Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker att om det är en mer "känd" person, någon man har i periferin av umgängeskretsen typ, så hade inte jag krävt ett telefonsamtal innan de kom och hälsade på :)
Med en helt okänd person hade jag gärna fått en skriftlig kontakt först, sedan samtal och sedan besök.
Man har ju all rätt att säga nej, så länge man inte skrivit något avtal.

Samma här. :)

Annat:

Igår hade jag en rejäl utläggning med min kusin som tog bort sin hund. Tror ni inte att de nu letar efter en ny? Som ska passa dem bättre :banghead: :rage: Det blev ju lite tomt efter den de tog bort.
Sa som det var att köper de en ny hund kommer jag kontakta alla myndigheter jag kan. Bättre de ger mig pengarna direkt istället, eller ha mig kommandes varje dag för att försäkra mig om att hunden blir aktiverad.

Så j*vla less!

Fy f-n för folk som tror att djur är leksaker :rage: Jag hade nog sagt upp bekantskapen med släktingar som beter sig så. All heder åt dig som säger ifrån :up:

Annat:

Igår hade jag en rejäl utläggning med min kusin som tog bort sin hund. Tror ni inte att de nu letar efter en ny? Som ska passa dem bättre :banghead: :rage: Det blev ju lite tomt efter den de tog bort.
Sa som det var att köper de en ny hund kommer jag kontakta alla myndigheter jag kan. Bättre de ger mig pengarna direkt istället, eller ha mig kommandes varje dag för att försäkra mig om att hunden blir aktiverad.

Så j*vla less!
:rage::banghead::cry: blir så ledsen när folk inte förstår att djur inte går att ha som prydnad!

Annat:

Så j*vla less!
....dubbelt

Annat:

Så j*vla less!
Heja dig! :bow:

Är det bara jag som tycker det är stor skilnad på att sälja/köpa valp mot en vuxen hund som hunnit utveckla sig på både gott och ont :confused:

Ni skulle alltså kunna sälja de hundar ni har hemma nu till någon ni aldrig pratat med och inte har någon info om från vänner, rekommendationer osv?
Dessutom där det handlar om ett avtal med bibehållen avelsrätt.

Med tanke på vad det ringde för människor när vi skulle placera om Nicki så aldrig i livet. Kommer aldrig sälja hund till någon jag inte pratat med trots att jag själv tycker det är väldigt jobbigt att prata i telefon.
Nu hamnade hon hos en människa som jag totalratade efter de första messen (väldigt flummig i mina ögon) men som var urhärlig på telefon och IRL och där hunden har fått det kanonbra.

Kanske skillnad när man säljer en mer sällskapsavlad hund mot en unghund med mycket drifter där det kan gå illa i fel händer?

Men nä...vi har gjort tre tabbar där två av hundarna for illa och en där halvfodervärden sålde tiken utan vår vetskap så vi är brända och gör inte affärer utan samtal, via telefon eller att vi träffas. Men inte bara via sms/mail.

Som jag skrev vill jag träffa personen, att prata i telefon känns då rätt onödigt.

Som jag skrev vill jag träffa personen, att prata i telefon känns då rätt onödigt.

Här har ett tjugotal hört av sig. Jag orkar och har inte tid träffa alla dem så för mig görs inledande dialog och första gallring via telefon. Av de två som i nuläget är aktuella bor den ena ca 20 norr om Sundsvall så en träff blir inte så lätt.

Jag mailadde först, sedan talades vi vid på telefon (gud så nervös jag var) och sen hälsade vi på innan hämtning.
Det känns så långt bort idag när uppfödaren blivit en nära vän och vi är där lite nu och då, att man var så nervös :p

Trots att frallor bara är goa o glada o kan i princip ägas av alla som har någorlunda vett så köps här ingen hund utan tele kontakt (det är då dom grillas) och sen så är jag pisstrött på att sitta o trycka på tele eller mail,det går helt enkelt snabbare att prata i tele.

Och till följd av det så har jag idag på förmiddagen spolat ännu en av mina passvalpars köpare, men jag var snäll o ersatte den köparen med en av dom jag har i min kö.

Fråga till tex @Malibu_Stacy Finns det svarta/mörkgrå maskar? Tjock som ett okokt spagetti och runt 3-4cm lång, har än så länge bara sett den på golvet död (avmaskade passbarnen igår) så det kanske inte ens är en mask utan något annat.:nailbiting::o:yuck:

Trots att frallor bara är goa o glada o kan i princip ägas av alla som har någorlunda vett så köps här ingen hund utan tele kontakt (det är då dom grillas) och sen så är jag pisstrött på att sitta o trycka på tele eller mail,det går helt enkelt snabbare att prata i tele.

Och till följd av det så har jag idag på förmiddagen spolat ännu en av mina passvalpars köpare, men jag var snäll o ersatte den köparen med en av dom jag har i min kö.

Just det där med tid...prata kan jag göra i handsfree när jag rastar, lagar mat, hänger tvätt, åker och handlar, hämtar i skolan osv.

Fråga till tex @Malibu_Stacy Finns det svarta/mörkgrå maskar? Tjock som ett okokt spagetti och runt 3-4cm lång, har än så länge bara sett den på golvet död (avmaskade passbarnen igår) så det kanske inte ens är en mask utan något annat.:nailbiting::o:yuck:
Mest van vid typ ljusa maskar men vågar inte utesluta :p det kan inte vara typ en del av ett skosnöre eller något? Tur du avmaskade i alla fall :D

Mest van vid typ ljusa maskar men vågar inte utesluta :p det kan inte vara typ en del av ett skosnöre eller något? Tur du avmaskade i alla fall :D
Jag har också bara sett ljusa maskar,typ spagetti och vid ett tillfälle platta breda maskar.
Denna är inte lika tjock som ett skosnöre utan i tjocklek som ett okokt 7min spagetti,kan maskar ta färg av tex Prokolin? Den mindre tiken var lite dålig i magen så hon fick förutom avmaskning även det ,bestämde mig för att det var mask som orsakade den dålig magen därav avmaskningen.

Jag får nog gå ut i hundhuset o titta lite nogrannare,det fanns någon mer bajs därute men vid synen av masken åkte luckan ner o dörren stängdes bakom min rygg :yuck::turd:
Ska ta bild på äcklet och städa nu.

Sökträning på förmiddagen.
Lasse: :bump:
Jag: :love:

Blev nästan bölig över hur jävla duktig hunden är och hur mycket han verkligen vill. Oroade mig över terrängen först då vi var på nytt ställe men jag får nog inse att ingenting stoppar den där lilla turbohunden. :D

:rofl:

Förlåt men dina skräckfyllda beskrivningar av detta...snöre! :laugh:

Ge hunden marsvinsbajs nästa gång ;)
Mina tankar gick genast till någon okänd,farlig importmask som följt med o sen smittat valparna på något mystiskt sätt,typ legat som ägg i min hundgård,valp äter gräset den ligger på och bums har vi valpar med en obehandlingsbar mask :nailbiting: :crazy:

Äsch att jag inte tänkte på det,lite marsvinsbajs löser allt. :banghead:

Så har jag varit frånvarande lite sista tiden, då min mor varit sjuk. Hon fick diagnosen cancer för knappt 7 veckor sedan som satt i lunga (därifrån växt fast i hjärtat), i binjuren och över 10 tumörer i skallen :( Hon har varit tuff nästan hela tiden, men givetvis med stunden av förtvivlan. Varit hemma hela tiden och skött sig mycket själv tills det inte längre gick - där har hennes granne och främst yngsta sonen (min lillebror då) varit där många gånger per dag och hjälpt. Sista två veckorna försämrades hon synbart varje dag och från att i lördags kunnat prata och ironiskt skämta lite gick hon till igår där hon inte längre var kontaktbar. Hon somnade in som hon ville i sitt eget hem, med alla oss fyra barn omkring sig och jag är så tacksam för att allt gick så lugnt och stilla. Andningen minskade under dagen och när vi alla varit samlade en stund, så tog två djupare andetag och så var det slut.

Nu känns livet oerhört tomt och märkligt. Är tacksam hon fick sluta sina dagar snabbt när väl sjukdomen började sätta henne ur spel, men kommer under lång tid att sakna pratstunderna med henne, alla knasiga SMS och allt spelande av Wordfeud med henne :heart

Nu är då bara resten kvar med att fixa hennes lägenhet. Hon började själv sortera väck saker när hon fick sin dödsdom (så typiskt henne) och några speciella grejer har hon sagt ska vem av oss det ska till. Hon var en fattig pensionär och inga snikna släktingar finns, så det som sparas är av affektionsvärde för oss. Men även om det är mycket rensat före, så ska ändå lägenheten tömmas och det är en skum känsla då mamma själv inte längre finns där :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka