Nu har vi varit hos fysioterapeuten
Det blev ett väldigt långt besök eftersom det egentligen inte fanns tid för oss, utan Aysu klämdes in i små luckor här och där, tex när någon patient behövde rastas, eller när någon var inkopplad på behandling där fysion inte behövde vara aktiv utan "bara hålla koll".
Iaf, en ny genomgång blev det såklart, eftersom hon ville veta precis hur Aysus knäskada påverkat resten av kroppen. Varenda muskelfäste, varenda muskel, varenda led kollades igenom och resultatet antecknades i vanlig ordning.
Aysu har såklart tappat extremt mycket muskler i det skadade benet, samt har tappat muskler lite kors och tvärs i kroppen (tror det var 2-3 små områden som var ojämna) pga snedbelastningen. I övrigt var hon förvånansvärt fin i kroppen och saker som fysion verkligen trott att skulle vara påverkade var tvärt om i utmärkt skick. Så tja, jag hade lyckats bra med att hålla henne i riktigt fint skick innan skadan skedde iaf, vilket såklart känns bra. Hade hon varit sämre innan hade hon påverkats mycket mer nu än vad hon har gjort.
Knät var dock mycket svullet, fortfarande. Efter försiktig elektroterapi och lite ultraljudsbehandling så var svullnaden nästan helt borta. Jag älskar verkligen elektroterapin, den ger alltid sådana enorma och positiva effekter!
För att försöka hålla allt i ett ok läge nu till nästa besök så ska jag kyla knät varje kväll, pga svullnaden. Hon ska också gå så mycket som möjligt, men såklart inte mer än vad veterinär sagt att är ok. Just nu ligger hon i sängen och får knät kylt under tiden jag skriver det här inlägget. Hon är för trött för att orka klaga (och jag svimmar snart av trötthet men behövde skriva ner allt någonstans för att minnas till imorgon).