Unikt att föda utan epidural?

Sv: Unikt att föda utan epidural?

Jag räknade ut för ett tag sen att Jerseyko skulle hinna få ut runt 30 barn under tiden som det tog för min dotter att komma ut, så det kan vara väldigt olika:D
:rofl: :bow: härligt att du räkande på det.
Så varning för Skogstomtens oseriösa sida igen nu, men Jerseyko och Tarantino och jag är väl rätt korta, kanske det är därför det gott så fort? kort väg ut för barnet :angel:
Nej jag är inte seriös, som vanligt. :crazy:

Är detta en normal fortskridning eller följde den hela min förlossnings mönster?:p
Vad är helt normalt egentligen? förlossnignarna verkar ju kunna ta rätt olika vägar, utan att det är direkt fel för den skull :laugh:

Krystade en timme med första barnet, någonstans under en kvart med andra.

Jag blir lite sugen att testa utan bedövning när jag läser det. Jag låg 50 min med total bäckenbottenbedövning. Det borde gå snabbare andra gången och utan bedövning... Får jag ut ungen på 15 minuter borde jag klara det :p Är ju trots allt lite nojig att bli värksvag, jag är 2 år åldre och i sämre form...

En fråga till er andra:
Ang krystvärkar.
Hur gick förloppet för er fullt öppen --> börja krysta?

Mina krystvärkar kom med det samma båda gångerna när jag var helt öppen. Jag tror söt-Moa har en seg-gen helt enkelt. Hon ville att det skulle kännas rejält för dig ;)

haha, ja så kan det vara! jag är rätt lång så det stämmer här:D

Vindvissla: ja jag tror tyvärr du har rätt, barnmorskans kommentar nån minut efter att moa äntligen kommit ut var ju att hon hade väldigt bestämda ögon!:crazy: Får höra titt som tätt från folk att hon kommer bli en riktig vilding så det kanske stämmer:D med tanke på att hon nästan kryper redan med.. hon vet vad hon vill.
Skadeglädje på ungen redan innan den är ute.. HUVVA!:eek:

Jag tror hon var sur över att fått ha blitt klämd i kanalen så länge, hon var rejält svullen i hela ansiktet - då hade jag med vart sur :D

Senast ändrad:

:rofl: :bow: härligt att du räkande på det.
Så varning för Skogstomtens oseriösa sida igen nu, men Jerseyko och Tarantino och jag är väl rätt korta, kanske det är därför det gott så fort? kort väg ut för barnet :angel:
Nej jag är inte seriös, som vanligt. :crazy:

Vad är helt normalt egentligen? förlossnignarna verkar ju kunna ta rätt olika vägar, utan att det är direkt fel för den skull :laugh:

haha tro mig, efter den öppningsfasen tyckte jag att jag förtjänade att ungen skulle fara ut som en kanon efter en liten fis bara:rofl:

haha det sa de på BB med, då kontrade jag med en trött svart blick och : -jaså ska det bara ta tre dagar då eller??!!:mad::D

Stämmer inte på mig. Jag är närmare 1.80 och sista förlossningen gick jag från 4 cm till bebis i famnen på 40 min. :D

Åh jag minns inte exakt och orkar inte leta efter papper mitt i natten. Inte flera dagar iaf, tyvärr... ;)

Vattnet gick ca 03 och värkarna började efter det. Han är född 09:27. :)

Det lät ju som en smidig det med!!

haha ni skulle hört vad syrrans kille svamlade på fyllan på påsk, han började plötsligt prata om bullfi**or, att det är lättare att föda barn då för då blir det som en rutchkana ut:rofl:
Jag får ta och odla mig en sån till nästa gång:D

Ja jag klagar inte!

Jag måste nog plugga på om bullfittor för jag förstår inte hur den ska kunna fungera som rutschkana...

Men förlossning är något jag ser fram emot att genomgå igen. Den smärtan är något helt annat. Jag måste berätta, hade lite molande värk nere i magen för ett tag sen, den påminde lite om värkarna och jag blev så nostalgisk att jag fick tårar i ögonen. Larvigt kanske men jag tyckte att det var så roligt att föda barn.

Vad gullig du är :love:
Samtidigt som jag tycker du (och er andra) är helt knäpp som ser framemot en till förlossning så kan jag ju inget säga om det eftersom jag inte själv har upplevt en. Jag kanske också sitter här om en månad och vill göra om det men efter 4 timmars sömn i natt och en dy-blöt kudde så känns det osannolikt.

Tycker synd om min man som är så trött att ögonen går i kors och ska upp före fem och som får trösta mig halva natten.

Jag brukar skoja om att de två sista gravidveckorna är lika långa som resten av graviditeten för att man ska se fram emot förlossningen. Jag var också orolig mot slutet när det började bli verkligt. Samtidigt som jag mådde så dåligt. Så det var skönt när det drog igång. Man får massor av hormonpåslag/adrenalin och reagerar inte riktigt... normalt eller hur jag ska säga. Sen längtar man så förbaskat efter lillskrutten också så man tänker: äntligen!

Samtidigt som jag skulle vilja ha en förlossning nu på en gång för att få det överstökat så vill jag helst att den dröjer till maj som det är tänkt så att jag kan förtränga det otäcka ett tag till - jag vet inte om jag fixar det här. Jag har kännt mig lite peppad av denna tråd men just nu sitter jag i ett hål. Känner mig sååå liten.
Många säger som du att sista tiden är jobbig för att man ska längta till förlossningen så jag får väl hoppas att denna sista månad blir olidlig.

En fråga till er andra:
Ang krystvärkar.
Hur gick förloppet för er fullt öppen --> börja krysta?
Jag trodde att när man var fullt öppen skulle krystvärkarna komma i princip omedelbart, men det blev ju inte så alls..
kl 17 var jag öppen helt, kl 19 blev det ett rejält tryck neråt, men hon var fortfarande för högt upp i kanalen så jag fick stå upp med det där bordet/ varva med att stå på knä i sängen.
Fick stå så till 21 då jag fick krysta stående för att försöka få ner henne (hela tiden var jag övertygat av att jag skulle gå av på mitten:D), sen fick jag ÄNTLIGEN lägga mig och krysta "riktigt" vid 23.15 och efter 1 ½ timme var hon ute natten mot lördag.

Är detta en normal fortskridning eller följde den hela min förlossnings mönster?:p

Jag fick krystvärkar när jag var 9 öppen och då satte de mig på en pinnstol för att jag inte skulle krysta :crazy: Men till slut sa jag att jag var tvungen att krysta och då var jag fullt öppen. Från första krystvärken tog det 10 min innan han var ute :D

Jadu, biten från 6 cm till barnet ute gick enormt mycket snabbare med andra barnet än första, trekvart sammanlagt tror jag. Dessutom visste jag precis hur jag skulle jobba med krystvärkarna den här gången så det var bara att ta i och jobba. Jag tror mycket väl du kan klara det utan bedövning :)

Jag fattar inte heller... jag har nog missupfattat vad bullfitta är.... Förklara Comfort, jag kan inte leva i ovisshet!

äh han menade väl att ungen skulle komma ut lätt ur en större mus.

Antar jag:confused:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Förlossningsberättelse Tisdag 27 december på kvällen gick slemproppen och vad jag misstänker är sipper av fostervatten. Onsdagen...
Svar
10
· Visningar
2 015
Senast: Sanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka