Det är som när mamma regelbundet blev utskälld när hon var ute och åkte skridskor med Milla för en massa år sen för att NÅGONS hund skitit på isen. Inte Milla då. Men mamma fick utskällningen iallafall. Logik!Exakt
Sexism är roliga saker det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är som när mamma regelbundet blev utskälld när hon var ute och åkte skridskor med Milla för en massa år sen för att NÅGONS hund skitit på isen. Inte Milla då. Men mamma fick utskällningen iallafall. Logik!Exakt
Be mig inte förklara det,det är så länge sedan jag var där,men mot Hässelby,är du med då?Var? Jag är mest vid Maltesholm
Mot Hässelby är inte särskilt beskrivande. Det är ungefär som att säga i närheten av Vimmerby eller i trakten av Norrtälje. Det är stort. Både Hässelbystrandbad och Maltesholmsbadet har totala hundförbud under sommaren. Tyvärr omfattas även delar av strandpromenaderna kring baden (bilaga 2 till ordningsstadgan är ingen rolig läsning http://www.stockholm.se/OmStockholm...-ordningsforeskrifter-for-Stockholms-kommun-/). T.ex. får man egentligen inte gå Hälsans stig på Södermalm med hund under sommaren - man ska om man är noga undvika delen som går genom Tanto.Be mig inte förklara det,det är så länge sedan jag var där,men mot Hässelby,är du med då?
Vissa människor vill bara vara elaka.
För några år sedan var jag och mina vänner nere vid en badplats, Benji var med. Det var typ 35 grader varmt och eftersom vi var där så länge så behövde han svalka sig. Finns absolut inga skyltar om att hundar inte får vara där, inte får bada, ect. Jag gick ner med honom i koppel vid sidan av badplatsen och lät honom gå ner i vattnet, dricka och svalka sig. Stör verkligen ingen alls.
Såklart får jag världens utskällning av någon tant som anklagar mig för att smutsa ner sjön med min hund
Var med om något liknande för tre år sen. Ni minns Juli som var så olidligt varm?
Åkte till havet med skägget. Valde ut en vik med den vän jag hade med mig och vi var helt ensamma.
Jag bar ut skägget för att doppa honom lite så han skulle kyla ner sig, han badar ju inte frivilligt. Satte honom så det gick upp till magen och då kommer en tant typ mormor/farmor med ett blöjbarn.
Skägget var ju avkylt så vi gick upp och la oss på vår plats en bit bort. Då kommer hon dit och börjar orera om hundar på badplatser.
Detta var i havet, en liten hund som stod med vatten till magen i max 3 min och det fanns inga skyltar som sa ett ljud om hundförbud.
Har precis städat lägenheten. Eller, dammtorkat och skurat allt iallafall. Dammsugningen får vänta, för gör jag det nu så kommer det vara lika mycket hår imorgon.
Men alltså herre vad mycket pollen som samlats på mitt skrivbord! Tur att jag inte är allergiker.
Alltid! Drar alltid ner allt på golvet, så kan jag dammsuga upp det senSkurar du innan du dammsuger?
Men skurar gör man ju på golvet?Alltid! Drar alltid ner allt på golvet, så kan jag dammsuga upp det sen
Annars skulle jag ju behöva dammsuga, dammtorka/skura och dammsuga igen. Jag hatar att dammsuga. Då skurar jag hellre en gång till
Haha nej nej, jag menar att jag skurat skrivbord, bänkar, spishällen, vasken.. Jag har skrubbat med trasa och rengöringsmedel, om det låter bättreMen skurar gör man ju på golvet?
Alltid! Drar alltid ner allt på golvet, så kan jag dammsuga upp det sen
Annars skulle jag ju behöva dammsuga, dammtorka/skura och dammsuga igen. Jag hatar att dammsuga. Då skurar jag hellre en gång till
Ja, blev lite konstigt! Men vet inte vad jag ska kalla det för annarsJaha, jag trodde att du menade att du skurade golven innan du dammsög
Dammtorka?Ja, blev lite konstigt! Men vet inte vad jag ska kalla det för annars
Fast jag torkar inte bara damm. Det gör jag INNAN jag skurar ytorna.Dammtorka?