Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var vi i skogen med vårt nya sökgäng som vi blivit inbjudna till, Lasse och jag. Tredje sökpasset för vår del, gick fint och Lasse tyckte förstås att det var superkul! Med korta ben blir man dock trött lite snabbare när man skuttar fram genom blåbärsriset, så vi får lägga extra krut på konditions- och muskeluppbyggande härnäst. :)

Någon här som kan sy WP-selar...? :D

Vi har haft kennelläger i helgen och kört spår, lydnad, skydd, agility, ringträning och handlerträning så jag är helt slut idag, det är inte Vampyria :devil:
Vi hade också proffshandler och proffsfotograf på plats under en av dagarna.

I kind of love her :love:
huvudbild.jpg

helkropp.jpg

Jag funderar på att köpa en zero dc shorter sele och deras elastiska koppel, men ska jag köra på 2,5 eller 3 m? :confused: Syfte canicross (hur nu det ska gå). :grin:

Fick just besked om att en bekants unghund blev påkörd och dog tidigare ikväll. Vi vet ju att det är en vanlig dödsorsak bland BC, men det är ändå jobbigt :(
Trist och otäkt.

Vi gick en av våra uppfödningar påkörd under ett patrullspår. Bara 2 år gammal :(

Jösses... Fick just världens kval... Min kusin vill omplacera sin parson Jack Russelhane på 3-år för de mäktar inte med den. Och omplacering hos mig eller ta bort hunden :crazy: Tack för den liksom

De är en stor barnfamilj och jag vet att sen dagen de skaffade hunden har han fått vara i trädgråden ibland lite promenader men thats it. Träning = noll så hunden är oerhört understimulerad ochvecklat et enormt vaktbehov av hela familjenså pass att han börjat ge nyp till främlingar/okända. Tydleigen även nypit barnens kompisar
Fungerar fint med katter och andra hundar.

Jag har ju redan tingat en valp av en helt annan ras i höst. Känns bara så dumt hela sitsen.

Jag kommer vara den första som säger till dem att INTE skaffa hund igen när de börjar tänka på det. (för det kommer de att göra)

Hur hade ni gjort?

Jösses... Fick just världens kval... Min kusin vill omplacera sin parson Jack Russelhane på 3-år för de mäktar inte med den. Och omplacering hos mig eller ta bort hunden :crazy: Tack för den liksom

De är en stor barnfamilj och jag vet att sen dagen de skaffade hunden har han fått vara i trädgråden ibland lite promenader men thats it. Träning = noll så hunden är oerhört understimulerad ochvecklat et enormt vaktbehov av hela familjenså pass att han börjat ge nyp till främlingar/okända. Tydleigen även nypit barnens kompisar

Jag har ju redan tingat en valp av en helt annan ras i höst. Känns bara så dumt hela sitsen.

Jag kommer vara den första som säger till dem att INTE skaffa hund igen när de börjar tänka på det. (för det kommer de att göra)

Hur hade ni gjort?

Tagit hunden och sett till att den hamnade i rätt hem.

Hur hade ni gjort?
Så jäkla pissigt av dem, faktiskt, att sätta det "kravet" på dig. Hade du velat ha hunden om de inte hotat med avlivning? I så fall, ta den. Om inte, ta den och hitta ett nytt, bra hem som @Voff föreslog.

Tinja har nu fått grönt ljus på att börja träna igen! Så länge vi fortsätter med stretching och backträning. Vi firade med lite smultron :banana:
19905158_10208920592560129_1022572544301613289_n.jpg

Hon var missnöjd att hon inte fick äta smultronen medan jag fotade :rofl:
Fick en väldigt fin överraskning när jag kom ut till landet igen, pappa hade tagit med sig min post hemifrån. Tinja pryder åter igen aussietidningen! :D
19990190_10208921395860211_7052773883648132362_n.jpg

Baksidan denna gång, men hon är lika snygg där :love:

Surfar valpkullar. Ramlade över en där hanen inte är mer än 1,5 år gammal. Varför så jäkla brått? :confused: Tiken dessutom med en 3:a på skott och annars ganska trist MH. Nog för att MH inte är vanligt i rasen än men det betyder ju inte per automatik att det blir en merit bara för att det är gjort... :cool:

Surfar valpkullar. Ramlade över en där hanen inte är mer än 1,5 år gammal. Varför så jäkla brått? :confused: Tiken dessutom med en 3:a på skott och annars ganska trist MH. Nog för att MH inte är vanligt i rasen än men det betyder ju inte per automatik att det blir en merit bara för att det är gjort... :cool:

Vilken ras?

Hur hade ni gjort?
Skäll ut kusinen. Att hota med avlivning om du inte tar hunden är grund för att säga upp släktskapet.

Han kanske aldrig blir bättre, och du ska ha valp. Gör det inte.

Hunden togs bort imorses.

Så tråkigt. Jag har ruggigt dåligt samvete för att jag inte löste det. :(

Tror inte den hade gått ihop med mina besenjisar dock och jag har ju alt en valp av en ras som är ren sällskapshund.

@mandalaki

Hunden togs bort imorses.

Så tråkigt. Jag har ruggigt dåligt samvete för att jag inte löste det. :(

Tror inte den hade gått ihop med mina besenjisar dock och jag har ju alt en valp av en ras som är ren sällskapshund.

@mandalaki
Men gud, det ska du verkligen inte ha! Det där får stå för dem.

Tänk om du hade tagit den och din flock hade pajat fullständigt?

Försök släppa det, hunden var aldrig i närheten av ditt ansvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka