@machafuko Oj så krångligt allt blivit. Det är ju så mycket lättare när man går in i ett förhållande med sånahär saker redan utredda och "godkända" (i brist på bättre ord). För er handlar det väl om vad som blir viktigast. Att ha den hunden du vill ha eller den här sambon... helt enkelt. Alternativt att ni kan snacka er ur denna situation och någon ändrar sig. Men ja. Det låter inte som en rolig situation.
Och jag tycker f.ö. inte att det gå att jämföra med andra intressen som inte involverar en levande varelse som bor i ens hem. Jag skulle aldrig acceptera att sambon helt emot min vilja tog in marsvin, katter eller random ointressanta hundar i vårt gemensamma hem. Då får han (eller jag) helt enkelt flytta till eget. Att jag bara ska acceptera det för att det är hans intresse låter helt jädra absurt. Det inkräktar ju på mitt liv hela tiden.
Precis det jag menar, tack! Din stöttning har varit underbar sedan från början. Vi får se hur det tar sig. Ska fortsätta att snacka med sambon om det och hoppas det reder ut sig på något vis. Jag har ju verkligen pendlat från dag till dag om jag tycker att hon är "alldeles lagom" eller för lite. Det är så himla svårt när man knappt själv vet in eller ut längre.