Unghäst-VM- Le Lion

Sv: Unghäst-VM- Le Lion

Jaha, då undrar man ju varför inte Fernet ska gå? :confused: Ingen skada efter Breeders hoppas jag.

Nej den är inte skadad. Beror på andra anledningar. Men det är synd, för det är en fin häst. O vore kul att se den i de lite större sammanhangen.

Är de sant att pga sen strykning fick inte Sofia Andler åka ?

Fast Sofia Andler har jag aldrig sett som aktuell på någon lista någonstans? Konstigt egentligen, det verkade ju som om hon hade siktet inställt på det hela året?

*kl*

Jag kanske är blind, men finns det verkligen inga onlineresultat från Lion? :confused:

Jag såg dressyrritten Malin gjorde idag, han kunde inte gått bättre sa Malin direkt efter ritten och var jätteglad! Tog ett gäng bilder på ekipaget, ett kommer upp när som helst på bloggen.

Jag vet att jag skrev från nån tävling tidigare i år, typ Strzegom, att hon nu var kvalad till UVM. Men när jag skrev "inför-UVM"artikeln så fick jag höra den långa listan från förbundet först, och där var hon nog inte med vad jag minns.

Nicke i mål nästan 1 minut över optimaltiden, utan hinderfel. Ska bli intressant att höra vad planen egentligen var, om han inte tyckte det var lönt att rida på efter sina dressystraff? Synd isf tycker jag, så dålig var ju inte placeringen.

Alla svenskar felfria på hinder i båda klasserna. :)

Det finns en lysande förklaring av tänket bakom den ritten i bloggen som legat igång i två veckor och skrivs av hästens ägare!

Jo jag har läst det nu, & även följt bloggen sedan start. Trodde inte han kände av sin vrickning, då hade väl knappast Niklas startat öht, så pass rädd som han naturligtvis är om en sån fin häst. Jag funderade mest över om inte Mister kunde fortsatt klättra i resultatlistan utan de där tidsfelen, eftersom han är en mycket bra hoppare.

Jag tänkte mest högt, var intressant att höra tänket bakom. Så tack för ditt "trevliga" inlägg. :smirk:

Hemma igen! :)

Nej, han kände inte av sin vrickning, men efter den mediokra dressyrpoängen (53 straff) hade han inte i slutstriden att göra och då fanns det ju ingen anledning att jaga på i terrängen. Han gick i alla fall som tåget i terrängen och var lysande i banhoppningen. Tror vi slutade 29a (kan ha fel) och tittar man i efterhand så skulle en terräng inom tiden eller med lite tidsfel kunnat placera ekipaget på en 17e plats så det hade ju inte gjort någon skillnad, ingen topplacering det heller.
Nu väntar en välförtjänt vintervila med lite skogspromenader hemma hos oss, ska bli kul att få hem honom ett tag. :D

Och nu är även jag hemma igen... Det var långt hem kändes det som och det var underbart skönt att lägga sig i sin egen säng inatt!

Vi har haft en fantastik resa även om vi drabbades av lokaltrafikstrejk (som vi fått veta är Frankrikes nationalsport) som gjorde många saker väldigt mycket knöligare.

I Le Lion har vi sett många riktigt fina hästar! Di svenske skötte sig utmärkt. Alla felfria på hinder i terrängen och 4 av 6 startande svenskar var felfria i banhoppningen som annars var väldigt utslagsgivande! Bra jobbat :bow:

Jag har träffat Nyrelski som också var där. Mycket trevlig bekantskap ;) Hoppas vi träffas igen!

Denna gång hade jag med egna finkläder och tur var det eftersom Nicke var så schysst att han delade med sig av biljetterna till supén :bump:

Champagnen var mycket god och när vi gick hade plötsligt mina klackar växt 10cm och blivit väldigt vingliga :confused:
Tur att jag hade Pooh vid min sida som var stadig som en ardenner :angel::rofl:

Det var min lilla rappot från resan och också allt som hände. Tro inte på vad Pooh eller Mrs_L säger, de har lite svårt med sanningen förstår ni :o

Denna gång hade jag med egna finkläder och tur var det eftersom Nicke var så schysst att han delade med sig av biljetterna till supén :bump:

Champagnen var mycket god och när vi gick hade plötsligt mina klackar växt 10cm och blivit väldigt vingliga :confused:
Tur att jag hade Pooh vid min sida som var stadig som en ardenner :angel::rofl:

Det var min lilla rappot från resan och också allt som hände. Tro inte på vad Pooh eller Mrs_L säger, de har lite svårt med sanningen förstår ni :o

Tja, vad JAG har hört så var det inget som helst fel på dina klackar men däremot var intaget av en viss bubbeldryck tämligen stort med påfallande vingel som konsekvens....:angel::devil:

Tja, vad JAG har hört så var det inget som helst fel på dina klackar men däremot var intaget av en viss bubbeldryck tämligen stort med påfallande vingel som konsekvens....:angel::devil:

Dessutom så hjälper tydligen inte höga klackar mot taggbuskar i rumpan om man hukar för mkt. Har jag hört alltså, jag vet inte säkert om det drabbade nån. :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) UNGHÄST-VM FÄLTTÄVLAN, LE LION: De svenska hästarna blev godkända i onsdagens besiktning i franska Le Lion d' Angers. I dag...
Svar
0
· Visningar
662
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) De svenska hästarna blev godkända i onsdagens besiktning i franska Le Lion d' Angers där unghäst-VM i fälttävlan avgörs för...
Svar
0
· Visningar
616
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) På torsdagen gick startskottet för årets unghäst-VM i fälttävlan i Le Lion d'Angers, 30 mil sydväst om Paris. Vid fredag...
Svar
0
· Visningar
662
·
Fälttävlan På torsdag börjar unghäst-VM i fälttävlan i Le Lion d’Angers, Frankrike. Svenska deltagare: 6-åringar Linda Algotsson - Rhegame...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 092
Senast: Hot Shot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar