Unghäst-VM

Sv: Unghäst-VM

olgaklara skrev:
Fast vägrade hon verkligen ut sig??? Det står ju retired och det betyder ju att man avslutar själv!

Eliminated är ju utesluten och man skiljer ju på det utomlands.

Jo men efter ett antal stopp är det väl egentligen samma sak, ser ju bara bättre ut på "pappret" bara.

olgaklara skrev:
Fast nu pratar vi väl iaf om en väldigt rutinerad ryttare som tagit en hel del stora segrar + att han har ridit alla stora mästerskap.

Tycker det är lite dumt att skriva gubbf*n om en sådan ryttare!

Känns lite nedvärderande när man kallar honom för "gubbe" faktiskt

57 år är väl gubbe :angel:

olgaklara skrev:
Fast nu pratar vi väl iaf om en väldigt rutinerad ryttare som tagit en hel del stora segrar + att han har ridit alla stora mästerskap.

Tycker det är lite dumt att skriva gubbf*n om en sådan ryttare!

Känns lite nedvärderande när man kallar honom för "gubbe" faktiskt

Jo, jag tycker nog han verkar vara en gubbe. Som inte verkar tänka så långt heller...det visar väl verkligen inte på att han har rutin (även om han nu har det) att starta en 7-åring i *** så tidigt, med helt ny ryttare (som antagligen rider helt annorlunda än Piia..) Snacka om att pressa hästen. Varför i hela världen måste den gå *** i år?

Värst vad du var känslig idag då. I mina ögon är det en gubbf*n.

aicha skrev:
Jo, jag tycker nog han verkar vara en gubbe. Som inte verkar tänka så långt heller...det visar väl verkligen inte på att han har rutin (även om han nu har det) att starta en 7-åring i *** så tidigt, med helt ny ryttare (som antagligen rider helt annorlunda än Piia..) Snacka om att pressa hästen. Varför i hela världen måste den gå *** i år?

Värst vad du var känslig idag då. I mina ögon är det en gubbf*n.

Fast de rider ju faktiskt hästarna i högre klasser i den åldern än vad man gör i sverige.

Jag försvarar det inte, tycker det är urdumt.

Men tja jag tror nog inte att han inte vet vad han gör även om det nu inte gick bra.

olgaklara skrev:
Fast de rider ju faktiskt hästarna i högre klasser i den åldern än vad man gör i sverige.

Det spelar ju egentligen ingen roll i detta fallet, Kolombia hade ju inte gått ***, det är ju det det handlar om. Och hade Piia startat henne i en *** nu i höst (efter att allt har funkat under HELA säsongen) hade man antagligen inte reagerat, det blir ju en annan grej...iaf för mig.

olgaklara skrev:
Du menar att han utgick på egen begärna efter två stopp??

Eller 3, han kan ju ha stannat på något annat hinder oxå, man är ju ute på det fjärde stoppet nuförtiden.

olgaklara skrev:

Jag försvarar det inte, tycker det är urdumt.

Men tja jag tror nog inte att han inte vet vad han gör även om det nu inte gick bra.

Nja det vet jag ju inte om jag håller med om faktiskt. 5 och 6 åringarna i Sverige går ju på högre nivå än vad dom gör utomlands och det är ju därför kvalen sänks här till nästa år. Sedan tror jag att hade vi haft lika många **/*** tävlingar i Sverige som dom tex har i England (där den aktuella ryttaren bor) så hade säkert fler ridit *** på sina 7 åringar. Men nu har ju inte just den ryttaren gjort det på Kolombia och som sagt tror jag inte ens att hästen är kvalad för en lång *** Jag tror faktiskt inte ens att Piia hade tänkt *** för hästen i år (mina egna spekulationer bara), särskilt inte efter Falkenberg då den var helt slut efter terrängen.

Banned skrev:
Nja det vet jag ju inte om jag håller med om faktiskt. 5 och 6 åringarna i Sverige går ju på högre nivå än vad dom gör utomlands och det är ju därför kvalen sänks här till nästa år. Sedan tror jag att hade vi haft lika många **/*** tävlingar i Sverige som dom tex har i England (där den aktuella ryttaren bor) så hade säkert fler ridit *** på sina 7 åringar. Men nu har ju inte just den ryttaren gjort det på Kolombia och som sagt tror jag inte ens att hästen är kvalad för en lång *** Jag tror faktiskt inte ens att Piia hade tänkt *** för hästen i år (mina egna spekulationer bara), särskilt inte efter Falkenberg då den var helt slut efter terrängen.

Nej självklart. Jag håller med dig. Men 7åringarna brukar gå *** i Tyskland och England.

Och jag tror säkert inte att hon var kvalad för en lång ***, men om hon gått lång ** och en kort *** är hon inte kvalad då??

aicha skrev:
Det spelar ju egentligen ingen roll i detta fallet, Kolombia hade ju inte gått ***, det är ju det det handlar om. Och hade Piia startat henne i en *** nu i höst (efter att allt har funkat under HELA säsongen) hade man antagligen inte reagerat, det blir ju en annan grej...iaf för mig.

Jag håller med , men tror nog att tänket är annorlunda över där. Det var det jag menade

olgaklara skrev:
Nej självklart. Jag håller med dig. Men 7åringarna brukar gå *** i Tyskland och England.

Och jag tror säkert inte att hon var kvalad för en lång ***, men om hon gått lång ** och en kort *** är hon inte kvalad då??

Jo men det har ju inte funnits någon kort *** och hon har inte gått det iallafall. Jag har hört att Piia tyckte hon var alldeles för spänd och har blivit trött pga det, som i Falkenberg tex och då spottar dom ju ut bettet liksom.

Vet någon hur Susanne Westergren mår idag? Tord gjorde ju oxå en rejäl vurpa i Mantorp i våras. Hoppas Susanne kommer tillbaks med nya tag till våren.

hörde av Linda att hon kommit hem till Sverige men ska typ stanna på sjukhus någon månad.

Om ni är så unga så har jag inte ens fyllt tjugo. Nästa år kanske jag tom kan bli junior?! :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Unghäst-VM i fälttävlan avgörs 17-20 oktober och hålls traditionsenligt i franska le Lion d’Angers. Sju svenska ekipage har kvalat in.
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fem unga hästar representerar Sverige när unghäst-VM i fälttävlan avgörs i Le Lion-d’Angers i Frankrike denna vecka.
Svar
0
· Visningar
395
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fem svenska ekipage kommer till helgen att representera Sverige på Unghäst-VM i fälttävlan som avgörs i Le Lion d’Angers, Frankrike.
Svar
0
· Visningar
390
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är de ekipage uttagna som kommer att representera Sverige på Unghäst-VM i fälttävlan som avgörs i Le Lion d’Angers, Frankrike den...
Svar
0
· Visningar
238
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur