Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså VARFÖR lät jag dem leka i tjärnen i skogen :banghead::o:D
lerbad.jpg

Gah blir galen på mina grannar med sina Tibetanska Spaniel hanar. Har tidigare sagt till ägarna att dom får INTE hundarna släppa fram sina hundar till mina då 1: Fenna blir rädd när hundar bara flyger på henne när hon inte vill hälsa. 2: Corinne blir tokig på oförskämda hanar och gillar inte hanar i överlag.
Endå har dom släppt fram sina hundar då dom bokstavligen har noll koll men ägarna tycker det är bra för då kan dom ju "hälsa och bekanta sig", trots att mina hundar inte vill.

Idag på morgonen mötte jag dom inne på gården så jag bad mina hundar sitta och vänta tills dom hade gått in, då skriker tanten "är det inte bättre att dom får hälsa, mina hanar blir tokiga om dom inte får hälsa". För ägaren har det sååååå jobbigt när vi möter varandra, synd för henne för jag har inga problem med våra möten.
Japp hennes hanar blir tokiga, dom slåss emellan (vi snackar att man typ får dra isär hundarna när dom slåss) bl.a. eftersom dom blir galna när dom ser andra hundar och då tror ägarna att lösningen är att låta dom hälsa på varje hund dom möter som deras hundar blir helt extas över, otrevliga är hundarna också mot tikar och bara tror man kan hoppa på tikarna där bak hur bäst man vill.
Deras ena hund har även bitit mig tidigare när jag försökte undvika att den skulle gå fram till Corinne när hon var i höglöp (Whippet/Tibetansk Spanielvalpar med bristande mentalitet låter ju väldigt lockande). :meh:

Alltså ibland känns det som om man får bättre kontakt med stenar en med vissa hundägare.

Du bor inte i Linköping? det låter precis som en granne vi hade när vi bodde i Berga. Jäkligt skälliga var de också, både när de var inne och ute.

Idag känns det nästan som att allt är tillbaka till det vanliga. Gick en 620 meter lång morgonrunda. Aysu var glad, gick jättefint(!) och var bara lite trött i slutet. Hon travade några steg också. Nu var det inte "försök till trav" som tidigare utan några riktiga travsteg, även om hon haltade. I skritt gick hon bra och stabilt, ingen passgång heller vilket jag ser som ett gott tecken. Ska ta samma lilla runda ikväll också. Får se hur långa de andra promenaderna blir.

Idag känns det nästan som att allt är tillbaka till det vanliga. Gick en 620 meter lång morgonrunda. Aysu var glad, gick jättefint(!) och var bara lite trött i slutet. Hon travade några steg också. Nu var det inte "försök till trav" som tidigare utan några riktiga travsteg, även om hon haltade. I skritt gick hon bra och stabilt, ingen passgång heller vilket jag ser som ett gott tecken. Ska ta samma lilla runda ikväll också. Får se hur långa de andra promenaderna blir.

Underbart! Hon har tur som har dig till matte :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka