Tyvärr är det redan reservlistan. Annat Huddinge.
Tipsa henne om facebookgrupperna Podengo Friends Sweden och Podengo Sweden
Tror nog hon är med där för hon brukar gå på podengo-träffar. Då har hon säkert sett det redan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr är det redan reservlistan. Annat Huddinge.
Tipsa henne om facebookgrupperna Podengo Friends Sweden och Podengo Sweden
Hur vanligt är det att valparna blir låga efter att ha fått sin 12 veckors spruta?
Inte så vanligt men kan hända.
Tycker nämligen att Floki är lite låg, sover mycket och är inte lika bitsk och vild som vanligt. Äter och dricker dock.
Men fick han sprutan idag på en lördag?
Om de blir trötta så blir de det ganska snart efteråt och det sitter inte i till nästa dag.
Han fick sprutan igår. Då kanske det är något annat på gång då?
Har vi nästan ingen här inne som har tollare? Vill så gärna ha lite fler tollare i mitt instagramflöde
Hur vanligt är det att valparna blir låga efter att ha fått sin 12 veckors spruta?
Jag vet en som blev skitdålig. Diarré länge och fick även en allergichock där ögonen svullnade igen och valpen blev slö.
Det tog ett par dagar innan den repade sig.
Jag vet en som blev skitdålig. Diarré länge och fick även en allergichock där ögonen svullnade igen och valpen blev slö.
Det tog ett par dagar innan den repade sig.
Lyckades ni/polis gripa tjuvarna?Vi har inte bara hundaktiviteter på mitt jobb. Vi hyr ut lokalerna till annat också. För två veckor sen till ett bröllop. Natten inför bröllopet hade vi för första gången inbrott. De tog all sprit samt musikanläggningen som var tänkt till kvällen.
I helgen har vi en annan typ av gäster. Ett tiotal personer som ska på IPO-träning på en stor tjänstekennel som ligger 3 kilometer från jobbet. Det pågår även ett träningsläger med lite blandade hundar. Så ca 20 hundägare och 30 hundar bor på området.
Nu kom tjuvarna tillbaka. De hade väl liiiiite taskig tajming för just som de som bäst höll på att gå igenom den byggnaden som IPO-folket bor i kom de tillbaka från träningen. Med alla hundarna. De möttes mitt i dörröppningen.
Jag tror inte de kommer tillbaka mer på ett tag
Den hunden fick ju dock en allergisk reaktion. Det förekommer såklart, ffa vaccin stimulerar immunförsvaret, och då kan det såklart ta några dagar att återhämta sig.
Men att de bara blir lite låga dagen efter har jag inte hört om, det låter märkligt. Oftast är det samma dag, men de flesta får ju inga biverkningar alls
Lyckades ni/polis gripa tjuvarna?
Spännade! Lova att hålla buke uppdaterat med hur det gårJag har packat en väska till mig, en till hundarna, bäddat iordning bilen, fixat säkerhetsbälte till Karla som ska åka fram och nu håller jag på med lite matsäcksförberedelser. Kl 05 inatt drar vi till Norge! Först ska vi se en av deltävlingarna för uttag till deras landslag (Norgesserien) där både praktikantens matte kör två hundar och min tilltänkta Karla-partner och två av hans döttrar tävlar. Tänkte se om hon är så parningsvillig som hon ser ut mot Fritte här hemma Måndag-tisdag drar vi till ägaren till Frodolfiinas pappa, och går kurs ett par dagar för Jonas G. Jag räknar kallt med att svänga förbi och försöka para Karla på kvällen bägge dagarna, och hoppas att det går så bra att jag slipper stanna längre än till onsdag. Det finns en gräns för hur länge det är mysigt att leva i en trång skåpbil och äta spritköksmat...
Will do! I mån av tillgång till wifiSpännade! Lova att hålla buke uppdaterat med hur det går
Detta var faktiskt hela tre dagar efter sprutan. Hunden lades in och enligt klinik berodde detta på vaccinet.
Besök mitt jobb nästa vecka. Från måndag och 5 dagar frammåt är ett Norskt träningsläger med retivers. Mest labbar men även en del Tollare och några Flattar. Det är stammisar som kommer varje år. Hög kvalité på hundar och träning. Kan vara kul att strosa runt och kika på
Ja jag har för mig de åker på lördagen.Så fram till och med lördag? För jobbar mån-torsdag och fredag är jag väl upptagen med midsommar