Jahapp, imorgon skriver jag på avtalet. En ny skäggis flyttar in (eller hon bor ju här redan sedan 2 månader men nu kommer hon bo här på riktigt ).
Känns jättekul men också lite läskigt, som alltid för mig när stora beslut tas!
Yes!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jahapp, imorgon skriver jag på avtalet. En ny skäggis flyttar in (eller hon bor ju här redan sedan 2 månader men nu kommer hon bo här på riktigt ).
Kan vi inte ha en Stockholmsträff? Gärna en där jag kan ta med bebis också, och nå via kollektivtrafiken...
Åh jag vill jättegärna! Men min dag är redan uppbokad på Tisdag
Annat förslag på dag? Jag tänkte annars gå på nationaldagsgaloppen så jag är flexibel.
Kan vi inte skapa en ny tråd för stockholmsträff? Känns som att inlägg lätt missas annars? (alternativt tar över hela tråden, vilket kanske är måttligt kul för de som inte vill/kan komma på en träff )
Men greyhoundarna då? Eller har ni ingen fci-kapp alls?320 m. Sverige har inte FCI- kapp, så vi har inte certtider. Tiderna är ointressanta då den ena är en 7-årig sjukpensionär och den andra är gravt skendräktig.
Men den skendräktige förbättrade sig med drygt åtta tiondelar jämfört med för två veckor sedan, så formen är på gång. Dock inte för kapp, för där har hon inte en susning till chans.
Men greyhoundarna då? Eller har ni ingen fci-kapp alls?
Här springer alla samma hundar som inom lc. Sen finns det en till stambok/förening för whippet och grey där dom springer kapp på ungefär samma sätt som i Irland. Så man kan registrera sin whippet inom den vanliga boken under fci och sedan även i den andra (finska greyhoundföreningen).
Så ni kanske har nåt dom motsvarar det?
Tack för info! Här ser det mörkt ut för GRL (greyhoundförbundet) med allt färre starter. Fler och fler hundar ur GRL registreras också i finska kennelklubben, så kanske vi så småningom får fler greyhoubdstarter inom fci. Just nu är det på sin höjd någon enstaka start då och då. Whippetar däremot finns det massvis av.Hundkapp är en väldigt liten sport i den svenska whippetvärlden så de tävlar under samma förbund som greyhound (och alla andra vinthundsraser som kör kapp), Svenska hundkapplöpningssportens centralförbund - SHCF. Vi har ingen FCI-kapp alls. Det pågår dock arbete med att introducera det, men då måste det till ett samarbete med SHCF eftersom det är de som har banorna.
Svenska hundar kan dock ha licens för FCI-kapp. Den kan man ansöka om från Svenska vinthundsklubben om man har både SHCF-licens och lure coursing-licens. Men för att springa FCI-kapp så måste man i dagsläget tävla utomlands.