Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, jag var i alla fall väldigt lycklig i drömmen. Men förstår inte hur jag hade kommit fram till just Saluki :D
Jag kan visa dig en bild på en jättesöt(!) tikvalp som jag precis såg på Facebook, så kanske du vill ha en på riktigt också :D Fy så valpsugen jag blev... Tittar man på släktingar osv så skulle det dessutom förvåna mig om den inte springer bra sedan när den blir stor.

Anar en liten öroninflammation här. Är det akut eller kan det vänta tills klinikerna häromkring öppnar imorgon så att jag kan ringa vid 8?

/ Mycket nojig matte :cry:

Hade du åkt till akuten med en öroninflammation? ;)

Nej. Det var lite så jag tänkte också :angel:
Men som första gångsägare vill man såklart inte göra några fel! Ibland läser man galna saker på ex facebook där folk väntar med att åka till veterinären trots att deras hund fått i sig ex råttgift. Det tyckte inte den personen var akut, så jag var rädd att jag var lite naiv. Men dåså, då ringer jag imorgon när de öppnar. :)

För första gången i mitt liv fick jag ikväll lust att strypa en annan hundägare..
Haft en jävlig dag och ska rasta hund.. går i parken och ser att det kommer en annan hundägare med hund modell liten i flexi, men hon har den ganska kort så nemas problemas tänker jag. MEN ju närmare oss de kommer, desto mer släpper tantjäkeln ut hunden i flexit!! Och när jag släpar med mig min FÖLJER hon efter med sin skällande och dragande lilla sak... Trots att hon ser att jag kämpar med att få med min hund som nu tycker att det inte är ok att liten följer efter och skäller.. ( detta är alltså en liten park mitt i stan, dvs fanns gott om andra vägar för tant att ta.. )
Vad är det för fel på folk? Är dem dessutom inte rädda om sina hundar.. ? Nu råkar min jycke vara av modell snäll, men storleksmässigt skulle han inte behöva anstränga sig för att ha ihjäl liten.. Svor måttligt till tant.:grin:

Som en del kanske sätt så har jag satt ut Calibra till salu med bibehållen avelsrätt.
Det är efter noga avvägningar för hennes bästa.
Hon och hennes syster var ju för tighta och hämmade varandra i vissa avseenden. Sen systern flyttat har hon utvecklats i massor. Att klippa navelsträngen med syrran, mamma, flocken har gjort att hon har klivit i vuxenkostymen och vuxit som individ. Det gjorde gott även för Calibra att syrran flyttade. Hon har blommat ut betydligt. Men mamma, flocken och övrigt är ju kvar och vi vill se henne få samma möjligheter. Hennes mor är en tuff tik och Calibra är en mjuk. Det är absolut inget groll emellan dem men det är för att Calibra är klok nog att vika sig. Jag vill inte att hon ska känna sig kuvad och bli dämpad.
Så beslutet är fattat, med blandade känslor. Två vettiga har hört av sig i dag. Massa nötter har skickat på chatt och sms och pris är det första de frågar om och det ända de berättar om sig är att de vill ha en svart schäfer typ :meh:

Som en del kanske sätt så har jag satt ut Calibra till salu med bibehållen avelsrätt.
Det är efter noga avvägningar för hennes bästa.
Hon och hennes syster var ju för tighta och hämmade varandra i vissa avseenden. Sen systern flyttat har hon utvecklats i massor. Att klippa navelsträngen med syrran, mamma, flocken har gjort att hon har klivit i vuxenkostymen och vuxit som individ. Det gjorde gott även för Calibra att syrran flyttade. Hon har blommat ut betydligt. Men mamma, flocken och övrigt är ju kvar och vi vill se henne få samma möjligheter. Hennes mor är en tuff tik och Calibra är en mjuk. Det är absolut inget groll emellan dem men det är för att Calibra är klok nog att vika sig. Jag vill inte att hon ska känna sig kuvad och bli dämpad.
Så beslutet är fattat, med blandade känslor. Två vettiga har hört av sig i dag. Massa nötter har skickat på chatt och sms och pris är det första de frågar om och det ända de berättar om sig är att de vill ha en svart schäfer typ :meh:

Låter som ett tufft beslut, men bra att ni tänker på hennes bästa. Ska hon stanna i närområdet? :)

Nu har jag anmält Ebrah till en stor LC-tävling som är om några veckor. Första gången jag anmäler till tävling efter att Aysu skadade sig och det känns lite som att jag nu säger "Dags att åka iväg och ha sönder Ebrah också!".

Jag VET att risken för skador på tävling är pytteliten, jag vet att Ebrah är i bra form, jag vet att de som är funktionärer på den här tävlingen är mycket erfarna osv. Men ja. Med tanke på hur läget är nu för Aysu så känns allt mest jobbigt hela tiden. Ska lugna mig med en kopp te nu.

Nu har jag anmält Ebrah till en stor LC-tävling som är om några veckor. Första gången jag anmäler till tävling efter att Aysu skadade sig och det känns lite som att jag nu säger "Dags att åka iväg och ha sönder Ebrah också!".

Jag VET att risken för skador på tävling är pytteliten, jag vet att Ebrah är i bra form, jag vet att de som är funktionärer på den här tävlingen är mycket erfarna osv. Men ja. Med tanke på hur läget är nu för Aysu så känns allt mest jobbigt hela tiden. Ska lugna mig med en kopp te nu.
Det är som när man druttar av hästen. Upp igen så går rädslan över...

Har för tillfället brist på både tid och motivation. Dålig kombo men försöker göra roliga saker utan prestationskrav, agility på söndagkvällar börjar bli stående inslag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka