Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är som när man druttar av hästen. Upp igen så går rädslan över...
Jo, det stämmer så väl. Jag åkte iväg på en tävling bara någon vecka efter att Aysu hade skadat sig, men den hade jag anmält till långt tidigare. Då var det många som trodde att vi inte skulle åka dit, men min enda tanke var att vi MÅSTE dit för att jag skulle våga fortsätta. Sedan var jag visserligen så skakis efter första loppet att jag inte ens kunde hantera Ebrahs munkorg och när vi väl kom utanför tävlingsbanan så började jag gråta som en tok, men då var det gjort iaf :p Gissar att allt kommer kännas som vanligt igen bara vi kommer till tävlingen sedan.

Vi har firat födelsedag idag, sådär lite i efterskott, genom att äta pannkakstårta i trädgården ihop med en av Svanssons favorithundar.

6qAWjLY.jpg

f1i3ZxC.jpg

Fick just besked om att en bekants unghund blev påkörd och dog tidigare ikväll. Vi vet ju att det är en vanlig dödsorsak bland BC, men det är ändå jobbigt :(

Åh så tråkigt :( Hur kommer det sig att det är en vanlig orsak? (om du orkar svara på det alltså)
Dels har folk ganska dålig koll på unga hundar, så de är lösa och drar iväg - snabbt och långt. Det är lätt att glömma att många BCs har jaktinstinkt och gärna drar på vilt. Annars handlar det om att de jobbar i miljöer med mycket stora fordon; traķtorer och lantbruksmaskiner samt flyttar djur vid trafikerade vägar. Och så finns ju kategorin idiothundar som tror att de ska valla bilar... Vet flera som efter långa hårda arbetspass har glömt att lasta hundarna i bilen innan de kör, och så har hundarna sökt skuggan under bilen... vips är hela arbetslaget överkörda :(

Dels har folk ganska dålig koll på unga hundar, så de är lösa och drar iväg - snabbt och långt. Det är lätt att glömma att många BCs har jaktinstinkt och gärna drar på vilt. Annars handlar det om att de jobbar i miljöer med mycket stora fordon; traķtorer och lantbruksmaskiner samt flyttar djur vid trafikerade vägar. Och så finns ju kategorin idiothundar som tror att de ska valla bilar... Vet flera som efter långa hårda arbetspass har glömt att lasta hundarna i bilen innan de kör, och så har hundarna sökt skuggan under bilen... vips är hela arbetslaget överkörda :(
Men fy, det låter ju verkligen helt fruktansvärt att det är såpass vanligt ändå/att det förekommer så många risker :( Det där med att valla bilar har en ju hört om, men resten är ju inget jag tänkt på som utomstående. Och den sista händelsen måste vara höjden av mardröm för en hundägare :(

Men fy, det låter ju verkligen helt fruktansvärt att det är såpass vanligt ändå/att det förekommer så många risker :( Det där med att valla bilar har en ju hört om, men resten är ju inget jag tänkt på som utomstående. Och den sista händelsen måste vara höjden av mardröm för en hundägare :(
Det är min ständiga fasa när vi är ute på gårdar och jobbar där folk kör traktorer utan att ha koll på att där är hund och arbetar... Har alltid reflexvästar på dem tex

Det är vår hämnd för att du inge visar bilder på dina mördarfrallor :angel: :D
Jag har faktisk under en paus idag försökt maila bilderna från mobilen till datorn ,men det gick väl inte så bra o sen sa mobilen att den inte var ansluten,mycket konstigt då jag körde på wifi,där gav jag upp och strax efter körde det in en ny bil på gården och så var det full rulle igen

Åh fy vad hemskt @Migo :cry:

Jag har en gång bundit hund i dragkroken (kändes så fel in bankat i huvudet sen liten, inte min bil eller hund jag fick bara uppdraget), japp jag vet man ska inte det är totalt galen risk men jag öppnade motorhuven först så den som skulle köra inte bara skulle starta och den visste med om att det var hund bunden bakom, allt gick väl planen höll tack och lov.

Jag såg... Den enda gången jag sett salukis i liknande hull har varit i vanvårdsärenden där polis beslagtagit hundarna. Jag förstår inte hur någon ens kan komma på tanken på att hålla hundarna i sådant skick. Uppenbarligen måste ägaren/ägarna tyckt att det ska vara sådär, annars hade de ju aldrig tagit hundarna till en utställning. Så genomvidrigt.
Helt bedrövligt :mad:

Herregud vilken helg :p
Vi renoverar ju från tidig morgon till sen kväll (överallt dessutom, i hundhallen och i vårt hus :D ) och i lördags hade jag dessutom 10 wachtelhundar + förare och medhjälpare på gården för en dag med förberedande träning inför höstens unghundsprov. Det var så himla roligt, men herregud så trött jag var på kvällen. När de åkte hem vid 16 var det bara att ta tag i kofoten och gå ut i huset igen.. :p Jobbar dessutom en vecka till, men sambon har semester så han kör på hela dagarna, och jag joinar några timmar efter jobbet.

Efter den här sommaren kommer jag:
1. inte vara så utvilad
2. förhoppningsvis ha ett färdigt hus
3. förhoppningsvis ha en färdig hundhall

:D

Herregud vilken helg :p
Vi renoverar ju från tidig morgon till sen kväll (överallt dessutom, i hundhallen och i vårt hus :D ) och i lördags hade jag dessutom 10 wachtelhundar + förare och medhjälpare på gården för en dag med förberedande träning inför höstens unghundsprov. Det var så himla roligt, men herregud så trött jag var på kvällen. När de åkte hem vid 16 var det bara att ta tag i kofoten och gå ut i huset igen.. :p Jobbar dessutom en vecka till, men sambon har semester så han kör på hela dagarna, och jag joinar några timmar efter jobbet.

Efter den här sommaren kommer jag:
1. inte vara så utvilad
2. förhoppningsvis ha ett färdigt hus
3. förhoppningsvis ha en färdig hundhall

:D
Äh sova kan du göra när du blir gammal :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat