Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja den är ful. Det syns egentligen mer nu pga att jag har rakat den, för när han står upp så är det ju bara utsidan det syns på - men hela trampdynan och området runtom är ju svullen så själva trampdynan liksom åkt åt sidan utåt. Galet irriterande, men samtidigt är det skönt om den kan fixa sig självt.@russinbulle Wow ! Vilken bula
Galgo espanol väldigt fina hundar. Finns som både korthår och strävhårIdag på våran runda träffade vi 2 nya hundar,irländsk varghund (som jag är lite av en sucker för) och en ung gal........... någonting (spansk Greyhound) mycket trevliga hundar,dock ville ingen av dom bada med Gissa i kanalen,den unga hunden funderade på om hon var riktigt klok
Så hette den,denna var korthår,6 mån och gulbrindel,men den skulle bli utställningshund,pga dig så frågade jag om den skulle springaGalgo espanol väldigt fina hundar. Finns som både korthår och strävhår
6 månader... då hinner ägarna inse att det är roligare om den får springaSå hette den,denna var korthår,6 mån och gulbrindel,men den skulle bli utställningshund,pga dig så frågade jag om den skulle springa
Berätta mera om kursen o vad ni gör!Jag och Vampyren har varit på patrullhundskurs ikväll och shit vad kul det var!
Det är en sport jag inte ens kikat på tidigare men eftersom jag har en liten dröm om att köra upp henne till patrullhund i tjänst tyckte jag att det var en kul kurs att hoppa på. Instruktören är hundförare i försvaret också så vi får båda delarna även om syftet med kursen i första hand är tävling.
Det var första gången ikväll så största delen var teori.Berätta mera om kursen o vad ni gör!
Dagens positiva nr 1: Pollys njur- och levervärden var perfekta, så inga sviter av huggormsbettet - nu siktar vi på date i midsommar
Dagens positiva nr 2: Skalman har finfina fasta knän, så alltså patellastatus 0/0 Alltid lika nervöst när sådant ska kollas.
Dagens halvpositiva/halvnegativa: Det blir inga kirurgiska ingrepp på Skalmans tå. Idag är tån genomklämt och genomkänd från alla håll och kanter på Kneippens djurpraktik och någonting har ju gått in via trampdynan - men det är rejält inkapslat och tyvärr snedbelastar han trampdynan (det syns på bilden) pga att tån/trampdynan är svullen, men han verkar inte ha ont och det är huvudsaken.
Men att skära upp och leta efter en liten glasflisa/liten tagg eller vad det nu är gör allting mycket värre så vi får helt enkelt avvakta. Gå mycket på mjuka underlag (så lätt här då!), lägga spritomslag 10 min per dag och hoppas det framöver letar sig ut själv - vad som nu finns där. Viktigast är att Skalman själv inte bryr sig ett smack om den bråkiga tån och det gör han inte
Men vackert är det inte Har rakat bulan för att ha koll, vilket nog var dumt för nu blev huden känsligare för stickigt underlag (nyslagen vall tex)
Frågar man Skalman så är det inget aj alls - som tur är
Idag var praktikantens matte här och hämtade honom. Lite gulligt att se dem återförenas efter nästan 6 veckor, lite lustigt att se hans totalt nollställda min när han plötsligt hade två handlers med sig till fåren och inte fattade vem som var viktig att lyssna på och lite sorgligt att se honom titta frågande på mig när han skulle åka härifrån.
Men det är väldigt lugnt och skönt här hemma ikväll (han var lite väl lycklig över Karlas löpdoft), nästan tomt med "bara" 5 hundar. Fridolf firar, så lycklig över att slyngeln inte skulle bo kvar
Jag tänker att valpkullen kommer se till att det blir lagom trångt i soffan ocksåKan ju skicka min slyngel så småningom så att det slipper bli tomt.
Helt plötsligt så är det en husalf som har flyttat in i huset. (Jag tänkte mig att öronen skulle stanna nere i och med att dom är enorma.) Han är dock inte så bra på att städa, så jag undrar om man kan byta ut husalfer mot lydigare modeller?
Jag tänker att valpkullen kommer se till att det blir lagom trångt i soffan också
Bättre du tar med dig slyngeln och kommer tillsammans, det är ju ni som ska vara team ihop!