Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
MEH! Ska jag gå så långt i skog så blir det till att ge sig ut i närmsta naturreservatet och gå på grusvägarna där. Problemet är att det står att hundarna måste vara kopplade "i lina" (så "lydiga som om de vore i koppel" gäller inte). Visst finns det tomma fårhagar där som jag kan och får släppa i, men det blir ju inte samma sak. Dessutom är det många där och går, åker skidor, cyklar tusen km/h osv. Det är jättebra att stället finns, men jag kan inte riktigt utnyttja det till mer än koppelpromenader...

Ibland är det bra att bo i de småländska skogarna :D

Idag är skitungen lite dyrare! :D

För det första fick vi sovmorgon och sen åkte vi till skogen. Efter det hade vi playdate med våra gamla stallägares hund. Kul(!!!) tyckte hon nja tyckte han. Men lite orkade han busa med henne iaf. Perfekt eftersom dom har inhägnad tomt! :up: Nu har jag en trött valpis här hemma. :love:

På favoritstocken
73BBD212-D9A8-4B58-9BEF-F3D2E9BF72BB_zpsbj3gpuyp.jpg

Stor och liten :heart
BF53E7DB-52FE-47FE-9AC2-5EE941F06E21_zpstxg88x6g.jpg

Jag kan glädja dig med att så länge dom pratar skit om dig så ska du var glad,då ligger du på topp och avundsjukans fula ansikte talar.
Det lärde jag mig på den hårda vägen,jag har kunnat skotta med all skit jag fått.
Tack <3 Försöker intala mig det. Då när hen hörde av sig kändes det bara patetiskt. Idag har hen hört av sig igen och nu känner jag mig ledsen.

Idag skrev hen typ att 'Bakgrunden till frågan är för att flera personer har frågat mig om hur det är möjligt att du kan ställa ut din hund när han har varit kemiskt kastrerad. Det handlar om att hålla sig till SKKs regelverk.'

Hade det handlat om att hålla sig till reglerna hade de kunnat kontakta mig direkt för att reda ut saken, eller gå igenom SKK om man känner att det är lättare. Mycket lustigt att ingen har kontaktat mig förrän nu, 8 mån efter första utställningen. Och det känns inte superkul att det tydligen är flera som har diskuterat detta?!

"if people try to bring you down it only means you are above them"

Tack <3 Försöker intala mig det. Då när hen hörde av sig kändes det bara patetiskt. Idag har hen hört av sig igen och nu känner jag mig ledsen.

Idag skrev hen typ att 'Bakgrunden till frågan är för att flera personer har frågat mig om hur det är möjligt att du kan ställa ut din hund när han har varit kemiskt kastrerad. Det handlar om att hålla sig till SKKs regelverk.'

Hade det handlat om att hålla sig till reglerna hade de kunnat kontakta mig direkt för att reda ut saken, eller gå igenom SKK om man känner att det är lättare. Mycket lustigt att ingen har kontaktat mig förrän nu, 8 mån efter första utställningen. Och det känns inte superkul att det tydligen är flera som har diskuterat detta?!

Men vad är det för fel på folk??? :rage:

Idag skrev hen typ att 'Bakgrunden till frågan är för att flera personer har frågat mig om hur det är möjligt att du kan ställa ut din hund när han har varit kemiskt kastrerad. "

Dom har missat har VARIT i då form.Kanske är dom så okunniga så att dom inte vet att det går ur systemet på 6-8mån

Fast det kan ju ocksa bara vara skitsnack for att visa att den personen "MINSANN!" inte ar ensammen om att fundera ... utan i sjalva verket ar mycket snall som sager till TS:angel:

Äh, det är inte alls flera personer som har hört av sig, det kan jag sätta en peng på. Skit i personen, henom ska sköta sina egna affärer.

Tack <3 Känner mig löjlig :p Är uppvuxen i både häst- och hundvärlden. Vet hur det ser ut, vet att man får ta skit. Men det blev tydligen lite mycket med allt just nu ;)

Dom har missat har VARIT i då form.Kanske är dom så okunniga så att dom inte vet att det går ur systemet på 6-8mån
Ja. Hade han fortfarande haft verksamt chip så hade ju inte hans testiklar gått igenom domarens kontroll. Första utställningen var 1 år och ca 2 veckor efter att han chippats. Chippet skulle vara verksamt i 6 mån enligt vet samt 6 mån karens på det.

Senast ändrad:
Fast det kan ju ocksa bara vara skitsnack for att visa att den personen "MINSANN!" inte ar ensammen om att fundera ... utan i sjalva verket ar mycket snall som sager till TS:angel:

Äh, det är inte alls flera personer som har hört av sig, det kan jag sätta en peng på. Skit i personen, henom ska sköta sina egna affärer.

Den teorin har min kompis också. Hon har råkat ut för samma uppfödare när hon själv skulle ta sin första kull.

Vad har ni alla för kängor när ni är ute och går med era hundar? Tänker när man är i skogen
Vill köpa några bra så man inte behöver förfrysa tårna

Ja. Hade han fortfarande haft verksamt chip så hade ju inte hans testiklar gått igenom domarens kontroll. Första utställningen var 1 år och ca 2 månader efter att han chippats. Chippet skulle vara verksamt i 6 mån enligt vet samt 6 mån karens på det.

En undran, efter att ha vaccinerat min ena idag och bläddrat i passet, skrivs det in någonstans att hunden blivit kemiskt kastrerad? Förutom i veterinärens journal.

Vad har ni alla för kängor när ni är ute och går med era hundar? Tänker när man är i skogen
Meindl Island. Bästa kängorna som finns. Köpte nya förra våren, paret jag hade innan höll i 15 år trots flitig användning och usel skötsel.

En undran, efter att ha vaccinerat min ena idag och bläddrat i passet, skrivs det in någonstans att hunden blivit kemiskt kastrerad? Förutom i veterinärens journal.
Inte vad jag vet.. Som sagt, han var inte i min ägo när han chippades. Men jag har ju alla papper som pass, stamtavla, vaccinationsintyg (sen han var liten, innan han fick passet). Står ingenstans om kemisk kastrering där.

Inte vad jag vet.. Som sagt, han var inte i min ägo när han chippades. Men jag har ju alla papper som pass, stamtavla, vaccinationsintyg (sen han var liten, innan han fick passet). Står ingenstans om kemisk kastrering där.
Det hade ju varit en bra grej för att undvika en sådan situation som du hamnat i, alltså att allmänt införa det. Så kan inte folk hålla på och spekulera. Det är ju gott om plats i de där passen iaf:D

Chevalier en storlek för stora och dundervarma sockar i. Kan klaffsa genom vatten och lera till snö och hålla mig varm och torr :)

Jag jobbar hemma så jag och Lipton är nästan alltid tillsammans. Idag skulle jag på jobb borta så han skulle vara hos hundvakt i grannbyn.
Jag lämnade honom hos hundvakten som tänkte sig en stunds gårdspyssel med Lipton i hasorna. När min hund luktat färdigt upptäckte han att jag visst hade glömt honom. Jag var nästan hemma när han hann i kapp mig (det är en km mellan oss och hundvakten). Vi bor väldigt lantligt men jag ändå glad att han var reflexad från topp till tå.
Hundvakten kom och hämtade Lipton i sin bil och jag bytte jacka och skor och satte mig i bilen. Hepp - en glad och stolt jycke i full galopp. Han trängt sig förbi hundvakten i bildörren och stuckit som ett skott. Lipton var inte orolig och verkar aldrig rädd att bli lämnad (även om det inte händer så ofta). Det var mer som om han tyckte att "hoppsan, hoppsan nu blev det nog lite fel".
Jag körde tillbaka honom och lämnade honom inomhus. Sedan hade han varit glad och nöjd hela dagen.

Ibland är det bra att bo i de småländska skogarna :D
Har jag tur så bor jag också i skog inom inte allt för avlägsen framtid :D Ska på anställningsintervju på lördag, ett företag som ligger "ute i ingenstans" och har jag sådan tur att jag får jobbet, då blir det flytt till bättre hundpromenadmarker :D

Mina favoriter är från Merrell, de verkar heta "snowbound" och ser ut såhär:
23227-01.png

Jag brukar ha 38,5-39 i skor, i mina merrell så har jag 39 och jag får lätt plats med tjocka sockor i dem. Helt fantastiska kängor! (lätta att hitta på rea också!)

Har även ett par icebug-stövlar som jag är mycket förtjust i, men jag gjorde misstaget att köpa vattenavstötande istället för vattentäta... Såå om jag går länge i snöig skog, som jag gärna gör, då är jag blöt om fötterna efteråt.. Skorna är dock extremt bekväma och håller jag mig bara torr så kan det vara hur kallt som helst ute utan att jag fryser det minsta. Ska snart införskaffa någon annan variant av icebug, vattentäta då. Där har man dessutom fördelen av inbyggda broddar i skorna, så det är ingen risk att halka ens om man går på en isfläck med en vild valp i koppel :D

Har jag tur så bor jag också i skog inom inte allt för avlägsen framtid :D Ska på anställningsintervju på lördag, ett företag som ligger "ute i ingenstans" och har jag sådan tur att jag får jobbet, då blir det flytt till bättre hundpromenadmarker :D

Mina favoriter är från Merrell, de verkar heta "snowbound" och ser ut såhär:
23227-01.png

Jag brukar ha 38,5-39 i skor, i mina merrell så har jag 39 och jag får lätt plats med tjocka sockor i dem. Helt fantastiska kängor! (lätta att hitta på rea också!)

Har även ett par icebug-stövlar som jag är mycket förtjust i, men jag gjorde misstaget att köpa vattenavstötande istället för vattentäta... Såå om jag går länge i snöig skog, som jag gärna gör, då är jag blöt om fötterna efteråt.. Skorna är dock extremt bekväma och håller jag mig bara torr så kan det vara hur kallt som helst ute utan att jag fryser det minsta. Ska snart införskaffa någon annan variant av icebug, vattentäta då. Där har man dessutom fördelen av inbyggda broddar i skorna, så det är ingen risk att halka ens om man går på en isfläck med en vild valp i koppel :D

bara för jag kollade upp dom hittade jag dom på rea nu :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 167
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar