Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä testa du att mata i Lasse det när maken kommer :). Om inte Lasse äter kanske du kan låtsasmata katten med det, då kanske han blir intresserad, skrutthunden ;) :D !

Ja till och med katter brukar gå bra att få i sparris!

Det fick bli baconinlindad sparris till middag... :meh: :o /kräsna hunden

Några stänger fick jag i honom iaf! Han är ju pigg och glad, när är den "kritiska" timmen med olämpliga ben? Vi ska ju tävla imorrn. :crazy:

Det fick bli baconinlindad sparris till middag... :meh: :o /kräsna hunden

Några stänger fick jag i honom iaf! Han är ju pigg och glad, när är den "kritiska" timmen med olämpliga ben? Vi ska ju tävla imorrn. :crazy:
Det beror på hur snabbt matsmältning han har. Men du borde se benen redan imorgon, efter ca 24 timmar.
Och blir han dålig på nåt sätt (ont i magen, kräks, hängig) så åker du in till veterinär.
Förhoppningsvis och förmodligen kan ni tävla utan problem imorgon :).

Sparris beställd av maken som är på väg hemåt! :up: Han är dock inte hemma förrän om nån timme eller två, är det lönlöst då?

Som någon med tyvärr lite erfarenhet med detta; i de flesta fallen går det faktiskt bra. Med sparris rekommenderar jag att blanda upp det med något annat de tycker om. Ev. dela dom i mindre bitar så det smugglas in lite. Nog aldrig för sent att ge dom lite sparris att äta efter ätet kokt/grillat ben.

Även om det oftast slutar bra så ska man INTE ge kokta ben såklart, men försöker mildra oron. :)

Vissa människor kan man hålla på att rätta varje gång man ses och trots det, säger de fel/frågar nästa gång man ses igen :p

Råkade ofta på ett par där kvinnan alltid sa "vad fin hon är", om Riley, och jag påtalade var gång att "ja, visst är han". Spelade ingen roll för Riley blev en "hon" nästa gång vi sågs igen :p
Här är samma fast om Mamma Mu. Alla tror att hon är en han. Svärfar säger ännu han efter 9,5 år och tre valpkullar :grin:

Som någon med tyvärr lite erfarenhet med detta; i de flesta fallen går det faktiskt bra. Med sparris rekommenderar jag att blanda upp det med något annat de tycker om. Ev. dela dom i mindre bitar så det smugglas in lite. Nog aldrig för sent att ge dom lite sparris att äta efter ätet kokt/grillat ben.

Även om det oftast slutar bra så ska man INTE ge kokta ben såklart, men försöker mildra oron. :)

Fick linda in sparrisen med bacon så gick det i. :D Nej, jag ger förstås alltid endast råa ben. Men den där mattjuven till katt alltså... :cautious:

Labben är bara för go när jag har såna dagar som idag (dvs skitdagar måendemässigt, både fysiskt och psykiskt). Han håller sig nära mig, ligger intill mig och han ser bekymrad ut och hämtar sina mjukisdjur och lägger i mitt knä - för han tycker de är roliga och när jag då måste le mot honom blir han nöjd :love:.

Gripa verkar kommit in i höglöp.. Står stilla och lyfter svansen och Viggo försöker klättra på henne :angel:

Är ändå ganska lugnt hemma. De kunde rastas tillsammans sålänge man har koll. Han är ändå kontaktbar. Vi får väl se hur det blir om någon dag..

Vi passade på att träna lite när vi var uppe hos hönsen. För inte alls längesen så var hon helt galen däruppe och for runt burarna om man lät henne. Har vid två tillfällen nu haft på kopplet och platsat henne utanför varje bur när jag gett dem mat och vatten. Och vips så kan hon fokusera på annat. Hon är så lätt samtidigt som hon är så mycket hund. Ruskigt rolig att träna med verkligen. Lär sig snabbt som satan, på gott och ont :D

Snart 7 månader!

Bentley är totalt utslagen och sover som en stock på soffan. Inte för att vi gjort något idag, tvärtom har det varit en vilodag eftersom det var spårkurs igår, jag ska kolla upp ett elitspår inför tävling imorgon och det garanterat blir spår till Bentley då och vi har appellkurs på söndag. Nä, när jag lite förstrött knådade hans nacke nu ikväll kom han på att han ville ha en ordentlig massage. Han flyttade sig närmare, bytte ställning så att jag skulle komma åt överallt och pussades lite mellan varven. Väldigt rart när han gör så med tanke på att han inte direkt är någon klängig kelhund. Så naturligtvis föll jag till föga. Jag undrar om jag också kan få en helkroppsmassage på det viset? :idea:

Så var de bara fyra....
I dag åkte Criga till nya ägaren.
Det känns jättebra! Processen har fått tagit tid. Vi har haft kontakt i nästan ett år och haft diskussionen om Criga i 4 mån. Hon är i helt rätt händer och hem :heart

Gripa verkar kommit in i höglöp.. Står stilla och lyfter svansen och Viggo försöker klättra på henne :angel:
Samma här, även om jag tycker att det är lite tidigt för höglöp. Hon började blöda för 8 dagar sen.

Hanen har varit intresserad när de är utomhus hela tiden, så det är ingen indikation. Nu börjar han istället bli irriterad på hennes ständiga flirtande och riktigt sur när hon inte respekterar att han ligger ner. :D

Tre veckor utan träning verkar vara droppen för Tinja. Hon är helt crazy i lägenheten, ska klättra upp på mig, på skrivbordet, slänga sina leksaker överallt.. Eller så har hon bara något nattryck :rofl:

Äntligen verkar det gå åt rätt håll med Aysu igen! Igår kräktes hon, hade något höjd temp och jag oroade ihjäl mig igen. Tror att jag efter att ha kommit hem pratade med de på Strömsholm tre gånger... (en gång var visserligen bara för att prata röntgenplåtar, men ändå) Nu däremot är det bättre.

Jag hade sårvårdsprodukterna bredvid sängen, för att snabbt kunna göra rent även under natten om det behövdes. När jag började göra rent allt, direkt efter att ha vaknat, så noterade jag att svullnaden på tassen är nästan borta. Nu ser tassen ut som en tass igen, inte som en uppsvälld ballong. Tänk att det kan vara så underbart bara att känna på knotiga, långa tår ordentligt! Såret uppe på benet vätskar sig nästan inte alls nu och hon använder åter igen benet när hon går, om än inte riktigt lika bra som i början av veckan, men helt klart en förbättring från igår!

Den här dagen ska ägnas åt att vila (och motionera Ebrah). Jag har för första gången på länge INGET inbokat alls som innebär att åka iväg någonstans och förhoppningsvis gör det att jag kan samla lite energi igen. Likadant imorgon, sedan på måndag blir det jobb och med lite tur ett första fysioterapeutbesök. På tisdag ska det firas födelsedagar och ätas tårta :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka