Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hunden togs bort imorses.

Så tråkigt. Jag har ruggigt dåligt samvete för att jag inte löste det. :(

Tror inte den hade gått ihop med mina besenjisar dock och jag har ju alt en valp av en ras som är ren sällskapshund.

@mandalaki
Det är verkligen inte ditt fel eller ansvar. Riktigt fult gjort av din släkting att hota med avlivning om du inte tar hunden!
Jättetråkigt på ett hundliv men en död hund lider i alla fall inte.

Jag har blivit kallad en del fula or idag :mad::eek:
Orsak: jag blev ombedd av mina passvalpars ägare (min valpköpare) att sortera bort ev köpare,det gjorde jag med ärlighet o lilla släggan :o
Uppskattades inte av en av dom ev köparna.:crazy:

Surfar valpkullar. Ramlade över en där hanen inte är mer än 1,5 år gammal. Varför så jäkla brått? :confused: Tiken dessutom med en 3:a på skott och annars ganska trist MH. Nog för att MH inte är vanligt i rasen än men det betyder ju inte per automatik att det blir en merit bara för att det är gjort... :cool:
Hur gammal var tiken?

Det här med att sätta ut sin hund till salu...suck.
Det här med läskunnighet och läsförståelse verkar vara en stor bristvara i Sverige.

Vi har varit tydliga i annonsen med att "vid intresse ring" och att vi vill ha kontakt via samtal.

Ändå strömmar sms in. Och ett och annat mail. En person har skrivit lååååånga monologer utan att ställa en enda fråga. Efter 3 upprepningar från sambon att han bara för diskussion via samtal så RING, så ringde hen.

Vi har bla skrivit att hunden söker en erfaren förare med rutin och långsiktiga mål och så hör 15-16åringar av sig.

Har fått flera sms i stil med "vacker hund. Vad kostar hon?" Eller en annan favorit "var finns hunden?" (Det står att den säljs av uppfödaren och kennelnamn står med i annonsen, superlätt att googla. Likaså står reggnummer där ägaruppgifter med adress finns på avelsdata"

I dag kom ett annat kul sms. "Har hunden någon lydnad eller har ni någon annan svart schäfer som har det? Hälsningar xxx" Det var allt! :meh:

Två har hittills ringt och de två verkar bra. Det har märkts av diskussionerna att de fattar vad vi pratar om och de ställer rätt frågor.

Jag har nått den punkten att jag svarar inte alls på korkade sms eller på frågor på chatt eller facebook.

Satt inne och bläddrade på sagiktävling.
Rätt stolt över vår prestation hittills! :D
19884517_10208926636351220_6989143770844694317_n.jpg

Vi är ett himla bra team :love:

Det här med läskunnighet och läsförståelse verkar vara en stor bristvara i Sverige.

Vi har varit tydliga i annonsen med att "vid intresse ring" och att vi vill ha kontakt via samtal.

Ändå strömmar sms in. Och ett och annat mail. En person har skrivit lååååånga monologer utan att ställa en enda fråga. Efter 3 upprepningar från sambon att han bara för diskussion via samtal så RING, så ringde hen.

Vi har bla skrivit att hunden söker en erfaren förare med rutin och långsiktiga mål och så hör 15-16åringar av sig.

Har fått flera sms i stil med "vacker hund. Vad kostar hon?" Eller en annan favorit "var finns hunden?" (Det står att den säljs av uppfödaren och kennelnamn står med i annonsen, superlätt att googla. Likaså står reggnummer där ägaruppgifter med adress finns på avelsdata"

I dag kom ett annat kul sms. "Har hunden någon lydnad eller har ni någon annan svart schäfer som har det? Hälsningar xxx" Det var allt! :meh:

Två har hittills ringt och de två verkar bra. Det har märkts av diskussionerna att de fattar vad vi pratar om och de ställer rätt frågor.

Jag har nått den punkten att jag svarar inte alls på korkade sms eller på frågor på chatt eller facebook.
Du har inte än kastat telefonen i väggen av frustration? Det hade iofs varit mer tillfredsställande att skrika på de "knäppskallar" som hör av sig men tyvärr är det sällan ett bra alternativ enligt min logiska sida :cautious:... Önskar att jag var mer ologisk ibland :p

Du har inte än kastat telefonen i väggen av frustration? Det hade iofs varit mer tillfredsställande att skrika på de "knäppskallar" som hör av sig men tyvärr är det sällan ett bra alternativ enligt min logiska sida :cautious:... Önskar att jag var mer ologisk ibland :p

Så fort jag fått min nya telefon så kan min gamla få gå den vägen. Men det är ett par veckor dit :p

Jag blir förvånad över att man inte vill ha ett samtal med den man vill köpa hund av:confused:
Vem sjutton köper hund på sms?

Så fort jag fått min nya telefon så kan min gamla få gå den vägen. Men det är ett par veckor dit :p

Jag blir förvånad över att man inte vill ha ett samtal med den man vill köpa hund av:confused:
Vem sjutton köper hund på sms?
Jag är ju en sådan person som har väldigt svårt att prata i telefon, ens med nära och kära.
Jag kan ta modet till mig att ringa främmande människor ibland, men det blir oftast väldigt.. Nervigt. Mycket stammande, jag kan inte kläcka ur mig de frågor jag hade ect.

Så jag mejlar mycket hellre lite för att sedan träffas IRL :p

Jag är ju en sådan person som har väldigt svårt att prata i telefon, ens med nära och kära.
Jag kan ta modet till mig att ringa främmande människor ibland, men det blir oftast väldigt.. Nervigt. Mycket stammande, jag kan inte kläcka ur mig de frågor jag hade ect.

Ha frågor nedskrivna på papper innan samtalet.

Har full förståelse för att vissa har svårt för att prata i telefon men jag skulle faktiskt aldrig gå så långt i en hundaffär att det var först vid köksbordet jag fick pratat med människan och kanske upptäcka att det här känns inte bra.
Om jag ställer för mig en viktig fråga vill jag ha ett svar direkt och höra svaret. Inte ett "filat" svar 3 timmar senare.

Jag brukar inleda kontakten med uppfödare med ett mejl med lite brief men relevant information om mig och vad jag söker och varför etc som jag sedan avslutar med att varna om att jag har svårt för att tala i telefon med okända och givetvis mitt nummer/alt att jag kan ringa upp så vi kan prata vidare om jag låter som en ev. intressant köpare.:o Antar att det helt enkelt känns något mindre läskigt när personen man ska prata med redan vet om att man har problem med att tala i telefon, och det är som tur ingen som har klagat än. (Min nuvarande hunds uppfödare försäkrade mig om att hon inte skulle äta upp mig genom telefonen och trots det höll jag på att svimma efter att vi lagt på) :rofl:

Har full förståelse för att vissa har svårt för att prata i telefon men jag skulle faktiskt aldrig gå så långt i en hundaffär att det var först vid köksbordet jag fick pratat med människan och kanske upptäcka att det här känns inte bra.
Om jag ställer för mig en viktig fråga vill jag ha ett svar direkt och höra svaret. Inte ett "filat" svar 3 timmar senare.
Då skulle du aldrig sälja till mig. Jag kan sällan komma på svar under press. :p Då sitter jag där och stammar och kommer inte ihåg hur man bildar meningar.

Jag tycker det är perfekt med initialkontakt i textform, så slipper jag lägga arbetstid på att artigt avsluta samtal med dumhuven...

Är det valpköpare tar jag det gärna i mail först. Men nu gäller det en vuxen hund som säljs av en anledning och om det tycker jag att det behövs en dialog för att inga missförstånd ska uppstå.
Jag har heller inte tid att för ett tjugotal olika dialoger i skrift fram å tillbaka.

Jag tycker det är perfekt med initialkontakt i textform, så slipper jag lägga arbetstid på att artigt avsluta samtal med dumhuven...

Dumhuvuderna ringer sällan ;)

Helt ärlig så har vi bara på dessa år fått två samtal från stollar.
Och med det menar jag INTE att alla som skriver är dumhuvuden. När det gäller valpköp sker nästan all kontakt via mail i ett inledande skede. Sen ber jag dem ringa när valp är född osv för att få prata lite. Men då är första gallringen ju gjord. Men jag vill inte sitta vid köksbordet och neka folk. Den niten har vi gjort med att folk framstår mycket annorlunda i text för att sen vräka ur sig en massa skumma idéer om träning och hundhållning när man väl börjar snacka:(

Erase,erase ! :idea: Jag är tom ofin nog att helt enkelt erasa allt som verkar dumt eller som ställer fel fråga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka