Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag på våran runda träffade vi 2 nya hundar,irländsk varghund (som jag är lite av en sucker för) och en ung gal........... någonting (spansk Greyhound) mycket trevliga hundar,dock ville ingen av dom bada med Gissa i kanalen,den unga hunden funderade på om hon var riktigt klok :D

Ja den är ful. Det syns egentligen mer nu pga att jag har rakat den, för när han står upp så är det ju bara utsidan det syns på - men hela trampdynan och området runtom är ju svullen så själva trampdynan liksom åkt åt sidan utåt. Galet irriterande, men samtidigt är det skönt om den kan fixa sig självt.
Snabbt kom den med. Veterinären trodde den funnits en längre tid då han snedbelastat tramdynan så det syns tydligt, men dagen före utställningen (alltså 2:a juni) så slipade jag klor och alla tår var fina. Sista utställningsdagen (5:e) så var det svullet ! Skumt och irriterande. Är dock glad att Skalman själv inte bryr sig. Däremot så syns ju såret fortfarande (även om det läkt ihop lite) där något måste ha gått in underifrån - men vad kanske jag får se framöver....om jag har tur :meh:

Idag på våran runda träffade vi 2 nya hundar,irländsk varghund (som jag är lite av en sucker för) och en ung gal........... någonting (spansk Greyhound) mycket trevliga hundar,dock ville ingen av dom bada med Gissa i kanalen,den unga hunden funderade på om hon var riktigt klok :D
Galgo espanol ;) väldigt fina hundar. Finns som både korthår och strävhår

Jag ska visst till årets största vinthundsutställning trots allt. Ska inte anmäla Ebrah, så folk tycker väl att jag är galen. Däremot ska jag visa en av mina absoluta favorithanar :love: Matte vill visa upp honom lite för folk men jobbar ena dagen, så jag ska åka dit med honom, ställa ut och passa på att spana efter andra hundar att tycka om.

Blir kul att sitta bland hanhundarna också, vanligtvis ser jag inte mycket av dem. Det kommer vara med ca 200 salukis, så det blir lite svårt att hinna titta närmare på precis alla (även om jag gör mitt bästa för att lyckas de gånger jag åker dit).

Idag var praktikantens matte här och hämtade honom. Lite gulligt att se dem återförenas efter nästan 6 veckor, lite lustigt att se hans totalt nollställda min när han plötsligt hade två handlers med sig till fåren och inte fattade vem som var viktig att lyssna på och lite sorgligt att se honom titta frågande på mig när han skulle åka härifrån.

Men det är väldigt lugnt och skönt här hemma ikväll (han var lite väl lycklig över Karlas löpdoft), nästan tomt med "bara" 5 hundar. Fridolf firar, så lycklig över att slyngeln inte skulle bo kvar :laugh::up:

Jag och Vampyren har varit på patrullhundskurs ikväll och shit vad kul det var!
Det är en sport jag inte ens kikat på tidigare men eftersom jag har en liten dröm om att köra upp henne till patrullhund i tjänst tyckte jag att det var en kul kurs att hoppa på. Instruktören är hundförare i försvaret också så vi får båda delarna även om syftet med kursen i första hand är tävling.

Jag och Vampyren har varit på patrullhundskurs ikväll och shit vad kul det var!
Det är en sport jag inte ens kikat på tidigare men eftersom jag har en liten dröm om att köra upp henne till patrullhund i tjänst tyckte jag att det var en kul kurs att hoppa på. Instruktören är hundförare i försvaret också så vi får båda delarna även om syftet med kursen i första hand är tävling.
Berätta mera om kursen o vad ni gör!:)

Berätta mera om kursen o vad ni gör!:)
Det var första gången ikväll så största delen var teori.
På plan började vi med att belöna upp figuranten (vi figgade varandras hundar) och provade lite olika belöningstyper för att tända hundarna riktigt ordentligt.
Vi är bara fyra stycken och vi har helt olika typer av hundar så det var väldigt nyttigt och roligt att hinna "prova" de andras hundar.
Nästa gång är planen att vi ska börja hitta dold figurant (ljud).

Dagens positiva nr 1: Pollys njur- och levervärden var perfekta, så inga sviter av huggormsbettet - nu siktar vi på date i midsommar :)

Dagens positiva nr 2: Skalman har finfina fasta knän, så alltså patellastatus 0/0 :D Alltid lika nervöst när sådant ska kollas.

Dagens halvpositiva/halvnegativa: Det blir inga kirurgiska ingrepp på Skalmans tå. Idag är tån genomklämt och genomkänd från alla håll och kanter på Kneippens djurpraktik och någonting har ju gått in via trampdynan - men det är rejält inkapslat och tyvärr snedbelastar han trampdynan (det syns på bilden) pga att tån/trampdynan är svullen, men han verkar inte ha ont och det är huvudsaken.
Men att skära upp och leta efter en liten glasflisa/liten tagg eller vad det nu är gör allting mycket värre så vi får helt enkelt avvakta. Gå mycket på mjuka underlag (så lätt här då!), lägga spritomslag 10 min per dag och hoppas det framöver letar sig ut själv - vad som nu finns där. Viktigast är att Skalman själv inte bryr sig ett smack om den bråkiga tån och det gör han inte :)
Men vackert är det inte :( Har rakat bulan för att ha koll, vilket nog var dumt för nu blev huden känsligare för stickigt underlag (nyslagen vall tex)

AJ!! :crazy:

Frågar man Skalman så är det inget aj alls - som tur är :):)
Men jag vill inte att han ska ha en bula där.....:arghh: nu har vi börjat göra en gosestund varje kväll där Skalman ligger på rygg och myser medan jag håller en dyngsur bomullstuss med alsolsprit runt hans tass/tå. Undrar bara hur många veckor vi ska få göra det innan det ev öppnar sig.....

I går var mitt pälsmonster EXTREMT billig. Så billig att hade jag haft batteri i telefonen hade det åkt ut en annons på blocket :meh: (ironi, bäst förtydliga :angel:)

Vi sov kvar i båten i går kväll. Eftersom det pågår byggprojekt = hälften av durkarna öppna fick hunden sitta på fördäck.
Matte tyckte lite synd om hunden som fått sitta ganska länge på fördäck så matte tänkte hunden kan få springa lite på kvällskissen (inhägnat område). Snäll matte

Hunden är jätteglad komma av båten och springer iväg över bryggan och iland. Matte ser hund försvinna bakom en icke-sjösatt båt ner mot vassen..................................och hunden är borta. Totalt helt jävla borta O_oO_oO_oO_oO_o (nu var det ju skymning och då har matte syn som en mullvad)

Ropar på husse att hunden är BORTA du får komma NUUUUUU. Jag var helt övertygad att hunden sprungit ut i vassen och drunknat (nej alltså jag vet ju att han tar sig upp där men paniken satte in)
Husse går ut så långt det går för att se om det ligger en hund i vassen medans matte springer upp till klubbhuset. Ser en person (visade sig vara J men det såg inte matte med sin mullvadsyn) och ropar "har du sett en hund??????"
J svara "nej, har han rymt......eller vänta han står här!"

Där står en mycket lyckligt hund och undrar lite förvånat vad matte tjoar om :confused:
Kallar in hund och skickar ner hund till husse. Lycklig hund springer lite till. Jävlar vad den hunden kan springa. ( Funderar på fråga uppfödaren om hon är säker det bara var två storpudelhanar involverat i tillkomsten. Kan det inte varit nån typ av vinthund lurandes i en buske också?)

Matte tror givetvis att husse håller fast hund när han kommer fram, men husse måste hämta något i bilen.
Bara det att hund är törstig av allt springande, så vad gör hund? Jo han går ner i vattnet vid jollerampen för att dricka. Men man kan ju inte ställa sig i kanten om man ska dricka, man måste gå ner HELA hunden :wtf:
Det var ungefär där matte börjar fundera på det där med Blocket och Annons och så vidare :cautious:

Men allt är förlåtet när man sen får en blöt (i dubbel bemärkelse) puss :p

När jag kom hem från jobbet igår så hade min man dragit igång med renoveringen ute i hundhuset. Redan nu känner jag hur himla BRA det kommer bli :love: !

19149409_10154822357527582_8887891412986490272_n.jpg

19059274_10154822357677582_3338539651470453782_n.jpg

19105740_10154822357777582_7609947824393146247_n.jpg

19059696_10154822357882582_3805137162720566745_n.jpg

Vår hund är ju världens primadonna som inte alls busar (till min besvikelse, ibland). Sambon brukar skratta när jag mer eller mindre ber henne äta upp en sko eller så, bara för att få henne lite busig.

Men så kom vi hem från utställningen i söndags och jag lade min lilla belöningsväska (innehållande en massa falukorv) på golvet. Igenstängd med dragkedja och funderade inte mer på det. Gick för att vila mig en stund, vilket även hunden hade gjort. Efter ett tag hör jag ett jäkla prasslandes ute i hallen. Där står givetvis min primadonna till hund och hade lyckats 1. Öppna dragkedjan på den lilla väskan. 2. Öppnat påsen med godis utan att tugga i sin någon plast (så vitt jag kunde se)
3. Tuggat i sig all förbannad korv. :p

Jag ropar på sambon att "Hunden har öppnat väskan och käkat all korv". Jag stod såklart helt lyrisk, hoppade runt och var glad över att min hund gjort något dumt. Sambon kollade frågandes på mig :D

Idag var praktikantens matte här och hämtade honom. Lite gulligt att se dem återförenas efter nästan 6 veckor, lite lustigt att se hans totalt nollställda min när han plötsligt hade två handlers med sig till fåren och inte fattade vem som var viktig att lyssna på och lite sorgligt att se honom titta frågande på mig när han skulle åka härifrån.

Men det är väldigt lugnt och skönt här hemma ikväll (han var lite väl lycklig över Karlas löpdoft), nästan tomt med "bara" 5 hundar. Fridolf firar, så lycklig över att slyngeln inte skulle bo kvar :laugh::up:

Kan ju skicka min slyngel så småningom så att det slipper bli tomt. :angel:

Helt plötsligt så är det en husalf som har flyttat in i huset. (Jag tänkte mig att öronen skulle stanna nere i och med att dom är enorma.) Han är dock inte så bra på att städa, så jag undrar om man kan byta ut husalfer mot lydigare modeller?
PypPhKn.jpg

Naw, valpöron! :love:

Jag tänker att valpkullen kommer se till att det blir lagom trångt i soffan också :rofl:

Bättre du tar med dig slyngeln och kommer tillsammans, det är ju ni som ska vara team ihop!

Ja just ja! :laugh:

Det låter helt klart roligare! :love: Jag har blivit riktigt fäst vid honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka