Unghäst-VM

Sv: Unghäst-VM

*knapplån*

såhär verkar det ligga till nu efter terrängen

7-åriga hästar efter dressyr, terräng: 1) Nicolas Touzaint, Frankrike,Tatchou 41,20 2) Kristina Cook, Storbritannien, Miners Frolic 42,40 3) Frank Ostholt, Tyskland, Little Paint 44,00 7) Sara Algotsson, Sverige, Carat 50,40 34) Therese Olsson, Sverige, Lighthouse Q 75,00 42) Viktoria Tevell, Sverige, Minton A 147,00
Anna Hassö/Lord Calvert, utg Susanne Westergren/Touch of Lyric elim

6-åriga hästar efter dressyr, terräng: 1) Nicolas Touzaint, Frankrike, Lesbos 43,10 2) Karin Donckers, belgien, King 45,00 3) Janet Wiesner, Tyskland, Libero 45,70 16) Linda Algotsson, Sverige, Rhegame 55,70 31) Emelie Westin, Sverige, Overlord 65,00
Viktoria Carlerbäck/La Marc elim

Nu är sexårsklassen avslutad.

1) Janet Wiesner, GER, Libero 103, 45,7 straff
2) Nicholas Touzaint, FRA, Lesbos, 47,1
3) Angela Tucker, GBR, Irish Jester, 47,3

10) Linda Algotsson, Rhegame, 55,7
30) Emelie Westin, Overlord, 72,0
--) Viktoria Carlerbäck, La Marc, utg

mm, och Sara gick det åxå bra för :bump:

här kommer resultaten för 7-åringarna

CCI** för 7-åriga hästar totalt efter dressyr, terräng, banhoppning:
1) Nicolas Touzaint, Frankrike, Tatchou 41,20
2) Kristina Cook, Storbritannien, Miners Frolic 42,40
3) Frank Ostholt, Tyskland, Little Paint 44,00

7) Sara Algotsson, Sverige, Carat 50,40 34) Therese Olsson, Sverige, Lighthouse Q 75,00
42) Viktoria Tevell, Sverige, Minton Å 147,00

Prince Fair tog över mitt jobb där under helgen, thanks! :D

Jättekul att det gick så bra för Linda och framför allt Sara! Carat är ju :love: ..!

Susanne Westergren hade visst riktig otur, bröt både fotled & bäcken vad jag har hört.. :crazy: OBS! Andrahandsinfo från folk på plats, vi kan ju alltid hoppas att det inte är så illa..

Har bara messat med Anna, men hon fick utgå/valde att utgå efter att Whiskey snubblat i en trappa i slutet av banan. Inget allvarligt alls, men tråååkigt.. :(

Kolombia var inte med därför att hon gick lång *** i Boekelo istället och vägrade ut sig i terrängen :smirk:
Hon har ju inte gått mer än ** och det hade tydligen tagit stopp på 20:e hindret, ungefär där hon brukar vara klar. Den hästen har aldrig haft ett hinderfel innan...

Hoppas gubben förstår vad det är för häst han har köpt och ger henne tid. Skulle vara hemskt om hon blev förstörd :crazy:

Nyrelski skrev:
Kolombia var inte med därför att hon gick lång *** i Boekelo istället och vägrade ut sig i terrängen :smirk:
Hon har ju inte gått mer än ** och det hade tydligen tagit stopp på 20:e hindret, ungefär där hon brukar vara klar. Den hästen har aldrig haft ett hinderfel innan...

Hoppas gubben förstår vad det är för häst han har köpt och ger henne tid. Skulle vara hemskt om hon blev förstörd :crazy:

***? :eek: vad ska man säga? Fy fasen. De e nästan så att man vill gå å lägga sig igen. Ja, det får vi hoppas. Suck...

Men herregud, är gubbf*n inte klok?! :mad: :devil:
Har han överhuvudtaget startat henne i någon lägre klass? Det kan han ju knappt hunnit.. Vilken idiot, man blir ju mörkrädd när man hör sånt.. :(

konstigt för jag hittar henne öht inte i resultaten från Boekelo :confused: men det kanske är jag som är dålig på att leta......

Jag kan faktiskt inte heller hitta henne, konstigt :confused:
Han som berättade det vet vad han pratar om...
Men jag ska kolla upp det.

Gubben har ridit en tävling innan på henne där han skulle vunnit om de inte hade haft ett ner i hoppningen. Men jag tror inte det var någon svår tävling direkt.
Han är ju holländare så han hade tydligen inte behövt kvala till tävlingen utan hade kunnat rida ändå.

Nja det spelar nog ingen roll han är inte holländare heller för den delen utan har bytt land. Kolombia är väl egentligen inte ens kvalad för en lång *** så vitt jag vet :confused:

Ni hittar nog Kolombia under sitt nya namn som är Autumn Romance.
Ja hon var med och ja hon vägrade ut sig.

Senast ändrad av en moderator:

Nu hittade jag henne, misstänkte att hon hade bytt namn. Kolombia låter väl inte tillräckligt internationellt :smirk:

Fast vägrade hon verkligen ut sig??? Det står ju retired och det betyder ju att man avslutar själv!

Eliminated är ju utesluten och man skiljer ju på det utomlands.

aicha skrev:
Men herregud, är gubbf*n inte klok?! :mad: :devil:
Har han överhuvudtaget startat henne i någon lägre klass? Det kan han ju knappt hunnit.. Vilken idiot, man blir ju mörkrädd när man hör sånt.. :(

Fast nu pratar vi väl iaf om en väldigt rutinerad ryttare som tagit en hel del stora segrar + att han har ridit alla stora mästerskap.

Tycker det är lite dumt att skriva gubbf*n om en sådan ryttare!

Känns lite nedvärderande när man kallar honom för "gubbe" faktiskt

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Unghäst-VM i fälttävlan avgörs 17-20 oktober och hålls traditionsenligt i franska le Lion d’Angers. Sju svenska ekipage har kvalat in.
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fem unga hästar representerar Sverige när unghäst-VM i fälttävlan avgörs i Le Lion-d’Angers i Frankrike denna vecka.
Svar
0
· Visningar
395
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fem svenska ekipage kommer till helgen att representera Sverige på Unghäst-VM i fälttävlan som avgörs i Le Lion d’Angers, Frankrike.
Svar
0
· Visningar
390
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är de ekipage uttagna som kommer att representera Sverige på Unghäst-VM i fälttävlan som avgörs i Le Lion d’Angers, Frankrike den...
Svar
0
· Visningar
238
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur