Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Senare hjälpte dock den tävlingen mig att se en miljard olika saker som vi behövde träna på, och som varit till fördel även i min träning och tävling med Aysu och Ebrah. Alltid något :p

Haha ja, uppenbarligen behöver vi träna med MH-spöken bredvid som störning! :rofl:
Får dra med mig regnponcho och brillor till klubben nästa gång och tvinga nån att spöka ut sig och stå bredvid. :D

Tonto blev godkänd!
ina_dance5.gif

Aysu blir verkligen bättre och bättre hela tiden.
Benet är finare, knappt uppsvällt längre. Tempen varierar lite men inte oroväckande mycket. Hon går bättre och bättre för varje gång vi är ute. Såren har helt slutat vätska sig (vid ett skavsår fick jag klippa bort lite död hud och tvätta rent tidigare idag. Mycket otrevligt, men det blev bra av det!).

Har dessutom fått tid till fysioterapeuten på måndag. Det känns perfekt. Hon fick även gårdagens röntgenbilder på mail och svarade "Men det ser ju jättebra ut!" så jag vågar nästan vara positiv nu.

Filmade lite ikväll, när vi kom ur morsans sambos bil (han var snäll nog och körde oss både till och från morsan så att vi skulle kunna umgås lite).
https://www.instagram.com/p/BU40C3ehCtq

Tontos uppfödare är ju instruktör för patrullhundsutbildning och hon lovade precis att vi ska få komma hem till henne och träna lite extra så fort hon kommer hem ifrån lägret hon håller i veckan som kommer. :laugh: Lyx! Så kan jag ta med lillskiten så att han får börja tidigt också. :angel:

Benet är finare, knappt uppsvällt längre. Tempen varierar lite men inte oroväckande mycket. Hon går bättre och bättre för varje gång vi är ute. Såren har helt slutat vätska sig (vid ett skavsår fick jag klippa bort lite död hud och tvätta rent tidigare idag. Mycket otrevligt, men det blev bra av det!).

Har dessutom fått tid till fysioterapeuten på måndag. Det känns perfekt. Hon fick även gårdagens röntgenbilder på mail och svarade "Men det ser ju jättebra ut!" så jag vågar nästan vara positiv nu.

Filmade lite ikväll, när vi kom ur morsans sambos bil (han var snäll nog och körde oss både till och från morsan så att vi skulle kunna umgås lite).
Vad härligt att höra @RedChili Jag har tänkt mycket på er och håller tummarna för fortsatt bra läkning!

Happ, då var tävlingspremiären avklarad.
Och den lämnade ju en del att önska...

Vädret: Ihållande duggregn. Våt mark med tusen intressanta dofter.
Domare: Utklädd i gigantisk, mörk regnponcho med huvvan uppe och... stora solglasögon?
Lasses min: O_o O_o O_o

Vi gjorde vår sämsta linförighet någonsin. Någonsin. Nog för att han ibland pendlar eller blir för het och därför tränger, men det här var ju skrattretande. Ögonen gick till domaren flera gånger, nosen i backen och han var inte med mig alls. Uppvärmningen gick hur fint som helst. Happ. Pannkaka.

Lasse la fokus på domaren flera gånger, så resten gick helt enkelt "sådär". Det var svårt att få med honom igen men vi kämpade på. Fick lägga på dubbelkommando i apporten vilket inte alls var oväntat, men han la den vid mina fötter och gjorde ett bra avslut. Betyget blev 0, "genomför ej moment"? :confused: Räknade givetvis med en hel del avdrag, men 0? Jaja.

Hindret stod precis bredvid tävlingsledarens låda där apportbockar och lite annat låg, så Lasse var ju inte sen med att sticka dit istället för att sätta sig i fotposition hos mig efter hoppet. :cool:

Summa summarum: ett resultat man kanske inte skryter med. :angel:

Nog för att jag gick in för att det skulle vara en träningstävling för oss och att jag var nöjd med "bara" ett godkänt resultat, men det här? Alltså herregud. :rofl:

Jaja, bara att rycka på axlarna och komma igen.
Det där är anledningen till att jag troligtvis aldrig kommer starta lydnad med min galning! :p

Fast hos oss vet jag ju att det är jag som är problemet.. matte är konstig = då kan man spana in allt annat istället och stänga av öronen! :rofl:

Happ, då var tävlingspremiären avklarad.
Och den lämnade ju en del att önska...

Vädret: Ihållande duggregn. Våt mark med tusen intressanta dofter.
Domare: Utklädd i gigantisk, mörk regnponcho med huvvan uppe och... stora solglasögon?
Lasses min: O_o O_o O_o

Vi gjorde vår sämsta linförighet någonsin. Någonsin. Nog för att han ibland pendlar eller blir för het och därför tränger, men det här var ju skrattretande. Ögonen gick till domaren flera gånger, nosen i backen och han var inte med mig alls. Uppvärmningen gick hur fint som helst. Happ. Pannkaka.

Lasse la fokus på domaren flera gånger, så resten gick helt enkelt "sådär". Det var svårt att få med honom igen men vi kämpade på. Fick lägga på dubbelkommando i apporten vilket inte alls var oväntat, men han la den vid mina fötter och gjorde ett bra avslut. Betyget blev 0, "genomför ej moment"? :confused: Räknade givetvis med en hel del avdrag, men 0? Jaja.

Hindret stod precis bredvid tävlingsledarens låda där apportbockar och lite annat låg, så Lasse var ju inte sen med att sticka dit istället för att sätta sig i fotposition hos mig efter hoppet. :cool:

Summa summarum: ett resultat man kanske inte skryter med. :angel:

Nog för att jag gick in för att det skulle vara en träningstävling för oss och att jag var nöjd med "bara" ett godkänt resultat, men det här? Alltså herregud. :rofl:

Jaja, bara att rycka på axlarna och komma igen.

Du ska INTE få en nolla om hunden utför hela momentet förutom ingången. Står i bedömningsanvisningarna.
Surt med så mycket störning men nästa gång har ni säkert både väder och domare med er :) nu är ni inte debutanter längre :D

Den lilla svarta har helt klart gått in i höglöp eftersom mupphunden helt slutat att försöka jucka på henne. Nu tycker han bara att hon är jobbig.

Sen blev jag just av med en halv Subway-macka. Det ringde på dörren och ena hunden hälsar glatt medan den andra försvinner för att (tror jag) tuggar på ett ben hon hade. Men när jag går tillbaka in i rummet hittar jag misstänkta spår av sallad men inget spår av min macka. Första gången hon snott något, jäkla skithund. Jag får väl se vad hennes mage säger om en BMT med Chipoteldressing. Min mage är i alla fall fortfarande hungrig.

Jag håller tummar och tår och blir glad för alla rapporter om utvecklingen i rätt riktning.

@BornAgain Kan jag förresten ha sett dig med hund förra lördagen precis utanför Grimstaskogen? Jag mötte nämligen en människa med podengo när var ute och joggade, men kom mig inte för att hälsa. Annars finns det ytterligare en podengo i området. :)

@BornAgain Kan jag förresten ha sett dig med hund förra lördagen precis utanför Grimstaskogen? Jag mötte nämligen en människa med podengo när var ute och joggade, men kom mig inte för att hälsa. Annars finns det ytterligare en podengo i området. :)
Jag joggar inte, men det finns flera Podengo ute hos oss. En Grande som är ett blocket-fynd (helt underbar, den skulle jag kunna stjäla), en liten släthårig i Vällingby, Åsa som föder upp små släthår i Bromma, en liten strävhår i Åkeshov samt ett par hundar ur en kull Podengo-chi. Och det är bara dem som jag träffat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka