Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TackDen där läderråttan i "oseriös avel"-tråden är bergis jätteväluppfostrad
Meh! Hur ska du kunna hålla värmen om du inte rör dig?Jag och skäggis förbereder oss för att gå ut i kylan nu Tänkte gå till en stor fotbollsplan i närheten och kasta tennisboll så jag slipper röra på mig
MEH! Ska jag gå så långt i skog så blir det till att ge sig ut i närmsta naturreservatet och gå på grusvägarna där. Problemet är att det står att hundarna måste vara kopplade "i lina" (så "lydiga som om de vore i koppel" gäller inte). Visst finns det tomma fårhagar där som jag kan och får släppa i, men det blir ju inte samma sak. Dessutom är det många där och går, åker skidor, cyklar tusen km/h osv. Det är jättebra att stället finns, men jag kan inte riktigt utnyttja det till mer än koppelpromenader...Vi har precis varit ute på dagens långpromenad i en sån där skog som @Red_Chili behöver!
Dryga 2 timmar och 11,2km senare (vi skulle kunna gå dubbelt så långt utan att behöva gå samma väg 2gånger) är vovvarna nöjda en stund. Inte en människa har vi sett heller -så skönt!
Jag trodde dessutom att jag sett det mesta av den skogen då jag red mycket där förut men idag hittade jag två nya jättefina skogsvägar med massor av fin skog! Perfekta spårmarker!
I dag höll jag på att få en Tollare i grillen på bilen. Den kom flygande över den höga snövallen mellan vägen och cykelbanan.
Vissa människor skulle behöva körkort på flexikoppel
Tur för den ägaren att jag kör med dubbdäck!
Undrar dock hur hunden mår i nacken efter att ägaren ryckt i den i flygande position tillbaka över snövallen.
Här har jag inte befattat mig med hundar alls i dag för jag kom nyss hem. Sambon har skött sånt idag och nu sover de alla tre innan han ska iväg och jobba.
Funderar på att göra dom sällskap.
Man behöver väl inte alltid vara en så redig och aktiv hundägare va?
Du ska se mina kläder så förstår du hur jag håller mig varmMeh! Hur ska du kunna hålla värmen om du inte rör dig?
Jag som rör mig mycket på trottoarer i stan brukar tänka att i helvetet har alla hundar flexikoppelI dag höll jag på att få en Tollare i grillen på bilen. Den kom flygande över den höga snövallen mellan vägen och cykelbanan.
Vissa människor skulle behöva körkort på flexikoppel
Tur för den ägaren att jag kör med dubbdäck!
Undrar dock hur hunden mår i nacken efter att ägaren ryckt i den i flygande position tillbaka över snövallen.
Här har jag inte befattat mig med hundar alls i dag för jag kom nyss hem. Sambon har skött sånt idag och nu sover de alla tre innan han ska iväg och jobba.
Funderar på att göra dom sällskap.
Man behöver väl inte alltid vara en så redig och aktiv hundägare va?
Ja den hade halsband. Ärthjärnor finns det gott om.......Åh fy, så den hade dessutom halsband på? Själv körde jag på en snöig parkering igår när det var mörkt. Plötsligt såg jag en liten vit pudel eller om det kanske var en fluffig kinses. Den var lös, hade inga reflexer eller lampor och gick mot min bil ca 2 meter från den. Det såg ut ungefär som om snön rörde på sig, så välkamouflerad var den och hade den fått för sig att springa framför bilen så finns det inte en chans i världen att jag hade hunnit stanna. Borde egentligen ha stannat och sagt åt ägarna att vara mer rädda om sin hund, men det kom jag såklart på för sent.
Jag som rör mig mycket på trottoarer i stan brukar tänka att i helvetet har alla hundar flexikoppel
Släpper de alltså fortfarande ihop den med andra?Träffade en hund ute och Malte fjantade sig som bara den. Bjäbbade, bugade och snurrade runt som aldrig förr Då tänkte jag "Men då går jag till rastgården, då kan han busa med hundar som inte har flexikoppel på sig!" Bra ide va? (inte riktigt) När jag kom det var det bara snälla hundar vi känner så jag skulle gå in. Då såg jag i ögonvrån två ögon och en käft som kom springandes. En rottweiler som gömt sig i skuggorna Gick inte in
(Min hund har blivit biten av denne rottweiler och litar inte på att det bara var en olyckshändelse )
Tyvärr Riktigt fet är den nu, gått upp typ 5 kg sedan i somras.Släpper de alltså fortfarande ihop den med andra?