Uppdatering ( för er som märkt att jag varit borta )

Calazirya

Trådstartare
Hej hopp alla buke(hund) vänner...

Kände att det var dags att göra en uppdatering ang Atlaz och mig, för att förklara varför vi inte är så aktiva...

Tyvärr går det inte så bra alls för lilla Attsi och mig och jag har varit så nere att jag inte orkat ta tag i problemet ( usch på mig ) som tyvärr bara vuxit sig större och större.

Så nu står vi och balanserar på en mycket skör tråd, dock lutar det äntligen åt det bättre hållet, nu får ni alla hålla tummarna..

För att dra den korta versionen:
Atlaz har tappat mycket förtroende för andra hundar eftersom han har varit inblandad i några slagsmål, han har börjat vakta otroligt mycket på hemmaplan och det har gått så långt att han "hotat" två äldre män rätt ordentligt...

Jag har varit världens sämta Matte då jag själv mått så dåligt att jag inte orkat med något...
Nu har jag bestämt mig för att ta tag i våra problem och på Måndag ska vi prata med en Hundpsykolog.

Han har redan visat en klar bättring då han inte längre vaktar på samma sätt som förut och dessutom misstänker han inte längre alla människor, men hundar är fortfarande ett hyffsat stort problem...

Jag hoppas verkligen vi kan ta oss ur detta, för han är ju min bebis och det sista jag vill förlora ...( har redan förlorat så mycket )

Men nu har ni lite koll iaf, håll nu tummar och tår *snälla*

Kram / C & A
Atlazsommaren05011.jpg

Sv: Uppdatering ( för er som märkt att jag varit borta )

Usch vad jobbigt. Hoppas verkligen att det ordnar upp sig för er. Håller mina tummar stenhårt.

Jag och vovvarna håller tummar och tassar och tår så hårt vi kan....

Tror verkligen inte att du är världens sämsta matte. Alla mår vi dåligt ibland och hunden känner av det vare sig vi aktiverar, tränar eller stimulerar den.

När jag mår dåligt så tränar jag ändå min hund men resultaten blir knappt synbara.

Hoppas det löser sig!

Hoppas det går bra för Er på måndag och att Ni får bra hjälp. Det löser sig nog detta!

Lycka till!

Jag har märkt att du har varit borta, tycker du är en av de på detta forum som har mycket vettiga åsikter om hunderi i allmänhet! ;)

Tråkigt med Atlaz, hoppas det vänder.
Vet inte om du bor i Luleå eller Gävle? Men i alla fall - vi är ett gäng som träffas och tränar varje vecka (i Piteå) om ni skulle behöva hundar att träna med. ;) :idea: Bara en tanke som slog mig...

/karlsson (f.d. beda)

Jag är i Luleå nu

Kommer mer än gärna till era träffar, när han lugnat ned sig lite( ler )...

Han är egentligen världens snällaste björn, därför är jag fast besluten om att fixa detta....

Nu när jag mår bättre ska jag nog få bukt med lille odjuret.. ( Tror knappast att han mått bra under dessa månader )

Men det dåliga samvetet får jag leva med

Senast ändrad:

Hur gammal är han nu?

Ni är välkomna! :)

Om alla kommer är det jag och Boris, en labbetik, en strävhårig vorstehtik, storpudelhane, schäfertik, pointerhane, blandrastik och ibland någon fler. Oftast kommer inte alla tyvärr... Men några brukar jag få ihop.

PM:ar dig! ;)

det är väl klart att det kommer ordna sig för er. alla mår vi dåligt ibland eller också har vi någon annan anledning till att hundarna ibland inte får allt de skulle behöva. jag har skitdåligt samvete för att jag har jobbat och hundarna har fått vara ensamma rätt mycket i sommar. men samtidigt vet jag att det handlar om en begränsad period och det är inget de dör av.

när det gäller lillen så tror jag det kommer fixa sig. ibland kan man bara behöva hjälp att komma på rätt spår igen. dessutom ser fyra ögon mer än två och kanske är lösningen enklare än du tror.

Tack för de orden, det värmde..

När jag ser på honom ibland kommer tårarna, han är verkligen en helmysig hund som givit mig så mycket men ibland känner jag att jag svikit honom..

Jag hoppas det ordnar sig iaf...

Vad hemskt! Och så typiskt med otur i oturen.... :(

Då hålls alla tummar och tassar för att Calazirya blir bra snart!

Och just nu håller jag tummarna för att du ska bli bra igen... Precis som Gnist och alla andra, fruktansvärt...

//E

fy va hemskt! håller alla fingar, tummar, tår och tassar för att hon blir bra så snabbt som möjligt. vi tänker på dig M!

Oj... Vilken chock... Alla tankar till dig

Men gud... är det sant...? Tänker på dig.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 812
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 176
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 805
Senast: Gruvan
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 229
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar