Unikt att föda utan epidural?

Sv: Unikt att föda utan epidural?

Alltså bebisarna måste ju känna smärta även inne i magen? Känns inte riktigt schysst med skalpelektroder och sugklockor. Tur att det finns men stackars små bebisar...
Blir det som ett litet hål i huvudet efter skalpelektroden?

Jo, det var bra att vi slapp sugklockan. Han fick dock en skalpelektrod på huvudet och hade några märken efter den, stackars liten.

Får inte alla barn det?

En sådan där som de skruvar fast i huvudet, eller är detta något annat?

Min fick också en sådan.

Är det samma som sattes på min så blev det ett litet sår på huvudet som var kvar länge. de förklarade för mig att det inte gjorde ont på bebis, men visst måste de känna den??

De kanske inte känner smärta i magen ändå då? Men känsel har de ju så känna den måste de ju göra, logiken säger i alla fall det.

Ofta får de väl en skalpelektrod om man har eda eller om ctg inte fungerar som man vill.

en av alla sköterskorna var skitklantig, varje gång hon skulle känna hur öppen jag var slet hon bort elektroden,så 7 gånger satten den om totalt:crazy:
Moa såg ut som en prickig korv när hon kom ut:cry:

Fast det spelar ingen roll tycker jag om bebisarna får lite ont, bättre det än att hjärtljudet ska avta eller att bebisen fastnar.

Visst känner de när de sätter fast elektroden, men det är bättre att ha koll på hjärtljuden så att de vet att allt är bra.
Är nog inte värre för barnet än ett blodprov

Lär ju kännas endel att klämmas ut ur ett alldeles för litet hål också... :p

Lär ju kännas endel att klämmas ut ur ett alldeles för litet hål också... :p

Läste för länge sedan en artikel om att födas var tydligen ett av det mest traumatiska händelserna i sitt liv så det var tur att man inte minns sin egna födelse.
Så det ligger ngt i det du säger ;)

en av alla sköterskorna var skitklantig, varje gång hon skulle känna hur öppen jag var slet hon bort elektroden,så 7 gånger satten den om totalt:crazy:
Moa såg ut som en prickig korv när hon kom ut:cry:

Fast det spelar ingen roll tycker jag om bebisarna får lite ont, bättre det än att hjärtljudet ska avta eller att bebisen fastnar.

:eek:

Stackars lilla Moa :(

Min BM var super faktiskt helt fantastisk :bow:

Barnets hjärtljud går upp när man sätter skalpelektrod enligt bm som jag pratat med. Så visst är det inget som går dem obemärkt förbi. Sen får man avgöra själv om man tycker att det är värt att orsaka den stressen eller ej. Kanske får man bedömma det från fall till fall. De har ju redan ganska mkt adrenalin i kroppen om man säger så.

Personligen känner jag att skalpelektrod inte får sättas på mit barn om det inte anses nödvändigt av ngn anledning. Dvs inte bara "på rutin" som så mkt annat.

Jag vet att de satte en på Gustav men jag var rätt borta under den tiden så jag förstod nog inte riktigt vad som hände :crazy:

När vi var på föräldraträff hos bm så fick vi ju se en sådan och då sa jag att en sådan skulle aldrig sättas på honom, men under förlossningen så försvann det mesta av min egna vilja och jag registrerade ganska lite vad som hände runt mig förutom jag själv och själva förlossningen

Fast tror du att de skulle sätta en utan att det var nödvändigt? Det tror inte jag, känns inte etiskt att göra saker bara för att utan anledning.

De sätter elektroden för att den visar säkrare än ctg.
ctgn registrerade inte alls på mig sista timmarna även att de ändrade dem, så de kom in och trodde att värkarna hade avtagit när det i själva verket gjorde hiskeligt ont!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Förlossningsberättelse Tisdag 27 december på kvällen gick slemproppen och vad jag misstänker är sipper av fostervatten. Onsdagen...
Svar
10
· Visningar
2 015
Senast: Sanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka