Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Terroristen hälsar att han ser fram imot det
dsc_0186red.jpg

Gissa hälsar att stampar han på henne så biter hon honom i hälsenan :D

Har du provat att smörja med någon riktigt fet salva? Det är tjocka lager som gäller om det ska skydda.

Ladda får också sår av skaren, men hon rör sig ganska kontrollerat i skor, så hon får ha dem ändå.
Kanske kan du ha skor på hela promenaden och sedan plocka av dem när hon ska springa lös?
Nä, det har jag inte testat! Kan idomin eller helosan fungera eller finns det något ännu bättre? Hon går lös i princip hela promenaderna, har henne bara kopplad några minuter precis i början för att hon ska få värma upp.

Fy vad tråkigt det lät :angel: vi vill ju gå långa skogspromenader!

Nä, det har jag inte testat! Kan idomin eller helosan fungera eller finns det något ännu bättre? Hon går lös i princip hela promenaderna, har henne bara kopplad några minuter precis i början för att hon ska få värma upp.

Fy vad tråkigt det lät :angel: vi vill ju gå långa skogspromenader!

Försvarets hudsalva eller typ "rent fett", alternativt vaselin är nog att föredra. Helosan försvinner alldeles för lätt. Det ska inte vara något vatten i salvan :)

Precis som @Blueberry skrev, inget vatten i salvan. Vattnet riskerar att frysa och ger då en kylande effekt :) (t ex därför man inte ska smörja med hudkräm i ansiktet strax innan man själv ska ut i kylan).

Jag kör en som heter typ Tassalva, men vet folk som kör med både Skillingarydssalva och Försvarets också :)

Idag har vi spenderat eftermiddagen med att bekanta oss med tjejen som ska vara hundvakt medan jag är i Portugal i februari. Vi träffades på centralen i Malmö och promenerade med hundarna bort till en rastgård. Jag måste säga att det är oerhört skönt när man träffar folk som har samma syn på hundhållning som man själv har, och samma syn på rasen också för den delen. Riktigt trevligt var det och nu är både jag och Filimon trötta och nöjda.

Hum...Borås. Det skulle nog jag kunna haka på. Ca 11-12 mil dit. Kan ta max 1½ tim.
Kunde ju ta med skägget och kanske en liten valp den är stor nog då :)

Ja, det tycker jag verkligen! :)
Jag har typ 8mil till Borås tror jag, men det känns som en bra knutpunkt!

Yep! De är breda! Jag tycker att skor på tex Din Sko ofta är väldigt smala, visst brukar jag kunna få ner fötterna i dem för det mesta, men inte sjutton är det bekvämt. Mina Merrell är väldigt breda i jämförelse :) vilken skostorlek har du? Jag kan, om du vill, försöka mäta hur breda mina är. Jag har även ett par sandaler från Merrell och de är underbara de med. Provade dock ett par Merrell-sandaler som var löjligt smala, jag fick inte ner foten i dem trots en storlek större än normalt, så tydligen är inte alla deras skor perfekta :p
Jag köpte 39 i de Merrell jag har nu tror modellen heter Daria eller något, en walking-sko, lågt skaft. Då får jag i två sockar, så har nog 38,5 om jag skulle använt dem på sommaren!
Har samma problem, fötterna går att få i men det är inte skönt å jag får skavsår på lilltåarna jämt! Men inte i Merrellskorna! :up:
Vore ju grymt bra om de vinterkängorna kan fungera för jag tror att jag måste kasta de jag gick ner i bäcken med. De luktar så mkt att sambon slänge ut dem på balkongen :eek: Ska testa köra dem i tvättmaskin men går det inte bort då så blir det soptunnan nästa!

Har ar en till som har "paddlar" till fotter och som alskar Merrell. Det ar de enda skor jag egentligen kan ga ordentligt it, dar den inte ar for lang i tarna sa jag snavar over det tomma utrymmet hela tiden. Jag har ju inte sa kallt som ni, sa mina Merrell ar EXACT lagom i storlek 36 (tittade just efter:p) eller en Amerikansk 6:a. Jag har normalt 51/2 eller 6, men 6 ar oftast lite for stora sa de ar ganska sma i storlekarna.

Dags for nya Merrell nu, men da det regnar mycket har blir det helt vattentata den har gangen. :)

Är såå sugen på att gå en kurs! Är bara osäker om jag verkligen vill. Förra kursen jag gick var usel, för många hundar och människor, okunniga kursledare och trista metoder. Gick typ två gånger av åtta och kommer inte gå kurs där igen. Funderar på att gå en rallykurs eller träna med en träningsgrupp, men måste bara ta tag i det först :o

Vill också gå kurs. Men det vill inte skägget. Bara om det är nose work. Men jag vill gå nått där hunden rör lite på sig och gör mer än bara går runt i slowmotion i ett koppel och nosar:cool:.
Nose Worken är jättekul, spännande och går absolut att göra omväxlande men hunden jobbar ju rätt självständigt. Jag vill jobba IHOP med hunden, som ett team.

Vill också gå kurs. Men det vill inte skägget. Bara om det är nose work. Men jag vill gå nått där hunden rör lite på sig och gör mer än bara går runt i slowmotion i ett koppel och nosar:cool:.
Nose Worken är jättekul, spännande och går absolut att göra omväxlande men hunden jobbar ju rätt självständigt. Jag vill jobba IHOP med hunden, som ett team.
Haha, min hund lägger sig ner och vägrar göra något när vi hoppar av bussen vid brukshundsklubben :grin: Någon nos har han inte heller, så nosework funkar inte :(

Haha, min hund lägger sig ner och vägrar göra något när vi hoppar av bussen vid brukshundsklubben :grin: Någon nos har han inte heller, så nosework funkar inte :(
Då får du göra som jag. Envisa kräket får som han vill, han får ligga där i soffan och sura. Så skaffar man sig en ny hund som vill jobba lite och ha kul:D

Då får du göra som jag. Envisa kräket får som han vill, han får ligga där i soffan och sura. Så skaffar man sig en ny hund som vill jobba lite och ha kul:D
Det är min plan ;) Malte är verkligen husses älsklingshund, så tyvärr måste vi behålla honom :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 199
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 033
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Autistisk bror