Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste skaffa godare godis. :grin: Valpen fullständigt skiter i mig när vi är ute. Då är det mycket roligare att jaga fåglar, gosa med grannar, fånga löv och favoriten = ligga i en snöhög och tugga på en pinne huuur länge som helst. :banghead:

Inne är hon superduktig och även i skogen. Då kommer hon som ett skott när man kallar.

Så tips på GOTT och gärna billigt (det kommer gå åt en del :meh:) godis som passar valpar och gärna något man kan hantera med handskar.
Nu kanske du är sugen på att ge bort henne till mig? :angel:

Det bästa tycker jag är att gå därifrån/vidare dit ni är på väg. Hundar som har börjat skälla blir generellt för blockerade för att träna (om det inte är enstaka skall och de sen kan ta kontakt). Att andra hundar ignorerar är i mina ögon det som gör det lättast för min.

Fast det ar bara nar jag ska ga forbi skallande eller anfallande hundar som jag stannar och gar at sidan. Forst och framst litar jag inte pa att andra hundforare kan halla sina hunder fran att hoppa pa mina ... Jag gar inte forbi vralande hundar (sarskilt inte langst ut i kopplet) om jag inte kan ga over vagen eller liknande. Det kanns betydligt sakrare for oss att jag stannar och platsar mina en bit at sidan och vantar pa att de gar forbi oss istallet.

Fast egentligen platsar jag ALLTID mina om inte den motande hundforaren har sin hund i fotposition. Jag litar INTE pa nagon som later hunden ga ett par meter ut och springa fram och tillbaka aven kopplad.
De flesta hundar kommer liksom av sig om mina ligger plats ... Om inte annat nar jag sager till Mandy att lagga ner hakan pa marken. Men min forsta prioritet ar att MINA hundar skoter sig, sedan gor jag vad jag kan for att underlatta for andra.

Senast ändrad:
Fast det ar bara nar jag ska ga forbi skallande eller anfallande hundar som jag stannar och gar at sidan. Forst och framst litar jag inte pa att andra hundforare kan halla sina hunder fran att hoppa pa mina ... Jag gar inte forbi vralande hundar (sarskilt inte langst ut i kopplet) om jag inte kan ga over vagen eller liknande. Det kanns betydligt sakrare for oss att jag stannar och platsar mina en bit at sidan och vantar pa att de gar forbi oss istallet.

Fast egentligen platsar jag ALLTID mina om inte den motande hundforaren har sin hund i fotposition. Jag litar INTE pa nagon som later hunden ga ett par meter ut och springa fram och tillbaka aven kopplad.
De flesta hundar kommer liksom av sig om mina ligger plats ... Om inte annat nar jag sager till Mandy att lagga ner hakan pa marken. Men min forsta prioritet ar att MINA hundar skoter sig, sedan gor jag vad jag kan for att underlatta for andra.

Det förstår jag, det var just "när man vill underlätta" -biten jag svarade på.

@mysboll det är därför valpar är söta,så de ska kunna vara omtyckta ändå ;)

Igår mötte vi en supersöt liten labbevalp :love:
Jag och Ladda var på väg hem från en femkilometare runt Gärdet, och när vi är nästan hemma hör jag någon som hojtar (genom ljudboken :p). Där står en kvinna med jordens sötaste, gula, labbevalp och frågar om det är okej att hon får träna på att gå förbi oss utan att hälsa. Givetvis :D
Vi gick gatan fram och tillbaka några gånger, och den lilla var så duktig - och hennes matte också! Blir varm i hjärtat när jag ser sånt där.
Lillvalpen ville väääldigt gärna leka med Ladda, men matte gjorde ett strålande jobb med att locka med godis :D

Jag och Ladda var på väg hem från en femkilometare runt Gärdet, och när vi är nästan hemma hör jag någon som hojtar (genom ljudboken :p). Där står en kvinna med jordens sötaste, gula, labbevalp och frågar om det är okej att hon får träna på att gå förbi oss utan att hälsa. Givetvis :D
Vi gick gatan fram och tillbaka några gånger, och den lilla var så duktig - och hennes matte också! Blir varm i hjärtat när jag ser sånt där.
Lillvalpen ville väääldigt gärna leka med Ladda, men matte gjorde ett strålande jobb med att locka med godis :D
Så underbart! Och så otroligt kul att möta någon som vill träna sin hund sådär! Enda gången jag varit med om det var när någon ville träna platsliggning utanför rastgården där jag hade Ebrah lös. Mina hundar tyckte att den andra hunden var tokigt läskig och jag själv önskade bara att den kunde försvinna... Hade matte varit lite lättare att diskutera med så hade hon kunnat få träna platsliggning i rastgården under tiden som jag gick runt utanför den som störning, det hade nog fungerat bättre.

Så underbart! Och så otroligt kul att möta någon som vill träna sin hund sådär! Enda gången jag varit med om det var när någon ville träna platsliggning utanför rastgården där jag hade Ebrah lös. Mina hundar tyckte att den andra hunden var tokigt läskig och jag själv önskade bara att den kunde försvinna... Hade matte varit lite lättare att diskutera med så hade hon kunnat få träna platsliggning i rastgården under tiden som jag gick runt utanför den som störning, det hade nog fungerat bättre.

Ja, det var himla kul :) Hoppas vi stöter på varandra igen! De verkar bo i närheten.
De är nog vana vid att alla vill hälsa på den lilla valpen. Träffade den när den var mindre, 8-10 veckor kanske. Jag brukar aldrig låta Ladda hälsa på andra hundar, dels för att hon är ganska obrydd men även för smittorisk osv.
När jag kom inom typ 25 meter så ropade ägaren "Jag vill inte att de hälsar, hon har inte fått sin spruta än!", och då hade jag precis vikit av 90 grader från dem och var på väg åt ett annat håll :p

Ja, det var himla kul :) Hoppas vi stöter på varandra igen! De verkar bo i närheten.
De är nog vana vid att alla vill hälsa på den lilla valpen. Träffade den när den var mindre, 8-10 veckor kanske. Jag brukar aldrig låta Ladda hälsa på andra hundar, dels för att hon är ganska obrydd men även för smittorisk osv.
När jag kom inom typ 25 meter så ropade ägaren "Jag vill inte att de hälsar, hon har inte fått sin spruta än!", och då hade jag precis vikit av 90 grader från dem och var på väg åt ett annat håll :p
Hahah, åh, det kan inte vara lätt att bo med en liten söt valp inne i stan!
(Vill ni vara träningsobjekt för fler hundar så kommer jag gärna med mina dårar för att träna hundmöten :angel: skulle ju kunna avsluta med att ta en promenad och snacka hund eller något när ebrah slutat göra en miljard lekinviter och Aysu insett att dina hundar inte vill äta upp henne)

Å det är hundägare som du @AraSlei man så gärna vill träffa när man är ute och går. Här där jag bor i Täby blir hundägarna i princip förnärmade när jag säger att vi tränar på att gå förbi utan att hälsa :confused: och går vi åt sidan för att öka avståndet stannar de och undrar om inte hundarna kan hälsa! Japp det var just det jag ville åstadkomma :meh:

Å det är hundägare som du @AraSlei man så gärna vill träffa när man är ute och går. Här där jag bor i Täby blir hundägarna i princip förnärmade när jag säger att vi tränar på att gå förbi utan att hälsa :confused: och går vi åt sidan för att öka avståndet stannar de och undrar om inte hundarna kan hälsa! Japp det var just det jag ville åstadkomma :meh:
Likadant här... Upplever att det faktiskt är vanligare med vettiga hundägare inne i centrala Sthlm än i förorterna. Kanske förstår de inne i stan att de aldrig skulle komma framåt om hundarna skulle hälsa på allt och alla hela tiden? Det finns ju "lite" fler människor och hundar där trots allt ;)

Hahah, åh, det kan inte vara lätt att bo med en liten söt valp inne i stan!
(Vill ni vara träningsobjekt för fler hundar så kommer jag gärna med mina dårar för att träna hundmöten :angel: skulle ju kunna avsluta med att ta en promenad och snacka hund eller något när ebrah slutat göra en miljard lekinviter och Aysu insett att dina hundar inte vill äta upp henne)

Haha, det är verkligen inte lätt! Första gången Otis var i stan var han typ 10 veckor och alla skulle hälsa på honom :p

Vi är gärna träningsobjekt! Nu är ju jaktsäsongen snart slut, och då brukar Ladda få umgås mer med andra hundar. Hon blir så påverkad av noskvalster att hon inte brukar få göra det under säsong :p
Om ett par veckor kanske? :)

Ladda leker jättegärna med andra hundar när hon får, men är helt obrydd vid möten :)

Tack! :o
Vi kan ha gemensam buketräning, Täby är ju inte så långt bort :)

Jag stöter på det där en hel del också även inne i stan tyvärr... Typ folk som kontrar med "Ja, men min hund vill hälsa" :meh:

Jag bor i Vallentuna. Vill du träna hundmöten utan att hundarna hälsar så säg till, Minn behöver träna på det. Vi möter sällan hundar och när vi gör det så utstrålar jag nog nått för det är sällan någon frågar om de får hälsa. Så har det varit oavsett vart jag bott.

Vi vill också vara med på buketräff :)

Kl
Så nöjd med hundmötet på dagens morgonpromenad! Tight möte med en golden som matte inte brukar ha så stor koll på. Nu stod den bara och glodde iaf, Stoja gick fint förbi, tyst med ögonkontakt och världens gladaste attityd. Hade inte ens godis med...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 156
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar