Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska man skratta eller gråta? En uppfödare som jag aldrig haft någon kontakt med skrev till mig och typ hotade med att anmäla mig till SKK för att jag ställde ut min hund fast han har varit kemisk kastrerad. Synd då att jag har alla journaler så jag kan styrka att karensen hade gått ut innan jag började ställa ut honom. Då skrev hen "Hoppas han inte är kastrerad i Norge då" och tjafsade om att det är olagligt att kastrera hunden i Norge om det inte finns medicinska skäl för det. Då påpekade jag att hen faktiskt inte har den blekaste om varför han chippades. Nä, det hade jag ju rätt i och hen var inte alls intresserad av att veta för det var ju helt oväsentligt. Det svarade jag inte på. Men tro fan att det plingar till i telefonen igen efter 1 min. "Kan du svara på en enkel fråga?!" Ehh.. Ja. Fast hen hade inte ens frågat vart han kastrerats, bara konstaterat att det var olagligt i Norge. Och dessutom, var det inte helt oväsentligt nyss? :rofl::rofl::rofl::rofl:

Ska man skratta eller gråta? En uppfödare som jag aldrig haft någon kontakt med skrev till mig och typ hotade med att anmäla mig till SKK för att jag ställde ut min hund fast han har varit kemisk kastrerad. Synd då att jag har alla journaler så jag kan styrka att karensen hade gått ut innan jag började ställa ut honom. Då skrev hen "Hoppas han inte är kastrerad i Norge då" och tjafsade om att det är olagligt att kastrera hunden i Norge om det inte finns medicinska skäl för det. Då påpekade jag att hen faktiskt inte har den blekaste om varför han chippades. Nä, det hade jag ju rätt i och hen var inte alls intresserad av att veta för det var ju helt oväsentligt. Det svarade jag inte på. Men tro fan att det plingar till i telefonen igen efter 1 min. "Kan du svara på en enkel fråga?!" Ehh.. Ja. Fast hen hade inte ens frågat vart han kastrerats, bara konstaterat att det var olagligt i Norge. Och dessutom, var det inte helt oväsentligt nyss? :rofl::rofl::rofl::rofl:

Men jösses... Låt personen anmäla i så fall, det lär ju verkligen inte leda någonvart... :meh:

I dag har jag jobbat med Diva och Mandy ... och Diva. Det lilla monstret som har jobbat pa impuls kontroll hela dagen och lite i gar ocksa.
I gar sa borjade vi med att jag "tappade" morots bitar medan jag lagade mat. Om hon dok (hon har varit tamligen hysterisk att sno all form av tappad mat) direkt pa den tappade morots biten sag jag till att himlen ramlade ner over huvudet pa henne ... och nar hon inte dok direkt fick hon inte bara en annan morotsbit, utan klappar och berom ocksa. I dag nar jag "tappade" morotsbitar som landade mot henne flyttade hon sig bort fran morotsbiten i fraga och tittade at andra hallet.:love: Hon fortjanade en hel del godis i kvall.

Tidigare i dag tranade vi pa "spot" igen. Bada ligger sida vid sida och jag kallar ut en att jobba medan den andra vantar. Vi har inte gjort det annat an pa ett bestamt stalle pa lange sa nu var det dags att sprida vara "gracer" igen. Det gick over forvantan. Jag ar saker pa att fa till Diva's idioti snart igen.

Och vad har Norge med saken att göra??
Jag köpte honom från Norge ;) Så när hen inte kunde sätta dit mig för karensen så leta hen efter andra vägar. Dock får hon väl ta det med den norska kliniken isf, jag har inget med det o göra eftersom jag inte ens ägde hunden då. Dessutom har hen ingen aning om det fanns medicinska skäl eller ej.

Jag köpte honom från Norge ;) Så när hen inte kunde sätta dit mig för karensen så leta hen efter andra vägar. Dock får hon väl ta det med den norska kliniken isf, jag har inget med det o göra eftersom jag inte ens ägde hunden då. Dessutom har hen ingen aning om det fanns medicinska skäl eller ej.
:banghead::banghead:

Är du sånt hot på utställningar eller vad är hens problem :confused:

:confused::confused::confused: Vilket stolpskott...

Har varit och köpt Pondus idag. Har tänkt testa det länge men har inte kommit mig för att åka på den sidan av stan..
Vovve var ytterst intresserad av påsen och följde noggrant med när jag stoppade in korvarna i frysen :D

Har varit och köpt Pondus idag. Har tänkt testa det länge men har inte kommit mig för att åka på den sidan av stan..
Vovve var ytterst intresserad av påsen och följde noggrant med när jag stoppade in korvarna i frysen :D

Vilken sort köpte du? Jag tänkte testa original framöver eftersom jag försöker undvika kyckling. Främst av djurskyddsskäl men eftersom industrin inte verkar ta ESBL på allvar så gör det att jag inte heller vill stödja dagens kycklingproduktion.

Du får gärna rapportera om hur det fungerar oavsett vilken sort du kör!

På promenad idag med mina grabbar + daghunden mötte vi en leonberger på andra sidan gatan. Visst, den stirrade på oss, men såg annars helt lugn ut. Vet inte vad det tog åt gubben, sist han skällde ut en mötande hund... tre år sen typ? Ja, det var vad han gjorde iallafall. Började gapa, och de andra två hängde såklart på :banghead: Daghunden skällde mest för skällandets skull, hon är sån. Lillpumin däremot, tittade på gubben, på leonbergern och stämde sen in... Jag borde såklart ha mutat gubben tyst, istället sa jag "nej" - vilket han såklart ignorerade. Det är som att prata med en tegelsten när han är på det humöret... Till sist drog jag bara med mig dem, medan ägaren till den andra hunden bara stod stilla och glodde :meh:.

Sista utvärderinggen av ungtiken var i dag och de har bestämt sig för att köpa in henne :banana:

Hade de inte gjort det så fanns en annan förare som sett henne på utvärderingarna som sa "Tar inte ni henne så gör jag det":D

Nu hoppas jag hon fixar L-testet så hon kan påbörja utbildningen med sin nya förare. Vi kunde inte bli mer nöjda över hennes nya förare. Supertrevlig och duktig!
Det skulle ju vara dundersurt om tiken skulle falla på L-testet :crazy:

Jag och hundarna har skottat snö här hemma. Axi var en pain in the as och var glatt i vägen och rev ner alla uppskottade snövallar. Skägget fick hålla sig på skottad mark för att ha huvudet över snön :p

Vilken sort köpte du? Jag tänkte testa original framöver eftersom jag försöker undvika kyckling. Främst av djurskyddsskäl men eftersom industrin inte verkar ta ESBL på allvar så gör det att jag inte heller vill stödja dagens kycklingproduktion.

Du får gärna rapportera om hur det fungerar oavsett vilken sort du kör!
Köpte den med kyckling tyvärr, men ska nog prova den andra sorten med. Såg att den inte var spannmålsfri men han är inte känslig vad jag vet iaf!
Jag återkommer med rapport! :)

Paniken när hunden hoppar till och lyckas fälla en mitt på ett övergångsställe när det är svinhalt och kommer en bil :eek: Nåja, det gick bra!
Och efter bus i Djupsjön på ängarna med kompis så snarkar vi nog snart ikapp :D det blev en bra dag trots att jag bara kunnat sova 2 timmar efter nattjobbet!

Köpte den med kyckling tyvärr, men ska nog prova den andra sorten med. Såg att den inte var spannmålsfri men han är inte känslig vad jag vet iaf!
Jag återkommer med rapport! :)

Tack!

Jag tror att det bara är 3% korn i original och mina är inte heller känsliga för spannmål så jag hoppas att den är bra i övrigt.

Sista utvärderinggen av ungtiken var i dag och de har bestämt sig för att köpa in henne :banana:

Hade de inte gjort det så fanns en annan förare som sett henne på utvärderingarna som sa "Tar inte ni henne så gör jag det":D

Nu hoppas jag hon fixar L-testet så hon kan påbörja utbildningen med sin nya förare. Vi kunde inte bli mer nöjda över hennes nya förare. Supertrevlig och duktig!
Det skulle ju vara dundersurt om tiken skulle falla på L-testet :crazy:

Jag och hundarna har skottat snö här hemma. Axi var en pain in the as och var glatt i vägen och rev ner alla uppskottade snövallar. Skägget fick hålla sig på skottad mark för att ha huvudet över snön :p
Härligt! Jag håller tummarna för att L-testet går tokbra :)

Tillbaka efter en tur i skogen, det blev inte jättelångt eftersom Rover var med men Bentley springer ju ändå minst dubbelt så långt. Den sistnämnde fick en pinnstig också och var så taggad på spårapporterna att han nosade upp och grävde fram en som jag slängde ut i snön. Känns lovande inför kommande spårsäsong.

Paniken när hunden hoppar till och lyckas fälla en mitt på ett övergångsställe när det är svinhalt och kommer en bil :eek: Nåja, det gick bra!
Och efter bus i Djupsjön på ängarna med kompis så snarkar vi nog snart ikapp :D det blev en bra dag trots att jag bara kunnat sova 2 timmar efter nattjobbet!
Åh fy! Jag har varit rädd att det ska hända mig med Ebrah också, men än så länge har det gått bra.

Jag gick en 5km-runda med hundarna idag också, de tog det betydligt lugnare nu än igår, så det var nog en del överskottsenergi som de gjorde av med igår :) Vi mötte en joggare också och jag kopplade Ebrah innan hon fick syn på människan, men hon verkade inte ens tänka tanken att jaga joggaren (vilket hon gjort tidigare). Duktig valp! Annars var det tomt på folk i skogen, några som kom gåendes med en schäfer också men de gick åt samma håll som oss, så det räckte med att gå i lite raskare tempo för att komma ifrån dem. Någon dag kanske jag ska ta med kameran igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 148
Senast: Scandi
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar