några till sa att hon kanske skulle lyssna på de veterinärer hon varit hos. Men nej, då var vi psykopater som inte kunde känna empati och som bara brydde oss om pengar och inte våra djurEn av de största anledningarna till att jag gick ur Facebook var just dessa grupper och hur personer inte kan föra vettiga diskussioner. Har också blivit både blockad och varnad.
En av de värsta grupperna tyckte jag var dvärgschnauzergruppen där man fick en hel maffia på sig (plus varningar) om man sa något som inte den stora massa (aka alla tanter) höll med om. Det hemskaste var en följetong som höll på i åratal om en urgammal och multisjuk hane som inte ens kunde gå själv längre utan åkte barnvagn, kräktes varje dag, hade problem med krampanfall etc. Det var som att alla bara bekräftade och hejade på den matten och om någon bara antydde något om avlivning blev man rent ut sagt massakrerad. Vidrigt och totalt oetiskt att hålla den stackars hunden vid liv.
Vet hur det är! I vår rasgrupp var det en 11 årig hund som hade problem med ryggen, kunde inte resa sig upp ibland och tappade bakbenen när hon gick (enligt ägarens beskrivning). Hunden blev undersökt av veterinär 1 som dömde ut hunden, han ville inte behandla för hunden skulle inte klara sig mer än någon månad när det började bli kallt. Veterinär två sa samma sak, hunden bör avlivas. Sen gjorde ägaren en efterlysning på fb efter en "bra veterinär"... Jag och några till sa att hon kanske skulle lyssna på de veterinärer hon varit hos. Men nej, då var vi psykopater som inte kunde känna empati och som bara brydde oss om pengar och inte våra djur
Äh, nu måste jag ju gå med igenVetbase är väl en av de värsta grupperna. Får ibland skärmdumpar skickade av en kompis, ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta.
Äh, nu måste jag ju gå med igen
Om det var ds-gruppen så är kravet att man äger en ds. Många av schäfergrupperna jag är med i har samma krav dvs reggade hundar. Tex FM och andra får söka till andra grupper. Tror det är mest för att ha någon form av gallring.Jag blev nekad inkomst till den Fick ett meddelande av admin att jag inte var välkommen